Santrauka:
Since market segmentation is considered a normal practice in hotel industry, it is important to understand what market segmentation effectiveness criteria are and how to use it for hotel’s advantages.The main problemof the professional BA thesis–While market segmentation plays an important role in hotel business, withoutanalysingor developing itproperly,the effectiveness of segmentation may show poor results for the companyas the wrong audiences might be targeted.Therefore, it is essential to evaluate the level of the current effectiveness of market segmentation in order to see what possible changes could be done and improved.
Description:
Kadangi rinkos segmentacija yra laikoma normalia praktika viešbučių versle, itin svarbu aiškiai suprasti, kokie yra rinkos segmentavimo efektyvumo kriterijai ir kaip juos panaudoti kaip viešbučio privalumus.Pagrindinė problema –Kol rinkos segmentavimas užima svarbu vaidmenį turizmo ir viešbučių industrijoje, be papildomosrinkosanalizes ir tyrimų, segmentacijos efektyvumas gali parodyti itin prastus rezultatus. Todėl labai svarbu įsivertinti esamą efektyvumo lygmenį, kad būtų galima racionaliai įvertinti kiekvieno efektyvumo kriterijaus trūkumus bei ieškoti juos pagerinančių būdų.