Santrauka:
Temos aktualumas ir problema. Ugdymo įstaigos ir šeimų, auginančių ikimokyklinio amžiaus vaikus, turinčius individualiųjų ugdymosi poreikių, sklandžiam bendradarbiavimo procesui užtikrinti vis dar trūksta suvokimo, kad abi šalys (tėvai ir ugdymo įstaiga) yra vienodai atsakingos už sėkmingą vaiko ugdymą/-si. Pedagogų ir tėvų bendradarbiavimo proceso ypatumus tyrė nemažai užsienio ir Lietuvos mokslininkų. Kiek mažiau tyrinėta tema – pedagoginis tėvų konsultavimas. Pedagoginis tėvų konsultavimas – tai vienas esminių pedagogo darbo uždavinių siekiant tinkamo tėvų supratimo, suvokimo, kas yra ugdymo/-si procesas ir koks yra jų vaidmuo tame procese. Darbe analizuojami probleminiai klausimai: kokią reikšmę pedagogo ir šeimos bendradarbiavimo kontekste turi tėvų konsultavimas visapusiam vaiko ugdymui/-si? Kokios asmeninės ir profesinės savybės padeda/trukdo tinkamai konsultuoti tėvus? Koks yra pedagogo darbo turinys, formos, metodai, orientuoti į vaikus, turinčius individualiųjų ugdymo/-si poreikių?
Darbo tikslas – nustatyti tėvų, auginančių ikimokyklinio amžiaus vaikus, turinčius individualiųjų ugdymo/-si poreikių, konsultavimo svarbą.
Description:
Identification of the problem and relevance of the paper. In order to ensure a smooth process of cooperation between educational institutions and families raising pre-school children with individual educational needs, there is still a lack of awareness that both parties (parents and the educational institution) have equal responsibility for the successful education of the child. A number of foreign and Lithuanian researchers have studied the peculiarities of the process of cooperation between teachers and parents. A little researched topic is pedagogical parental counseling. Pedagogical parental counseling is one of the essential tasks in the teacher’s work in order to develop parents’ understanding about the process of education and their role in that process. The paper analyzes the problematic questions: what is the significance of parental counseling for the child's comprehensive education in the context of pedagogue-family cooperation? What personal and professional qualities help / hinder proper counseling of parents? What is the content, forms, methods of pedagogical work focused on children with individual educational needs? Aim of the paper– to identify the importance of counseling parents that raise pre-school children with individual educational needs.