Santrauka:
Temos aktualumas. Emocijos vaiką lydi visą gyvenimą. Emocijos yra mūsų gyvenimo dalis, emocijų valdymas vaikams nėra įgimtas, jas reikia išmokti vadyti, tačiau vaikai, susidūrę su stipriomis emocijomis, greitai praranda savitvardą ir tai kelia susirūpinimą suaugusiems (Hille, Evanschitzky, Bauer, 2015). Emocijų problemas reikia atskirti nuo vaiko sunkumų ir atsiradusių sutrikimų. Netinkamas elgesys, kintančios emocijos trukdo vaikui sėkmingai adaptuotis ar socializuotis ugdymo įstaigoje. Elgesys ir emocijos tampa nevaldomos, kada vaikams nėra suteikiama pagalba. Norint sėkmingai vaiką integruoti į ugdymo procesą, reikia tikslingai atskirti vaiko emocijų ir elgesio sutrikimus. Integruojant vaiką į ugdymo procesą reikia nepamiršti, jog svarbu emocinis ugdymas, pažintinis ir jausminis. Integruojant į ugdymo procesą reikia vadovautis ne tik intelektualiu ugdymu, bet ir nauju požiūriu į vaikus (Kiliuvienė, 2006).
Tyrimo problema: Kokios priemonės ir būdai gali padėti vaikams, turintiems elgesio ir emocijų sutrikimų, lengviau integruotis į ugdymo procesą?
Tyrimo objektas: elgesio ir emocijų sutrikimų turinčių vaikų integravimas į ugdymo procesą.
Tyrimo tikslas: atskleisti 4-5 metų amžiaus vaikų, turinčių elgesio ir emocijų sutrikimų, integravimosi į ugdymo procesą galimybes.
Description:
The relevance of the topic. Emotions lead children their whole life. Controlling the emotion is a part of our life, although it is not inherent in children. Children have to learn how to control their emotions, however, children, when faced with heavy emotions, can lose control, which raises parental concern (Hille, Evanschitzky, Bauer, 2015). Emotional issues have to be separated from the difficulties and disorders experienced by the child. Improper behavior and shifting emotions hinder the child’s ability to successfully adapt and socialize within the educational institution. Behavior and emotions become uncontrollable when children have no support. To successfully integrate the child into the educational process, it is needed to successfully identify the emotional and behavioral imparities. When integrating the child into the educational process, it is necessary not to forget the importance of emotional, cognitive, and feeling education. One must educate the child not only intellectually, but by also having a new outlook on the children. To help the children express their emotions, uncover feelings, and motivate the children (Kiliuvienė, 2006).
Research problem: What instruments and approaches can help children with behavioral and emotional disorders integrate into the educational process?
Research objective: the integration of children with behavioral and emotional disorders into the educational process.
Research objective: to uncover the possibilities of integration to educational process for children of ages 4 to 5 with behavioral and emotional disorders.