Santrauka:
Temos aktualumas. Kalba yra viena iš svarbiausių bendravimo priemonių: išugdę šį gebėjimą galime dalytis mintimis, idėjomis bei jausmais, išreikšti savo nuomonę. Anot L. Barzdonytės-Morkevičienės (2009) kalbos ugdymo procesas yra aktyvi vaiko žodinio bendravimo veikla, kuriai vadovauja suaugusysis. Pasak D. Dočkienės (2015) kalbiniai gebėjimai turi itin didelę socialinę reikšmę tolesniame vaiko gyvenime. Kalbos vystymasis vyksta tiesiogiai sąveikaujant su aplinka, todėl vaikui būtina kalbinė parama, rūpestis bei kalbos skatinimas.
Problema – gebėjimas kalbėti bei komunikuoti – neatsiejama žmogaus dalis. Vaikas nekalbantis taisyklingai ar turintis kitų kalbos sutrikimų praranda galimybę kokybiškai komunikuoti su bendraamžiais bei aplinkiniais, o tai gali nulemti psichinės raidos sutrikimus, socializacijos trūkumą, sunkumus mokytis ateityje. Sutrikus vaiko kalbai sulėtėja vaiko visapusiškas vystymasis, atsiranda sunkumų mokytis skaityti ir rašyti.
Tyrimo objektas: ikimokyklinio amžiaus vaikų taisyklingos kabos raidos skatinimo galimybės.
Tyrimo tikslas: ištirti ikimokyklinio amžiaus vaikų taisyklingos kalbos raidos skatinimą.
Description:
Importance of this subject. Language is of an utmost importance for communication: by developing this skill we gain the ability to share our ideas, feelings and get more proficient at communicating our opinions. According to L. Barzdonytė-Morkevičienė (2009) linguistic development is an active form of vocal communication which is governed by adults. According to D. Dočkienė (2015) vocal abilities has a significant impact on the future social life of a growing child. Linguistic development takes place by direct interactions between the child and his or her surroundings, that is why it is important that the child receives linguistic support, care and vocal encouragement.
Problem- The ability to speak and communicate is an integral part of a human being. A child whom has developed anomalous vocal skills or has some linguistic disabilities loses the ability to proficiently communicate in the same-age or surrounding social groups, this may cause damage to the mental development of a child, lack of socialization and or difficulty in learning during years to come. Once the linguistic abilities of a child are disrupted the comprehensive development becomes stagnated and the child develops difficulties in learning to read and write.