Santrauka:
Temos aktualumas/naujumas – Lietuvos Respublikos sporto įstatymas (2019) reglamentuoja, kad „įgyvendinant ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, vaikams užtikrinama aktyvi fizinė veikla visą ugdymosi laikotarpį ne mažiau kaip po dvi valandas per dieną“. Laikantis šios nuostatos, nenuginčijamas pedagogo vaidmuo. Anot A. Adaškevičienės ir N. Strazdienės (2013) „pedagogo žinios, gebėjimai, vertybės, asmens savybės – lemia efektyvų ugdymą ir yra svarbūs veiksniai, turintys įtakos rezultatams ir motyvacijai“. Atsižvelgus į anksčiau išsakytus teiginius, darbe siekiama įvertinti fizinio aktyvumo svarbą ikimokykliniame amžiuje, jo skatinimo tendencijas ikimokyklinio ugdymo įstaigose, bei nustatyti pedagogo, kaip ugdytojo ir ugdymąsi skatinančios aplinkos kūrėjo, vaidmenį, didinant vaikų fizinį aktyvumą.
Problema – Lietuvos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymosi programose skiriamas nepakankamas dėmesys vaikų fizinės sveikatos ugdymui(si), o šalies moksliniai tyrimai orientuoti į mokyklinio amžiaus vaikų fizinio aktyvumo vertinimą. Tik nedaugelis mokslininkų pabrėžia ikimokyklinio ugdymo pedagogo vaidmens svarbą, formuojant vaikų fiziškai aktyvaus gyvenimo nuostatą.
Baigiamojo darbo objektas – Fizinio aktyvumo svarba ikimokyklinio ugdymo įstaigoje.
Tikslas – Atskleisti Lietuvos ikimokyklinio ugdymo pedagogų požiūrį į fizinio aktyvumo svarbą ikimokyklinio ugdymo įstaigoje.
Description:
The relevance of the research: the law (2019) on sports of the Republic of Lithuania regulates that “in implementing pre-school education programs, children are provided with active physical activity throughout the entire educational period no less than two hours a day”. In accordance with this provision, a teacher’s role is indisputable. According to A. Adaškevičienė and N. Strazdienė (2013), “teacher’s knowledge, skills, values and personal qualities have an impact on effective education and are significant factors, affecting outcomes and motivation”. Considering aforementioned statements, the thesis aims to assess the importance of physical activity in pre-school age, its encouragement trends in pre-school education institutions and to determine a role of a teacher, as an educator and creator of an environment conducive to education, in increasing physical activity of children.
Problem – insufficient attention is paid to physical health education of children in pre-school education programs in Lithuania, while research of the country is focused on the assessment of pre-school children physical activity. Only a minor part of researchers emphasizes the importance of a pre-school education teacher in shaping the provision of a physically active life of children.
The aim of the paper – to reveal the importance of physical activity in a preschool institutions.