Santrauka:
Temos aktualumas: Statistika rodo, kad smurtas ir patyčios yra vienas grėsmingiausių reiškinių Lietuvoje, dažnai besikartojantys tiek vyresniojo, tiek jaunesniojo amžiaus vaikų tarpe.
Anot Povilaičio ir Valiukevičiūtės (2005), patyčias patiriantys vaikai turi bendravimo sunkumų: gerus santykius su bendraamžiais palaikyti trukdo jų drovumas, įtampa, drąsos trūkumas, jiems sunkiau sekasi susirasti draugų. Todėl šitie vaikai dažnai yra vieniši, nelaimingi, liūdni, jaučiantys nerimą, kaltę, bejėgiškumą. Darbe analizuojamas probleminis klausimas: „Kokios yra patyčių prevencijos, susijusios su vaikais, turinčiais specialiųjų ugdymosi poreikių, galimybės ikimokyklinio ugdymo įstaigoje? „
Tyrimo objektas. Patyčių prevencija, susijusi su vaikais, turinčiais specialiųjų ugdymosi poreikių.
Tyrimo tikslas: atskleisti patyčių prevencijos, susijusios su vaikais, turinčiais specialiųjų ugdymosi poreikių, įgyvendinimo galimybes ikimokyklinio ugdymo įstaigoje
Description:
Relevance of the topic: Statistics show that violence and bullying are one of the most sinister phenomena in Lithuania, often occurring among both older and younger children.
According to Povilaičio and Valiukevičiūtė (2005), children experiencing bullying have difficulties in communicating: good relationships with their peers are hindered by their shyness, tension, lack of courage, and they find it more difficult to make friends. Therefore, these children are often lonely, unhappy, sad, feeling anxious, guilty, and helpless. The work analyses the problem: "What are the opportunities for bullying prevention in children with special educational needs in pre-school education?"
Subject of the investigation. Prevention of bullying in relation to children with special educational needs.
The aim of the study isto uncover the possibilities of preventing bullying in children with special educational needs in pre-school education.