Santrauka:
Temos aktualumas ir naujumas. Ikimokyklinio amžiaus vaikai yra sparčiai besivystančios ir tobulėjančios asmenybės. Autizmas yra sudėtingas, įvairiapusis raidos sutrikimas, vis dažniau pasireiškiantis ir nustatomas ikimokyklinio amžiaus vaikams. Autizmo spektro sutrikimų turintys ikimokyklinio amžiaus vaikai gali būti ugdomi įvairiose ugdymo įstaigose, atsižvelgiant į sutrikimų sunkumą, vaiko emocijas ir elgesį.
Darbo objektas - ikimokyklinio amžiaus vaikų autizmas: reakcijų į dirgiklius prevencinės priemonės.
Tyrimo tikslas – atskleisti ikimokyklinio amžiaus vaikų, turinčių ASS, reakcijų į dirgiklius prevencines priemones.
Description:
Problem. Preschool children usually have rapidly evolving personalities. Autism is a complex developmental disorder classified as a communication disorder. Preschool children with ASD can be educated in a variety of educational institutions, depending on the severity of the disorder, the child’s emotions, and behavior. While working with a child’s family, it is important to understand the sources of a stress in the environment and to find ways to neutralize it. It is also very important to realize that the needs of a child with autism spectrum disorder are different from those with typical development, and communication with children usually requires a lot of patient and comprehension.
The object - preschool children with autism: preventive measures of reactions of environmental irritants.
The aim – to reveal and analyze preventive measures of the reactions of environmental irritants for preschool children with autism disorder.