Santrauka:
Temos aktualumas. Ypatingai svarbi socialinio darbuotojo veikla, siekiant atskleisti šeimos stipriąsias puses, grąžinti jai pasitikėjimą savo jėgomis, kad tėvai gebėtų įveikti vaikų auklėjimo problemas. Įgalinimas – tai strategija, kurią socialinis darbuotojas taikydamas, siekia šeimos teigiamo pokyčio.
Tyrimo problema. Kokia yra socialinio darbuotojo, dirbančio nestacionarioje socialinių paslaugų įstaigoje, veikla, kuri įgalina šeimą atlikti vaikų auklėjimo funkciją?
Tyrimo objektas. Socialinio darbuotojo, dirbančio nestacionarioje socialinių paslaugų įstaigoje, veikla įgalinant šeimą atlikti vaikų auklėjimo funkciją.
Tyrimo tikslas. Atskleisti socialinio darbuotojo, dirbančio nestacionarioje socialinių paslaugų įstaigoje, veiklą įgalinant šeimą atlikti vaikų auklėjimo funkciją.
Tyrimo uždaviniai: 1. Apibūdinti socialinio darbuotojo veiklą nestacionarioje įstaigoje, teikiančioje socialines paslaugas šeimai. 2. Aprašyti vaikų auklėjimo funkcijos atlikimą šeimoje. 3. Pagrįsti įgalinimo svarbą socialiniame darbe su šeima. 4. Identifikuoti socialinio darbuotojo, dirbančio nestacionarioje socialinių paslaugų įstaigoje, veiklą įgalinant šeimą atlikti vaikų auklėjimo funkciją.
Tyrimo metodika ir tiriamieji. Kokybinis tyrimo metodas, stebėjimas ir stebėjimas dalyvaujant. Pusiau struktūruotas interviu.
Empirinio tyrimo rezultatai. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad socialinis darbuotojas, dirbantis nestacionarioje socialinių paslaugų įstaigoje, siekdamas įgalinti socialinę riziką patiriančią šeimą atlikti vaikų auklėjimo funkciją tarpusavyje derina įvairias veiklas: informavimą, konsultavimą, bendradarbiavimą, atstovavimą - tarpininkavimą, motyvavimą, įgalinimą. Socialinis darbuotojas užmezga santykį su šeima, bendrauja, susipažįsta su šeimos aplinka, bei ieško ir siūlo galimus vaikų auklėjimo problemų sprendimo būdus. Socialinis darbuotojas rūpinasi, kad tėvai įgytų pozityvaus auklėjimo įgūdžius, kurie lemia stiprius tėvų ir vaikų tarpusavio santykius. Socialinis darbuotojas siekdamas įgalinti šeimą atlikti vaikų auklėjimo funkciją patiria šiuos sunkumus: negatyvūs asmeniniai tėvų vaikystės patyrimai, vaikų auklėjimo problemų neigimas, tėvų sveikatos sutrikimai, priklausomybės, nemokėjimas konstruktyviai reikšti jausmus, motyvacijos trūkumas.
Description:
Relevance of the topic: The activity of a social worker is especially important in order to reveal the strengths of the family, to restore her self-confidence, so that parents would be able to overcome the problems of raising children. Empowerment is a strategy that a social worker can use to lead a family to recovery.
The problem of the research: What are the activities of a social worker working in a non-residential social service institution that enables the family to perform the function of raising children?
The object of the research. Activities of a social worker working in a non-residential social services institution enabling the family to perform the function of raising children.
The aim of the research. To reveal the activities of a social worker working in a non-residential social services institution, enabling the family to perform the function of raising children.
The objectives of the research: 1. To describe the activity of a social worker in a non-stationary institution providing social services to the family. 2. Describe the performance of the child-rearing function in the family. 3. To substantiate the importance of empowerment in social work with the family. 4. To identify the activities of a social worker working in a non-stationary social service institution, enabling the family to perform the function of raising children.
Research Methodology and Subjects: Qualitative Research Method, Observation and Participatory Observation. Semi-structured interviews.
The main results of the empirical research: The results of the research revealed that a social worker working in a non-stationary social service institution combines various activities in order to empower the family at social risk to perform the function of raising children: information, consultation, cooperation, mediation, motivation, empowerment. The social worker establishes a relationship with the family, communicates, gets acquainted with the family environment, seeks and offers possible solutions to the problems of raising children. The social worker takes care that the parents acquire the skills of positive upbringing that lead to strong parent – child relationship. The social worker experiences the following difficulties in enabling the family to play the role of parenting: negative personal experiences of parents childhood, denial of parenting problems, health disorders, addictions, inability to express feelings constructively, lack of motivation.