Santrauka:
Baigiamajame darbe analizuojami ir aptarti teisiniai dokumentai bei mokslinės publikacijos, susiję su inžinerinių ir topografinių planų rengimu naudojantis išmaniosiomis technologijomis. Nagrinėjamos išmaniųjų geodezijos technologijų problemos, kurios daro įtaką matavimų tikslumui, renkant informaciją inžineriniams ir topografiniams planams. Baigiamajame darbe analizuojami du topografiniai planai ir vienas geodezinis planas, atliekant matavimus naudojantis skirtingomis išmaniosiomis technologijomis. Renkant informaciją ir rengiant topografinius ir inžinerinius planus iškilo problemos, kurias sukėlė išmaniosios geodezijos technologijos. Atlikus tyrimą nustatyta, kad pirmame objekte bepilotis orlaivis renkantis informaciją, visiškai nefiksuoja tam tikrų vietų. Todėl apdorojant duomenis, sudarant ortofotografinį žemėlapį trūksta duomenų. Tokiu atveju atliekamas pakartotinas skridimas arba situacija renkama naudojantis kitais prietaisais.
Taip pat dėl trūkstamų inžinerinių tinklų, kitų duomenų, GKTR ar topologijos klaidų, rengiant planus TOPD elektroninė paslauga, nesuderina planų.
Kitame objekte po matavimų pastebėtas aukščių neatitikimas lyginant robotizuoto-elektroninio tacheometro užfiksuotus matavimus su bepiločio orlaivio užfiksuotais duomenimis. Dėl šios priežasties buvo aiškinamasi kodėl prietaisai užfiksavo skirtingus aukščius toje pačioje vietoje.
Trečiame objekte fiksuojamas geodezinis planas naujai tiesiamai dujų trasai. Dujų dėžutė montuojama prie pastato, vamzdžiai montuojami taip pat prie namo. Matavimams pasitelkta GPNS imtuvas, tačiau visos reikalingos informacijos su GPNS imtuvu, dėl ryšio trukdžių nepavyko susirinkti, todėl matavimams naudojamas ir tacheometras.
Baigiamojo darbo metu pateikiamos problemos, sprendimo būdai ir išvados. Pateikiama, išmaniųjų geodezijos technologijų problematika bei iškilusių problemų sprendimo būdai.
Description:
The final work analyses and discusses legal documents and scientific publications related to the development of engineering and topographical plans using smart technologies. The problems of smart surveying technologies, which have influenced the accuracy of measurements, collect information for engineering and topographical plans, are being explored. The final work analyses two topographical plans and one geodetic plan, using different smart technologies. The collection of information and the preparation of topographical and engineering plans has raised problems caused by smart geodesy technologies. The investigation showed that the unmanned aircraft in the first facility did not capture certain locations at all when collecting information. Therefore, data is missing when processing data. In this case, a re-flight or the situation is collected using other devices.
Also, due to missing engineering networks, other data, GKTR or topology errors, plans for the TOPD electronic service do not harmonise plans. Another object observed a height mismatch after measurements when comparing the measurements recorded by the robotised-electronic tacheometer with the data captured by the unmanned aircraft. For this reason, it was interpreted as to what reason the devices recorded different heights in the same place.
The third site recorded a geodesic plan for a new gas route. The gas box was installed near the building, the pipes are also installed near the house. The measurements were used for the GPNS receiver, but all the necessary information with the GPNS receiver failed to gather due to communication interference, so the tacheometer was also used for measurements.
During the final work, problems, solutions and conclusions were presented. It provides problems with smart geodesy technologies and solutions to problems.