Santrauka:
Darbo problema: Kauno rajono Domeikavos seniūnijos dviejuose laisvalaikio salėse vyksta
daug ir įvairių kultūrinių renginių, kurių metu naudojami įstaigos finansiniai ir žmogiškieji ištekliai,
tačiau Domeikavos seniūnijos gyventojai, lankosi juose negausiai. Per 2017 metais atliktą žvalgomąjį
tyrimą „Kaip marketingo priemonės įtakoja Kauno rajono gyventojų pasirinkimą dalyvauti
kultūriniuose renginiuose“, buvo išsiaiškinta, kad Kauno rajono kultūros įstaigos neturi marketingo
strategijų, mažai taiko marketingo priemones, tai lemia sunkų gyventojų prieinamumą prie
informacijos apie būsimus renginius, neskiriamas dėmesys grįžtamajam ryšiui kurti ir palaikyti,
nepavyksta sukurti abipusių ilgalaikių ir lojalių ryšių. Galimai priežastys, lemiančios renginių
nelankymą gali būti susijusios su nepakankama ar neaiškia įstaigų vykdoma marketingo
komunikacija. Buvo nustatyta, kad sunkiausiai pasiekiamos amžiaus grupės yra 14-29 metų jaunimas
ir senjorai. Šio tyrimo objektu pasirinkta viena didesnių Kauno rajono Domeikavos seniūnija, kurios
gyventojų skaičius yra 9332(Priedas Nr. 3). Taigi, šiame baigiamajame darbe atlikto kiekybinio
tyrimo rezultatų analizė gali padėti atskleisti įstaigų daromas klaidas komunikuojant su vietos
gyventojais ir stengiantis juos pritraukti į renginius, o Domeikavos seniūnijos kultūros įstaigas
supažindinus su tyrimo rezultatais, jos turės informaciją, reikalingą įstaigos marketingo
komunikacijai tobulinti. Pateikta informacija leis tobulėti ir kurti, bei taikyti kitas, papildomas
marketingo priemones įstaigose ir siekti pritraukti daugiau gyventojų į renginius bei sukurti tamprius
ilgalaikius lojalius abipusius santykius, kurie būtų pagrįsti abipuse sinergija ir ilgalaike nauda.
Darbo tikslas – išsiaiškinti, kaip marketingo komunikacijos daro įtaką Kauno rajono
Domeikavos seniūnijos gyventojų renginių pasirinkimą.
Darbo metodai: mokslinės literatūros analizė, anketinė apklausa, duomenys apdorojami
statistinės aprašomosios analizės metodu bei naudojamas turinio analizės metodas.
Darbo struktūra: teorinėje dalyje aptariama marketingo komunikacijos esmė ir procesas,
marketingo komukacijų kompleksas ir jo elementai. Analitinėje darbo dalyje pateikiama empirinio
tyrimo metodika ir empirinio tyrimo duomenų analizė, pateikiami tyrimo rezultatai, analizuojama
jaunimo ir senjorų amžiaus grupių respondentų nuomonė apie marketingo komunikacijos priemonių
įtaką jimes pasirenkant renginius. Darbas apibendrinamas išvadomis ir rekomendacijomis,
pateikiamas naudotos literatūros sąrašas.
Darbo rezultatai parodė, kad kultūros įstaigos mažai naudoja marketingo elementų pateikiant
reklamą gyventojams apie renginius. Tyrimas atskleidė, kad respondentų jaunimo ir senjorų amžiaus
grupės tikisi marketingo komunikacijos elementų, tačiau jų nesulaukia, įvardina juos, kaip
įtakojančius ir skatinančius jų sprendimus veiksnius. Viena svarbiausių komunikacijos priemonių,
patraukainčių respondentų dėmesį yra kokybiška, kūrybinga, įdomi reklama, išsami, tiksli, teisinga ir
patikima, įdomiai pateikta informacija. Organizacijos įvaizdis ir darbuotojai labai vertinami
respondentų, todėl organizacija turi tam skirti ypatingą dėmesį.
Description:
The main problem of the (professional BA thesis). There are many cultural events in the
two leisure halls of Kaunas District, Domeikava, where the financial and human resources of the
institution are used, but residents of the Domeikava eldership do not visit them in a small amount.
Possible reasons for not attending events may be due to inadequate or unclear marketing
communication by the institution.
Work problem. There are many different cultural events taking place in the two leisure
halls of Kaunas district of Domeikava, where the financial and human resources of the institution are
used, however, the residents of Domeikava eldership don’t visit them very often. According to the
research paper “How marketing measures influence the choice of Kaunas district residents to
participate in cultural events” conducted in 2017, it was discovered that Kaunas district cultural
institutions have no marketing strategies, little use of marketing tools, which results in the
unaccessibility of difficult residents with information about upcoming events. To build and maintain
feedback, we cannot create mutual long-term and loyal relationships. Possible causes of nonattendance at events may be due to insufficient or unclear marketing communication by the
institutions. The most difficult age groups were young people aged between 14-29 years and seniors
55+ years. The object of this study was chosen one of the larger Kaunas district Domeikava’s
eldership, which has a population of 9332, according to the data of the declared population of 2018-
10-03 (Annex No. 3). Well, the analysis of the results of the quantitative research carried out in this
final thesis can help to reveal the mistakes made by the institutions in communicating with the local
population and trying to attract them to events, and after familiarizing the cultural institutions of
Domeikava eldership with the research results, they will have the information necessary for the
improvement of the institution's marketing communication. The information provided will allow you
to develop and expand your wisdom, and apply other, additional marketing tools in your institutions
to attract more people to events, and build a vibrant long-term loyal relationship based on mutual
synergies and long-term benefits.
The aim of the paper is to find out how marketing communication influences the choice of
events of residents of Kaunas district Domeikava eldership.
Objectives of the work:
1. Analyze what is marketing, a complex of marketing communications and its elements
from a theoretical point of view.
2. To investigate the opinion of the youth and seniors of Kaunas district Domeikava
eldership about the marketing communication tools applied by cultural institutions and their
effectiveness in attracting consumers to events.
Methods of the work: analysis of scientific literature, questionnaire survey, data processing
by statistical descriptive analysis method and content analysis method.
The structure of the work. Theoretical part discusses the essence and process of marketing
communication, the complex of marketing comedies and its elements. The analytical part of the paper
presents the methodology of empirical research and the analysis of empirical research data, presents
6
the research results, the opinion of youth and elderly age groups about the influence of marketing
communication tools in Domeikava eldership.
The results/conclusions. The results of the work showed that cultural institutions do not
have, do not create or use marketing communication strategies, use little marketing elements for
advertising to the public about events. The survey revealed that respondents 'youth and seniors' age
groups expect marketing communication elements, but do not receive them, name them as influencing
and promoting their decision factors. One of the most important means of communication is high
quality, creative, interesting advertising, complete, accurate, fair and reliable, and all this information
should be presented in an interesting way. The organization's image and staff are highly valued, so
the organization must pay special attention to it.