Santrauka:
Teigiamas įvaizdis ir nepriekaištinga reputacija yra kriterijai, turintys įtakos sėkmingam organizacijos veikimui rinkoje. Formuojant institucijos įvaizdį, sąlygojantį reputaciją, vykdoma išorinė komunikacija atlieka vieną svarbiausių funkcijų – pritraukia / išlaiko organizacijos interesų grupes. Efektyvios išorinės komunikacijos užtikrinimui įtakos turi institucijos pasirenkamos komunikacinės priemonės ir informacijos sklaidos kanalai.
Kauno r. Šlienavos pagrindinės mokyklos vykdoma išorinė komunikacija yra visuma ryšių, susijusių tiek su mokyklos administracija, mokytojais, tiek su bendruomenės nariais, tiek su potencialiomis auditorijomis, ir padedanti įgyvendinti institucijos strateginius tikslus, tenkinanti tikslinių auditorijų poreikius ir lūkesčius. Vykdant tinkamą išorinę komunikaciją, organizacija įgauna interesų grupių pasitikėjimą, lemiantį teigiamą mokyklos įvaizdžio ir reputacijos formavimąsi.
Šio profesinio bakalauro baigiamojo darbo tikslas yra pateikti siūlymus Kauno r. Šlienavos pagrindinei mokyklai, skirtus gerinti organizacijos vykdomą išorinę komunikaciją, atsižvelgiant į institucijos pasitelkiamas priemones komunikacinei veiklai įgyvendinti.
Darbo tikslui pasiekti yra pasitelkiamas teorinio tyrimo metodas, t. y. literatūros šaltinių analizė, ir empirinis tyrimo metodas, t. y. kiekybinė tyrimų strategija – turinio lyginamoji analizė ir apklausa.
Šį baigiamąjį darbą sudaro įvadas, teorinė darbo dalis, kurioje aptariami išorinės komunikacijos teoriniai pagrindai, analitinė darbo dalis, kurioje pateikiami atlikto empirinio tyrimo rezultatai, ir projektinė darbo dalis, kurioje pateikiami siūlymai, skirti gerinti Kauno r. Šlienavos mokyklos vykdomą išorinę komunikaciją.
Atlikus literatūros šaltinių analizę ir konkurentų kuriamo turinio lyginamąją analizę, bendrojo ugdymo mokyklų vykdoma išorinė komunikacija padeda identifikuoti jas atitinkamų mokyklų rinkoje. Interneto vartotojų įsitraukimas į mokyklų vykdomus komunikacinius procesus, dėl institucijų suinteresuotumo neprioritetinėmis interesų grupėmis, yra vangus. Tuo tarpu, atlikus anketinę apklausą, skirtą Kauno r. Šlienavos mokyklos mokinių tėvams / globėjams, pastarieji yra patenkinti mokyklos vykdoma išorine komunikacija tiek įstaigos internetinėje svetainėje, tiek Facebook platformoje.
Kauno r. Šlienavos mokyklai siūloma: vykdyti korporatyvinę komunikaciją, atverti internetinę svetainę vartotojams, kurti informacinę medžiagą, atsižvelgiant į tikslinių auditorijų poreikius.
Darbą sudaro 69 puslapiai, 11 lentelių, 12 paveikslų, 40 literatūros ir informacijos šaltinių, 1 priedas.
Description:
The object of this work is external communication implemented by Šlienava Basic School. This consists of the relations with school administration, teachers, members of commune and also with potential audiences. Hence, it helps to achieve the strategic aims of the school and satisfy the demands of the audiences. When implementing the appropriate external communication the school builds the confidence of different groups and that is very important for the positive image and good reputation of the school.
Thus, the aim of this work is to deliver some recommendations for Šlienava Basic School which could help to improve its external communication.
Theoretical research method which is analysis of literature sources and empirical research method which is the quantitative strategy or researches (comparative analysis of the content and the survey) are used to reach the aim of this work.
The structure of this work: the introduction, the theoretical part, the analytical part which includes the results of empirical research, and the design part which consists of recommendations for Šlienava Basic School for the improvement of its external communication.
The results of this work consist of some general conclusions which are made after execution of different analyses. The external communication of the basic schools helps to identify them in the appropriate market of the schools. The engagement if internet users is rather sluggish. Thus, the survey of the parents and carers of the pupils of Šlienava Basic School shows that the latter are mainly satisfied with the external communication implemented through the website and Facebook as well.
According to the results it is recommended for Šlienava Basic School to implement cooperative communication, make their website more opened for its users and create informative material according to the demands of the target audiences.
The work consists of 69 pages, 11 tables, 12 pictures, 40 references and sources of information, 1 appendice.