Santrauka:
Šiuolaikiniame verslo pasaulyje vis daugiau kalbama apie darbuotojų motyvavimą.
Organizacijos, kurios nori pasiekti optimaliausių darbo rezultatų, patiriant kuo mažiau išlaidų,
stengiasi atsižvelgti į savo darbuotojų poreikius bei interesus ir juos tinkamai skatinti. Būtent dėl šios
priežasties organizacijų vadovai turi tinakmai motyvuoti savo darbuotojus.
Darbo problema: ar tinkami motyvavimo būdai taikomi Kalvarijos savivaldybės kultūros
centre?
Darbo tikslas – išanalizuoti darbuotojų motyvavimo būdus Kalvarijos savivaldybės kultūros
centre.
Tyrimo metodai:
1. Mokslinės literatūros analizė.
2. Anketinė apklausa.
3. Statistinė duomenų analizė ir turinio (content) analizė.
Teorinėje dalyje aiškinamasi motyvacijos sąvokos, esmė, aptariamos pagrindinės motyvacijos
teorijos ir motyvavimo būdai bei motyvavimo sistema. Praktinėje dalyje ištirta Kalvarijos
savivaldybės kultūros centro darbuotojų nuomonė apie centre taikomus motyvavimo būdus.
Gavus tyrimo atsakymus, galima daryti išvadą, jog Kalvarijos savivaldybės kultūros centre
dažniausiai yra taikomi įvairūs motyvavimo būdai: padėka ar pagyrimas, sudaryta galimybė mokintis,
tobulėti, geri santykiai su vadovu ir kolegomis, įdomiau organizuotas darbas, dovanos. Rečiau yra
taikomi šie būdai: palanki darbo aplinka, laisvalaikio organizavimas organizacijos lėšomis,
pripažinimas. Ypač retai ir tik kai kuriems darbuotojams taikomi – premija, atlyginimo kėlimas,
dalyvavimas priimant sprendimus. Atlikus tyrimą paaiškėjo, jog darbuotojai Kalvarijos savivaldybės
kultūros centre nėra patenkinti savo darbu, jie nematerialinių motyvavimo būdų (pagyrimų, padėkų
ir t.t) nesureikšmina, o jaustųsi labiau motyvuoti, jei didėtų darbo užmokestis.
Baigiamajame darbe pateiktos rekomendacijos lankstesnei motyvacinei sistemai sukurti,
panaudojant kitokius skatinimo būdus, kaip: glaudesnį tarp vadovybės ir darbuotojų
bendradarbiavimą bei komunikavimą, teigiamų organizacijos pusių akcentavimą, papildomų lėšų ir
pajamų pritraukimą įgyvendinant ES ir kitų struktūrinių fondų finansuojamus projektus ir kt.
Description:
In the contemporary organizations daily round the motivation of personnel is increasingly
being discussed (In the contemporary organizations daily round the effectiveness of personnel
motivation is increasingly being discussed.) Organisations that seeks the most optimal results while
having less outlay are trying to consider the needs and interests of their personnel and seek to promote
them properly. Namely for that reasons organizations executives need respectably motivate their
employees. The work subject: Motivation methods applied in the the Cultural Center of Kalvarija
municipality.
The work aim: to analyze the ways of motivating employees in the Cultural Center of
Kalvarija municipality. Research methods: analysis of scientific literature, questionnaire survey,
statistical data analysis and content analysis.
Theoretical part explains the concept of motivation and the essence, the main motivation
theories and motivation methods and motivation system. In the practical part, the employees of
Kalvarija Municipality Culture Center were interviewed about motivation methods applied in the
center.
After the analysis of the personnel answers it can be concluded that in the Cultural Centre of
Kalvarija municipality are applied different ways of motivation: acknowledgements, citations,
possibility to learn and improve, good relationship with executive and colleagues, more interesting
organized work and gifts. Less frequently are used these methods: favorable work environment,
organization of leisure time using organization funds, recognition. Particularly rare are these methods:
bonus, salary increase, participation in decision making.
The survey showed that employees at the Cultural Center of Kalvarija municipality are not
satisfied with their work, they don’t value intangible motivation such as acknowledgements,
citations, etc.) and would feel more motivated if wages increase. The work presents recommendations
for the more efficient and flexible motivational system, using other ways of promotion, such as: closer
cooperation and communication between executives and personnel, emphasizing positive sides of
the organization, attraction of additional funds and income through projects financed by the EU and
other structural funds, etc.