Santrauka:
Dabartinėmis sąlygomis konkurencija ir konkurencingumas tapo
neatsiejami nuo verslo. Konkuruojama daugelyje gyvenimo sričių – pasaulio, valstybės, miesto, ūkio,
šakos, įmonių lygmenyje, siekiant kuo greičiau įgyti pranašumą kitų atžvilgiu. Konkurencingumas yra
išskirtinis rinkos ekonomikos bruožas, nes visi verslo subjektai veikia rinkos ekonomikos sąlygomis, o
tai yra aktuali mokslinė tema, tyrinėjama jau nuo senų laikų (Virvilaitė, Jefimov, 2016).
Pastaruoju metu konkurencija gerokai sustiprėjo praktiškai ne tik visoje Lietuvoje, bet ir visame
pasaulyje. Intensyvėjant konkurencijai keičiasi ir rinkos sąlygos, todėl išauga konkurencingumo poreikis
(Snieška, Kvainauskaitė, 2012). Konkurencingoje rinkoje įmonės privalo sugebėti atlaikyti nuolat
didėjančią konkurenciją, todėl siekis įgyti tam tikrus pranašumus ir numatyti konkurencingumo didinimo
kryptis turėtų būti visų įmonių siekiu, o galiausiai jos turi išmokti konkurencinės kovos meno dabartinės
rinkos sąlygomis (Prūsaitienė, Švelnytė, 2017).
Aktualu ir tai, jog, pagal LR Energetikos ministerijos (2018) duomenis, jau daugiau nei du
dešimtmečius veikiantis naftos sektorius nors ir turi įvairių teisinių apribojimų degalų atgebenimui ir jų
importui, naftos produktų kainos nėra reguliuojamos valstybės, netgi nenustatytos atgabenimo kvotos,
tačiau naftos produktų didmeninės ir mažmeninės prekybos tinklas išlieka vienu labiausiai
konkuruojančių Lietuvoje. Gerai išvystytas degalinių tinklas sparčiai plečiasi, didėja konkurencija tarp
perdirbėjų ir distributorių dėl Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos leidimų degalinių vietoms,
degalų kainų ir kt. veiksnių, siekiant pritraukti kuo didesnį lojalių klientų srautą. Visgi stiprėja ir mažieji
degalinių tinklai savo pranašumu laikydami mažas kainas ir platesnį teikiamų paslaugų asortimentą,
kadangi norint sėkmingai konkuruoti rinkoje jau nebeužtenka pasiūlyti vien degalų (Verslo žinios, 2018).
Galiausiai didėjanti konkurencija – nauda vartotojui.
Taigi toje pačioje konkurencinėje rinkoje veikiančios įmonės teikia tas pačias ar panašias
paslaugas, arba jos skiriasi visai nedaug, o būtent dėl šios priežasties ir būtini nauji sprendimai, galintys
įtakoti įmonių konkurencingumą, suteikti pranašumą. Kuo toliau, tuo labiau įmonės privalo dėti vis
daugiau pastangų, norėdamos išlikti konkurencingos, o konkurencingumą įtakojančių veiksnių
įvertinimas tampa svarbiausiu veiklos etapu ir konkurencingumo didinimo prielaida (Konkurencingumo
centras, 2013).
Description:
Companies that operate in the same competitive market provide the same or similar services or the services provided are not very different, and it is the reason why the new solutions that can influence the competitiveness of enterprises and to give an advantage are needed. The problem of the work. The main issue raised by business remains to gain and maintain competitiveness and to increase the competitive market opportunities. Therefore, the problematic question is whether “UAB Sensus Oil” is competitive in the market and what could be the possibilities for increasing the competitiveness of “UAB Sensus Oil”? The object of the work is – the competitiveness of “UAB Sensus Oil”. The aim of the work is – to reveal the possibilities of increasing competitiveness when having assessed the competitiveness of “UAB Sensus Oil”. Work tasks are: 1. To do a theoretical analysis of the concept of competitiveness. 2. To analyze the factors influencing competitiveness in the theoretical aspect. 3. To evaluate the external factors influencing the competitiveness of “UAB Sensus Oil”. 4. To reveal the internal factors determining “UAB Sensus Oil” competitiveness. 5. To provide the posibilities to increase the competitiveness of “UAB Sensus Oil”. The methods of the work are: analysis of scientific literature of lithuanian and foreign authors, analysis of online sources, analysis of company data, interviews, monitoring, questionnaire survey and its data analysis. Results of work. The first part of the final thesis presents the concept of competition and competitiveness and the external and internal influencing factors and their importance as well as the significance of SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats) analysis is discussed in it. The second chapter presents the characteristics of “UAB Sensus Oil” and the methodology of the research performed, there is the assessment of competitive environment of “UAB Sensus Oil” as well as SWOT analysis performed. The possibilities of increasing the competitiveness of “UAB Sensus Oil” are presented at the end of the chapter. The results revealed that the competitiveness of “UAB Sensus Oil” is mostly influenced by the unpleasant behavior of employees with customers. Service facilities used by the oil station and measures used in car washing service and the time of provision of services are more negatively assessed. Summarizing the results, the possibilities for increasing the competitiveness of “UAB Sensus Oil” is planned, the implementation of which would provide the economic benefits and it will help to gain market share and to attract more customers.