Santrauka:
Higienos instituto duomenimis (2019), 2018 metais Lietuvoje buvo hospitalizuota 223 600
vaikų. Daugeliui iš jų išvykimas iš namų į nepažįstamą ligoninės aplinką sukelia nemažai nerimo
ir streso, gali iššaukti baimes. Todėl slaugytojo vaidmuo vaikui atvykus į ligoninę tampa itin
svarbus, jis turi gebėti suprasti vaiko neigiamų emocijų išraiškas, gebėti greitai į jas reaguoti bei
kontroliuoti, taikyti emocijų valdymo metodus, tinkamus konkrečiai situacijai ir vaikui, jo
šeimai. Tai leistų užtikrinti tikslingą vaiko sveikatos priežiūrą ir teigiamus jo santykius su
gydymo įstaigų personalu ateityje. Todėl buvo iškelta tyrimo problema - kaip slaugytojams
efektyviai valdyti vaikų neigiamas emocijas slaugos procedūrų metu?
Tyrimo objektas - vaikų neigiamų emocijų valdymas medicininių intervencijų metu.
Tyrimo tikslas - atskleisti vaikų neigiamų emocijų valdymo būdus slaugos procedūrų
metu.
Iškelti tyrimo uždaviniai:
1. Aprašyti vaikų neigiamas emocijas ligoninėse mažinančius veiksnius.
2. Nustatyti vaikų neigiamų emocijų reakcijas ir veiksnius.
3. Atskleisti slaugytojų taikomą praktinę patirtį vaikų neigiamoms emocijoms valdyti
slaugos procedūrų metu.
4. Nustatyti slaugytojų žinias valdant neigiamas vaikų emocijas slaugos procedūrų metu.
Tyrimo metodika ir tiriamieji: mokslinės literatūros analizė, anketinė apklausa raštu
bendrosios praktikos slaugytojams ir gautų duomenų statistinė analizė.
Atlikto tyrimo rezultatai parodė, kad pagrindinės vaikų neigiamų emocijų reakcijos yra:
verksmas, įsitempimas ir susigūžimas. Jas gali sukelti adatų baimė bei nežinomybė. Vaikų
neigiamas emocijas ligoninėse mažina informacijos, pagal amžių suteikimas bei dėmesio
nukreipimas žaidimu ar pokalbiu.
Description:
According to Institute of Hygiene (2019), during 2018 in Lithuania, were hospitalised
223 600 children. For many of them, leaving the house to an unknown hospital environment
causes a number of anxiety and stress, can lead to phobias. That’s why the role of nurse, when a
child enters the hospital, becomes essential, he must be able to understand the expressions of the
child’s negative emotions, to be able to react quickly to them and control, apply appropriate
methods to a particular situation and to the child, his or her family. Only in this way in the future
will be ensured that the child’s health care and its positive realationships with the treatment
institutions staff. As a result, a study problem was raised- how nurses can effectively manage
children’s negative emotions during nursing procedures?
Study object- The management of children’s negative emotions during medical
interventions.
The purpose of the study - to reveal management methods of the children’s negative
emotions during nursing procedures.
The study objectives:
1. Describe factors that reduce children’s negative emotions in hospitals.
2. Identify the reactions and triggers of negative emotions in children.
3. To reveal the practical experience of nurses to manage negative emotions of children
during nursing procedures.
4. To determine nurses’ knowledge in managing negative emotions of children during
nursing procedure.
Research methodology and subjects: analysis of scientific literature, written
questionnaire for nurses in general and statistical analysis of obtained data.
The results of the questionnaires showed that the main reactions of negative emotions in
children are crying, body tension and congestion, which can be caused by fear of needles and
unknown. It is also found that the negative emotions of blind children in hospitals are reduced
by the provision of information according to age and distraction through play or conversation.