Santrauka:
Temos aktualumas. Gyventojų sveikata – didžiausia visuomenės socialinė ir ekonominė
vertybė. Lietuvos Respublikos įstatymai nustato pacientų teisę į prieinamas ir kokybiškas sveikatos
priežiūros paslaugas. Siekiant gerinti kokybę, būtinas nuolatinis teikiamų paslaugų vertinimas.
Vienas iš tokių įvertinimų yra pacientų pasitenkinimo ir nuomonės apklausos, kurios parodo, ar
sveikatos priežiūros paslaugų kokybė atitinka pacientų lūkesčius. Pacientų apklausos padeda
gydymo įstaigoms kryptingai tobulinti teikiamų paslaugų kokybę. Kokybiškos sveikatos paslaugos
suteikia realias galimybes tenkinti pacientų poreikius, taupyti išteklius, skatinti ugdyti darbuotojų
žinias ir didinti kompetenciją.
Tyrimo problema. Kaip pacientai vertina X rajono greitosios medicinos pagalbos (toliau –
GMP) teikiamas paslaugas? Tyrimo objaktas. VšĮ X rajono pirminės sveikatos priežiūros centro
pacientai, kurie per pastaruosius 12 mėnesių naudojosi GMP paslaugomis. Tyrimo tikslas. Įverinti
X rajono greitosios medicinos pagalbos paslaugų vertinimą pacientų požiūriu. Tyrimo uždaviniai.
1. Apibrėžti sveikatos priežiūros kokybės sampratą ir greitosios medicinos pagalbos struktūrą. 2.
Įvertinti X rajono pacientų nuomonę apie GMP teikiamų paslaugų organizacinius aspektus. 3.
Įvertinti X rajono pacientų nuomuonę apie GMP persanalo teikiamas paslaugas. Tyrimo metodika.
Siekiant įvertinti pacientų nuomonę, buvo pasirinkatas kiekybinis tyrimo metodas. Tyrimui atlikti
pasirinkta apklausa raštu. Klausimyną sudarė 26 uždaro tipo klausimai. Tyrime dalyvavo 87
respondentai. Išvados. 1. Tyrimo rezultai atskleidė, kad pacientai išreškė nepasitenkinimą GMP
iškvietimo patogumu. Vienas ketvirtadalis visų iškvietimų miesto teritorijoje ir du trečdaliai
kaimiškose teritorijose neatitiko teisės aktuose nustatytų laiko kriterijų nuo iškvietimo gavimo iki
atvykimo į iškvietimo vietą. Respondentai prasčiau įvertimo pacientų įlaipinimo į GMP automobilį
saugumą. 2. Didžioji dauguma respondentų GMP įstaigos personalo darbą ir suteiktas paslaugas
vertina teigiamai. Pacientai išreiškė aukštą pasitikėjimą GMP įstaiga ir personalu. Tyrimo rezultatai
atskleidė, kad GMP darbuotojai daugiau nei pusė atvejų neprisitato ir nepateikia esminių duomenų apie savo kvalifikaciją.
Description:
The relevance of topic. Population health is a major socio-economic asset of society. The
laws of the Republic of Lithuania establish the right of patients to affordable and high-quality
healthcare. Continuous evaluation of the services provided is essential to improve quality. One such
assessment is patient satisfaction and opinion surveys, which show whether the quality of healthcare
is meeting patients, expectations. Patient surveys help health care institutions to improve the quality
of provided services. Quality health services offer real opportunities to meet patients, needs, save
resources, promote staff knowledge and competency.
Research problem. How do patients rate the services provided by district X ambulances?
Research object. Patients of district X ambulance who have used ambulance services in the
last 12 months. The aim. Evaluate the assessment of district X emergency services from a patient
perspective. Research tasks. 1. Define the concept of quality of health care. 2. Assess patients;
views of the organizational aspects of ambulance services in district X. 3. Evaluate the opinion of
patients in district X regarding the quality of service provided by ambulance staff. Research
methodology. A quantitative research method was used to assess patient opinion. A written survey
was selected for the research. The questionnaire consisted of 26 closed-ended questions. 87
respondents participated in the survey. Findings. 1. The results of the research revealed that
patients expressed dissatisfaction with the convenience of an ambulance call. One quarter of all
calls in the urban area and two thirds in the rural area did not meet the legal criteria for time
between receipt of the call and arrival. Respondents have a lower assessment of the safety of
boarding patients into ambulance. 2. The vast majority of respondents positively evaluate the work
and services provided by the ambulance staff. Patients expressed their trust in the ambulance and
ambulance staff. The results of the research revealed that in more than half of the cases ambulance
workers do not introduce themselves and do not provide essential data on their qualifications.