Santrauka:
Pagal Lietuvos Respublikos sveikatos ministerijos skelbiamus
duomenis fizinis aktyvumas Lietuvoje yra nepakankamas, žmonės daugiau laiko praleidžia
sėdėdami, retai laisvalaikį praleidžia užsiimant fizine veikla. Opi problema ir mažėjantis moksleivių
fizinis aktyvumas. Siekiant spręsti fizinio aktyvumo problemas būtina naudoti visas priemones
siekiant pritraukti jaunus asmenis užsiimti fizine veikla.
Papildomą ugdymą organizuojančios įstaigos, sporto mokyklos, sporto centrai, kurių
paskirtis suteikti asmenims galimybę išreikšti save per sportą, gerinti jaunų žmonių užimtumą per
sportą, turi ieškoti būdų kaip pritraukti kuo daugiau žmonių į fizinę veiklą. Todėl aktualu nagrinėti
sporto ugdymą organizuojančių įstaigų marketingo kompleksą, kaip vieną iš organizacijos
priemonių siekiant išryškinti organizacijos trūkumus, pritraukti daugiau vartotojų, bei geriau
suprasti jų poreikius.
Description:
In order to better physical activity in region, all sports service providers must use all the tools they can. Sports schools and centers are responsible for sports education to younger people, so its important that they find new ways to attract people to use their services. That’s why it’s important to explore the possibilities of attracting more service consumers through the improving of sports centers marketing mix. The main problem of the professional BA thesis – how to attract more service consumers by improving the marketing mix of a sports center. The aim of the professional BA thesis – to analyze Skuodo kūno kultūros ir sporto centro marketing mix and suggest ways to improve it. Objectives of the professional BA thesis:
1. To analyze the theory of service marketing mix. 2. Analyze the marketing mix of Skuodo kūno kultūrs ir sporto centras. 3. Conduct a survey to research how consumers view the marketing mix of sports center 4. To give suggestions how to improve the marketing mix.
Methods of the professional Ba thesis – literature overview, observation, survey.
The structure – The theoretical part of this paper discusses the service marketing mix and how separate authors define it and its elements. The analyses part of work is the observation of Skuodo kūno kultūros ir sporto centro marketing mix and its elements, also the research that was conducted using a questioner. In the practical part there made suggestions for improving the organizations marketing mix and most problematic elements.