Santrauka:
Darbą sudaro trys dalys. Teorinėje dalyje atliekama vartotojų lojalumo prekės ženklui teorinė analizė. Praktinėje darbo dalyje pateikiami atlikto tyrimo rezultatai. Projektinėje dalyje pateikiami detalūs sprendimai, skirti klientų lojalumo prekės ženklui BMW didinimui.
Darbo rezultatai. Tyrimas atskleidė, kad prekės ženklo BMW vartotojų tarpe vyrauja palankiai BMW prekės vertinantys ženklą vartotojai, ką nulemia automobilių kokybė ir patikimumas. Lojalumo lygį didina ir taikomos lojalumo priemonės, iš kurių palankiausiai vertinamos apčiuopiamą ir ženklią naudą teikiančios priemonės – automobilio serviso paslaugos bei kainų nuolaidos lojaliems klientams. Tyrimo metu atskleistas lojalumo skatinimo priemonių tobulinimo poreikis.
Description:
Theoretical analysis of consumer loyalty to the brand is performed in the theoretical part. The practical part of the work presents the results of the research. The design part provides detailed solutions for increasing customer loyalty to the BMW brand. The survey revealed that the BMW brand is favored by consumers who value this brand, as a result of their quality and reliability. The loyalty level is also enhanced by loyalty instruments, the most appreciated of which are tangible and significant benefits - car service and price discounts for loyal customers. The research revealed the need for improvement of loyalty promotion measures. Based on the results of the research, solutions were developed for increasing customer loyalty to the BMW brand, including: loyal customer service in managerial services; point calculation program; special manager, directly analysing customer reviews and claims; seasonal car service; navigation system update service.