Santrauka:
Bakalauro darbe analizuojama atminties fenomenologija, prisiminimai ir vaizduotė bei jų santykis. Svarbus aspektas šioje temoje yra amžinas būties klausimas – tai, kas iš tiesų yra tikra. Šiame darbe neieškoma atsakymo į klausimus, išsikeliama hipotezė ir filosofiškai nagrinėjama, ieškant ne perskyrų, o santykio ir panašumų tarp prisiminimų ir vaizduotės. Kyla klausimas: ar mes patys, pasitelkdami vaizduotę, galime sukurti prisiminimą?
Filosofiškai pažinti šias temas pasitelkiu filosofų D. Jonkaus ir K. Sabolio mintis. Jų įžvalgose rastas pagrindinis panašumas tarp atminties ir vaizduotės yra tai, kad abi jos kyla iš vaizdinių ir reiškiasi kaip vaizdiniai. Vaizduotė apima visą sąmonės mechanizmą, tuo pačiu ir atmintį, užpildydama trūkstamos informacijos spragas. Toks įsikišimas į prisiminimus lemia jų tikrumą.
Savo interpretacijoje kaip atspirties tašką naudoju sapną, iš kurio vaizduotės pagalba buvo sudarytas naujas vaizdinys mano sąmonėje. Šį vaizdinį iliustruoti pasitelkiu pinhole priemonę. Kūrinyjė nufotografuotas duonos raugo augimas ir „išlipimas“ iš indo. Duona čia simbolizuoja tautos atmintį. Pinhole būdu užfiksuotas 40 minučių trukęs procesas primena reminiscenciją – neaiškų miglotą prisiminimą, nes vaizdas yra neryškus, piktorealistinis. Svarbus aspektas bakalauro procese – tai vaizduotės vaizdinio virtimas objektu, vėliau prisiminimu. Vaizduotės ir atminties santykis pasirodo esąs daug aiškesnis, tikras ir, tik sąmoningai atliekant įsivaizdavimo ir prisiminimo procesus, galimas.
Description:
In this body of work I analyse phenomenology of the memory, recollections and the imagination and all of their relations. An important part of this subject is the eternal question of existence - that, what is actually real. It is not the answer what is important. A hypothesis is raised and philosophically explored while looking for a similarity between the memory and imagination. A question is raised - are we capable of creating a memory, while using our imagination. In the philosophical part i rely on philosophers D. Jonkus’ and K. Sabolis’ reflections. In their insights’ the similarity between memories and imaginations is that they both come from the notion and they occur as a notion. The imagination is related to the contiousness, and so is the memory, and they complete the gaps of information that is missing. This kind of intervention in the memory determines the recollections certainty. In my interpretation i use my dream as a starting point, from which, with the help of my imagination, i created a visual in my contiousness. The final image is of the bread yeast rising. The bread represents the nations’ memory. The pinhole captures 40 minutes of the bread rising process. It recalls of reminiscenses - a memory which is not clear, the image is obscure, soft, pictorealistic. An importrant part of the bachlor thesis - the imaginations’ creation which becomes an object, later - a memory. The relation between the imagination and the memory becomes more clear and real and possible.