Santrauka:
Nors vartotojų lojalumas jau yra analizuotas daugelyje kontekstų, tačiau naujų tyrimų, skirtų vaistinių klientų lojalumo ugdymui analizuoti, nėra.Vaistinės klientų poreikių patenkinimas ir sugebėjimas išlaikyti lojalius klientus visada buvo ir bus aktualu, siekiant įmonės veiklos sėkmės, todėl darbe keliamas klausimas – kokie veiksniai daro įtaką ,,Jūratės“ vaistinėsklientų lojalumui ir kokius sprendimus derėtų priimti, siekiant ugdyti ir padidinti jų lojalumą?
Darbo objektas –“Jūratės“ vaistinė vartotojų lojalumas.
Darbo tikslas – įvertinus ,,Jūratės“ vaistinės vartotojų lojalumą formuojančius veiksnius, numatyti jų lojalumo didinimo kryptis.
Darbo metodai:Lietuvos ir užsienio autorių mokslinės literatūros, internetinių šaltinių ir kitų dokumentų analizė, anketinės apklausos duomenų bei interviu analizė, stebėjimas.
Darbo struktūra. Teorinėje darbo dalyje analizuojama vartotojų lojalumo koncepcija bei lojalumui įtakos turintys veiksniai, pristatomi vartotojų lojalumo vertinimo ir matavimo metodai, lojalumo ugdymo būdai ir vertė įmonei. Praktinėje darbo dalyje pristatoma įmonė, pateikiama tyrimo metodika, atliekamas veiksnių, ugdančių įmonės vartotojų lojalumą, vertinimas.Projektinėje dalyje pateikiamos vartotojo lojalumui palaikyti ir skatinti numatomos galimybės.Darbo pabaigoje parengtos išvados.
Apklausos metu gauti duomenys atskleidė, jog respondentai naudojasi ,,Jūratės“ vaistinės paslaugomis dėl plataus produkcijos asortimento, patogumo įsigyti reikalingus vaistus ar kitas prekes, lankantis ,,Jūratės“ vaistinės pastate įsikūrusiuose medicinos kabinetuose, dėl galimybės įsigyti ortopedijos gaminių. Daugiau nei pusė apklaustųjų yra patenkinti tiriamos vaistinės teikiamomis paslaugomis, tačiau net 70 proc. apklausos dalyvių nėra tikri ar vis vien naudotųsi ,,Jūratės“ vaistinės teikiamomis paslaugomis, jei šių kaina padidėtų. Dėl savo ištikimybės vaistinei nėra tikri 60 proc. respondentų.
Siekiant palaikyti bei skatinti klientų lojalumą siūlytina atlikti vaistinės darbuotojų pasitenkinimo darbu tyrimą, kasmet komandiruoti darbuotojus į mokymus; atnaujinti naudojamą atsiskaitymo už paslaugas įrangą;reklamuoti vaistinę ant planuojamų įsigyti elektrinių autobusų; informuoti apie,,Cashback“ lojalumo sistemą; informuoti vaistinės klientus apie galimybę vaistinės produkciją įsigyti internetu ir gauti tiesiai į namus; prailginti ,,Jūratės“ vaistinės darbo laiką; sukurti ,,vaiko kampelį”
.
Description:
In spite of customers' loyalty analysis carried in numerous contexts, there is a lack of new researches in terms of examining the improvement of pharmacy customers' loyalty. The satisfaction of pharmacy clients' needs and the ability to maintain loyal customers have always been and will remain relevant for the efforts to attain success in the activity of an enterprise. For this reason, the questions of the thesis are: what are the factors that have an influence on the loyalty of the pharmacy "Jurate" customers, and what kind of decisions have to be implemented in order to improve and increase loyalty.
The subject of the thesis - the loyalty of the pharmacy "Jurate" clients.
The aim of the thesis - to foresee the direction of increasing the customers' loyalty, by evaluating the factors that form the loyalty of the pharmacy "Jurate" clients.
The methods of the thesis: the analysis of the academic literature of the Lithuanian and foreign authors, internet sources, and other documents; the analysis and the observation of the survey data, as well as the interview.
The structure of the thesis: in the theoretical part, the concept of customers' loyalty, and the factors that form the loyalty of the customers is analyzed; further, the measurement and the evaluation methods of clients' loyalty, the manners of loyalty improvement, as well as their value in the enterprise are presented. Then, the empirical part deals with the introduction of the enterprise, the methodology of the research, and the performed evaluation of the factors that develop the enterprise's customers' loyalty. Later, in the project part, the envisioned abilities to maintain, and also encourage the loyalty of a customer are exhibited. Finally, the conclusions are drawn at the end of the thesis.
The conducted research has detected that the reasons of those respondents relying on the service of the pharmacy "Jurate" are: the vast range of the production, the convenience of purchasing the medicine or other types of products while visiting the pharmacy "Jurate" located at the medical rooms, and the ability to acquire orthopedic supplies. More than half of the respondents are satisfied with the provided services of the chosen pharmacy, yet 70 percent of them are not assured whether they would continue using the services in case of an increase of the prices. 60 percent of the respondents, in general, are not assured of their loyalty to the pharmacy.
So that the loyalty of clients could be maintained and encouraged, it is recommended to conduct the research on the satisfaction of the employees; to offer business trips for training; to renew the current payment system for the services provided; to advertise the pharmacy on the planned electro buses; to inform about the existing "Cashback" customer loyalty program; to inform about the possibility to purchase supplies online and get them delivered; to prolong the working hours of the pharmacy "Jurate"; to create the "space for children".