Santrauka:
Konkurencingumą įtakojantys veiksniai ir jų analizė labai svarbūs verslo įmonėms. Siekdamos sėkmingos veiklos ir gerų rezultatų kasdienėje veikloje, įmonės susiduria su konkurentais, kurie teikia analogiškas prekes ir paslaugas vartotojams (Čebatorienė, 2018). Išskirdamos esminius konkurencinius pranašumus ir veiksnius, lemiančius vartotojų pasirinkimą naudoti siūlomą prekę ar paslaugą, įmonės gali laimėti kovą konkurencinėje aplinkoje, išlaikyti esamus klientus ir pritraukti naujų.
Darbo problema - Kokias priemones UAB „DPD Lietuva“ tikslinga taikyti, norint padidinti įmonės konkurencingumą?
Darbo objektas – UAB „DPD Lietuva“ konkurencingumas.
Darbo tikslas – Nustatyti UAB „DPD Lietuva“ konkurencingumo didinimo galimybes.
Darbo metodai: Mokslinės literatūros analizė, antrinės informacijos šaltinių analizė, lyginimas, įmonės duomenų analizė, anketinė apklausa ir gautų analizė, apibendrinimas, interviu, stebėjimas.
Darbo struktūra. Darbą sudaro 3 skyriai. Pirmame skyriuje atskleidžiamos konkurencijos ir konkurencingumo sampratos, atskleidžiami įmonės konkurencingumą įtakojantys išoriniai ir vidiniai veiksniai, pateikiama konkurentų analizė ir jos svarba, analizuojami konkurencingumo didinimo būdai. Antrame skyriuje pateikiama UAB ,,DPD Lietuva“ charakteristika, tyrimo metodika, atliekamo įmonės išorinės ir vidinės aplinkos analizė, atliekama SSGG analizė. Trečiame skyriuje pateikiamos konkurencingumo didinimo priemonės.
Pagrindiniai UAB „DPD Lietuva“ konkurentai yra UAB „Venipak Lietuva“ ir AB „Lietuvos paštas“. Abi įmonės pasižymi vidutinėmis paslaugų kainomis ir plačiu paslaugų asortimentu. Nustatyta, kad UAB „DPD Lietuva“ paslaugų kainas vartotojai vertina kaip aukštas. UAB „DPD Lietuva“ konkurencingumą rinkoje lemia aukšta paslaugų kokybė ir kvalifikuotas personalas. Įmonė nepakankamai taiko rėmimo elementus, nepakankamai reklamuojasi. Dauguma respondentų įmonei siūlo mažinti kainas, taikyti nuolaidas, dažniau organizuoti akcijas ir labiau reklamuotis.
Baigiamajam darbui paruošti naudoti 30 literatūros šaltiniai. Darbe pateiktos 7 lentelės ir 34 paveikslai.
Description:
Factors influencing competitiveness and their analysis are very important for businesses. In pursuit of successful operations and good results in day-to-day operations, companies face competitors who provide similar goods and services to consumers. By distinguishing the key competitive advantages and factors that determine the choice of consumers to use the offered product or service, companies can win in a competitive environment, retain existing customers and attract new ones. The main problem of the (professional BA thesis) – What measures should DPD Lietuva apply to increase the company's competitiveness? The aim of the (professional BA thesis) - To determine the possibilities of increasing the competitiveness of DPD Lietuva UAB. Objectives of the (professional BA thesis): Competitiveness of DPD Lietuva UAB. Methods of the (professional BA thesis): Analysis of scientific literature, analysis of secondary information sources, comparison, analysis of company data, questionnaire and analysis, generalization, interview, observation. The structure - introduction, three sections, conclusions and suggestions, references, appendixes. The first chapter reveals the concepts of competition and competitiveness, reveals external and internal factors influencing the competitiveness of the company, provides analysis of competitors and its importance, and analyzes ways of increasing competitiveness. The second chapter presents the characteristics of DPD Lietuva UAB, research methodology, analysis of the company's external and internal environment, SWOT analysis. The third chapter presents measures to increase competitiveness. The main competitors of DPD Lietuva UAB are Venipak Lietuva UAB and Lietuvos paštas AB. Both companies have average service prices and a wide range of services. It has been established that the prices of services provided by DPD Lietuva UAB are considered high by consumers. The high quality of services and qualified personnel determine the competitiveness of DPD Lietuva UAB in the market. The company does not apply the sponsorship elements sufficiently, and does not advertise enough. Most of the respondents offer to the company to reduce prices, apply discounts, organize campaigns and advertise more often. The work consists of 71 pages, 8 tables, 40 pictures, 30 references and sources of information, 2 appendices.