Santrauka:
Literature describes that there is a lot of stree in nursing profession and unavoidabe conflicts are a major cause of that stress. During research were evaluated nurses working in emergency department. Research reveals the expression and effect of conflicts between hospital staff members on nurses quality of work and also different methods used by nurses to solve conflicts.
Description:
Darbo aktualumas: Slaugytojo profesijoje yra labai daug streso. Kiekvieną dieną slaugytojai nėra tikri kokios problemos gali atsirasti. Didžiausią rolę slaugytojo darbe atlieka daktarai ir pagalbiniai darbuotojai. Iš viso yra trys atskiros komandos kurios dirbdamos kartu ir pasitelkdamos savo įgūdžius bei žinias suteikia geriausia įmanomą pagalbą pacientui. Kaip ir daugumoje komandų konfliktai yra didžiausia problema kuriuos niekas negali išvengti. Konfliktai gali atsirasti dėl nesusipratimų, lyčių skirtumų, blogos nuotaikos, netinkamų žinių ir daugelio kitų priežasčių. Papildomas stresas darbo vietoje taip pat paveikia slaugytojo elgesį ir turi įtakos sprendimų priėmimui. Slaugytojai kurie turėjo konfliktų su gydytoju ir kitais personalo nariais negali efektyviai dalintis informacija apie pacientą ir jo būklę. Šie veiksniai gali rimtai paveikti paciento sveikatą ir tūrėti įtakos paciento gijimui ateityje. Yra aišku, kad ginčai ligoninėse yra neišvengiami. Todėl, šis tyrimas pasisuka link to, kaip atsirandantys konfliktai ligoninėse yra sprendžiami slaugytojų požiūriu ir jų profilaktika.
Darbo tikslas: Atskleisti konfliktus tarp ligoninės personalo narių ir jų sprendimo metodus slaugytojo požiūriu.
Uždaviniai: Aprašyti konflikto sprendimo metodus naudojamus slaugytojų ir identifikuoti efektyviausius metodus jų darbo aplinkoje. Atskleisti su kuriais ligoninės personalo nariais slaugytojai turi daugiau konfliktų ir kaip tai paveikia slaugytojų darbo kokybę. Atskleisti patį efektyviausią konfliktų sprendimo būdą naudojamą slaugytojų su skirtingais sveikatos priežiūros personalo nariais. Identifikuoti slaugytojų žinias ir mokymo poreikį susijusį su konfliktinių situacijų sprendimais.
Tyrimo metodika: Atsitiktine atranka buvo apklausti 35 slaugytojų dirbančių trečio lygio asmens sveikatos priežiūros įstaigoje,.Duomenys gauti pateikiant uždaro ir atviro tipo klausimyną.
Išvados: Bandymas visais įmanomais būdais išvengti konflikto ir suradimas sprendimo tinkamo abiems pusėms yra pats efektyviausias būdas išpręsti konfliktą su personalo nariais. Rezidentai yra pirminės sveikatos priežiūros komandos nariai su kuriais slaugytojai turi daugiausiai konfliktų. Konfliktai turi tiesioginį negatyvią įtaką slaugytojų darbo efektyvumui ir paciento priežiūrai. Konfliktų sprendimo metodai mokomi slaugos mokyklose ir specialūs kursai yra naudingi slaugytojams išvengti konfliktų su kitais personalo nariais. Slaugytojai nori turėti specialius praktikinius mokymus padidinti jų žinias apie konfliktų sprendimo metodus.