Santrauka:
Atliekant kelio kadastrinius matavimus, formuojama kelio, kaip inžinerinio statinio kadastro duomenų byla ir (arba) kelio juosta užimamo žemės sklypo kadastro duomenų byla (Šaltinis: http://limap.lt/kelio-kadastriniai-matavimai/ Prieiga internetu 2019 m. sausio 6 d.).
Kelio kadastriniai matavimai (statinių matavimas, kadastro duomenų surinkimas ir nustatyto turinio kadastrinių matavimų bylos parengimas) atliekami, kai šiems statiniams įstatymo nustatyta tvarka reikalingas leidimas statyti, rekonstruoti, remontuoti ar kitaip objektus pertvarkyti . (Šaltinis: http://limap.lt/kelio-kadastriniai-matavimai/ Prieiga internetu 2019 m. sausio 6 d.).
Kelias – inžinerinis statinys, skirtas transporto priemonių ir pėsčiųjų eismui. Kelią sudaro žemės sankasa, važiuojamoji dalis, kelkraščiai, skiriamoji juosta, kelio grioviai, sankryžos, autobusų sustojimo aikštelės, poilsio aikštelės, pėsčiųjų ir dviračių takai, kelio statiniai, techninės eismo reguliavimo priemonės, želdynai, esantys kelio juostoje, kelio oro sąlygų stebėjimo ir transporto eismo apskaitos, apšvietimo bei kiti įrenginiai su šių objektų užimama žeme (Šaltinis: http://www.nzt.lt/go.php/lit/Del-kelio-juostu-kadastriniu-matavimu Prieiga internetu 2019 m. sausio 6 d.).
Eismas automobilių keliais turi būti patogus, komfortiškas, saugus, ekonomiškas, logiškas ir nedaryti didelės žalos aplinkai ar aplink išsidėsčiusioms gyvenvietėms, kad visa tai užtikrinti projektuojant kelią reikia atsižvelgti ir įvertinti visus šiuos veiksnius. Projektuojant įvertinti naudojimo laikotarpiu vykstančius transporto eismo galimus pakitimus, klimato įtaką, geografinę padėtį.