Santrauka:
Dambrauskaite D., Staškūnienė J. Gimnazijos 5–8, 1g–4g klasių mokinių mokyklos nelankymo priežastys. Profesinio bakalauro darbas (socialinė pedagogika) / vadovas – E. Dulkinienė; Menų ir ugdymo fakulteto, pedagogikos katedra. Kaunas, 2019.
Tyrimo problema – neaiškios mokinių mokyklos nelankymo priežastys.
Tyrimo objektas – gimnazijos 5-8 ir 1g-4g klasių mokinių mokyklos nelankymo priežastys.
Tyrimo tikslas – nustatyti gimnazijos 5 – 8 ir 1g – 4g klasių mokinių mokyklos nelankymo priežastis.
Tyrimo uždaviniai:
1. Aptarti galimas mokyklos nelankymo priežastis.
2. Atskleisti, kaip mokiniai vertina savo motyvaciją ir kokią įtaką mokyklos nelankymui daro mokyklos mikroklimatas.
3. Nustatyti, kokią įtaką mokyklos nelankymui daro ugdymosi sunkumai.
4. Išsiaiškinti, kokie socioekonominiai veiksniai daro įtaką mokyklos nelankymui.
Tyrimo metodai – mokslinės literatūros analizė, dokumentų analizė, duomenų rinkimas naudojant anketinės apklausos metodą, turinio (content) analizė, statistinė duomenų analizė.
Tyrimo imtis – tyrimo populiacija – visi Radviliškio rajono X gimnazijos 5-8 ir 1g-4g klasių mokiniai – 155 asmenys. Buvo išdalintos 155 anketos, atgal sugrįžo 135, iš kurių 4 buvo sugadintos, taigi viso tyrimo analizėje dalyvavo 131 respondentas.
Tyrimo rezultatų analizė – Galimų mokyklos nelankymo priežasčių yra daug ir įvairių, tačiau gimnazijos mokinių mokyklos nelankymo tikslios priežastys yra neaiškios. Nustatyta, kad mokymosi sunkumai daro didesnę įtaką jaunesniems mokiniams ir labiau veikia mergaites negu berniukus. Mergaitės yra labiau veikiamos vidinės motyvacijos, o berniukai - išorinės, tačiau su amžiumi motyvacija mažėja. Tyrimo duomenimis mokiniai mokyklos klimato nelaiko veiksniu, darančiu labai didelę įtaką mokyklos nelankymui. Tačiau uždarbiavimas daro labai didelę įtaką vyresnių klasių mokiniams. Trečdalis mokinių praleidžia pamokas dėl jaunesnių sesių ir brolių priežiūros, tačiau nei vienas vaikas nėra praleidęs pamokų dėl to, jog neturėjo mokymosi priemonių.
Raktiniai žodžiai:mokyklos nelankymas, mokyklos nelankymo priežastys, veiksniai darantys įtaką mokyklos nelankymui.
Description:
Dambrauskaite D., Staškūnienė J. Reasons for not attending school for grades 5 to 8, 1g to 4g in gymnasium. Professional Bachelor work (social pedagogy) / manual – E. Dulkinienė; Kaunas College Facukty of arts and education, department of pedagogy. Kaunas, 2019.
The problem of the research – unclear reasons for not attending school
Object of the research – the reasons of non-attendance at school among 5-8 and 1g-4g classes students.
The purpose of the research – to find out reasons of non-attendance at school among gymnasium 5-8 and 1g-4g classes students.
Task of the research:
1. Disicuss possible reasons for not attending school.
2. To reveal how pupils rate their motivation and how school microclimate influences non-attendance.
3. Identify the impact of educational difficulties on non-attendance.
4. Find out what socio-economic factors influence non-attendance.
Methods of the research: analisis of scientific literature, analysis of documents, data collection using questionnaire survey method, analysis of content, statistical analysis of data.
The sample of the research – the population of the research – all school children. There were sent out 155 questions, 135 were received back, 4 of them were corrupted, in total 131 school children took place in research.
Analysis of the research results – there are many diferent reasosns of school non-attendence, but there is no clear reasons for gymasium students no-attendence. It was found out that learning dificulties has bigger impact for younger students and influencig girls more than the boys. Girls are more affected by internal motivation and boys are effected by external, but in elder age, motivation is decreasing. According data of the researc students do not think that school microclimate is the factor witch influens non-attending highly. But huge influence for non-attendence has workof the studens. One third of the students had to miss lessons because of taking care of their younger brothers an sisters, but non of children‘s had spent lessons because of lack of learning tools.
Key words: non-attendance at school, the reasons behind non-attendance at school, factors affecting non-attendance at school.