Santrauka:
Baigiamojo darbo „Interaktyvių technologijų taikymas lietuvių kalbos pamokose“ produktas skirtas visiems pradinių klasių pedagogams, kurie nori paįvairinti klasės darbą, palengvinti vaikų išmokimą, pažiūrėti į mokymą kitu kampu.
Pagrindinis darbo tikslas – pademonstruoti studijų metu įgytas kompetencijas ir sukurti produktą – interaktyvų PDF – metodinę priemonę lietuvių kalbos pamokoms pradinėse klasėse.
Uždaviniai:
1. Išanalizuoti atnaujintas lietuvių kalbos programas 1-2 klasėms.
2. Išsiaiškinti, kokia įstaigoje ir internete yra metodinių priemonių pasiūla.
3. Diferencijuoti kuriamus objektus pagal paskirtį.
Siekiant galutinio produkto sėkmingai įgyvendinta:
1. Išanalizuotos atnaujintos lietuvių kalbos programos 1-2 klasėms, išsiaiškinta, su kokiais sunkumais susiduria jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikai.
2. Išsiaiškinta, kad metodinių priemonių pasiūla įstaigoje yra gana skurdi. Dažniausiai mokytojos naudoja A3 formato plakatus, kurie jau yra „morališkai“ ir fiziškai pasenę. Internete esančios priemonės yra nepakankamai išsamios, informatyvios arba kokybiškos.
3. Diferencijuoti kuriami objektai pagal paskirtį – atrinkti svarbiausi aspektai, ką pirmos/antros klasės mokiniai privalo žinoti ir mokėti (klausimo kėlimas, įsidėmėtinos rašybos žodžiai, rašyba žodžių gale).
Rengiant produktą atsižvelgta į jaunesniojo mokyklinio amžiaus tarpsnio psichologinius ypatumus. Siekta, kad pateikiami pavyzdžiai būtų susieti su pradinio ugdymo bendrosiose programose pažymėtais ugdymosi tikslais.
Produkto galutinis rezultatas išpildė lūkesčius: vaizdas gražus, patraukiantis akį, užrašai tvarkingi ir neblaško dėmesio, interaktyvumas veikia visuose puslapiuose, užduotys įvairios.
Description:
The product of the thesis „Application of interactive technologies in Lithuanian language lessons“
is meant for all teachers of primary education willing to vary class work, make the process of acquisition
easier and see teaching from a different perspective.
The aim of the thesis is to demonstrate competences acquired during the period of studies and create
an interactive PDF product.
Goals are:
1. To analyse the renewed Lithuanian language curricula for 1-2 forms.
2. To identity the supply of methodical means in the institution and the Internet.
3. To differentiate the created objects according to their purpose.
For the attainment of the final product the following points were successfully implemented:
1. The renewed Lithuanian language curricula for 1-2 forms were analyzed and it was ascertained what
difficulties younger learners face.
2. It was identified that the supply of methodical means in the institution is rather poor. In most cases
teachers use A3 dimension posters, which are both morally and physically obsolete. Means in the
Internet are insufficiently thorough, informative or qualitative.
3. Created objects were differentiated according to their purpose. The most important aspects were
selected of what a schoolchild of the first/second form must know and understand (formation of a
question, words of observable spelling, spelling the endings of words).
Preparing the product psychological peculiarities of younger learners were considered. The produced
examples were sought to be connected with the aims indicated in the Lithuanian language curricula.
The result of the product has come up to expectations. The view is attractive and compelling, notes
are ordered and do not disturb one’s attention, interactivity works in all web pages and the tasks are
miscellaneous.