Santrauka:
Julijos Sukurytės baigiamasis darbas. Darbo vadovė: Regina Motienė. Kauno kolegija, medicinos
fakultetas, farmakotechnikos katedra.
Darbo tema. Reklamos įtaka, renkantis nereceptinius vaistinius preparatus ir vaistinių prekes,
Mažeikių miesto gyventojams.
Raktiniai žodžiai. Reklama, nereceptiniai vaistiniai preparatai, vaistinių prekės.
Temos aktualumas. Dėl lengvų negalavimų, tokių kaip kosulys, peršalimas, alergija, skausmas,
karščiavimas, rūgštingumas, viduriavimas pacientai kreipiasi į farmacijos specialistą. Nereceptinių
vaistų vartojimo tendencija per pastaruosius kelerius metus nuolat augo. Šią tendenciją lemia įvairios
priežastys, pvz., lengvas prieinamumas bei kaina ir padidėjęs pacientų informuotumas (Marathe,
Kamat, Tripathi, Raut, Khatri, 2020). Trečdalis pacientų nurodė, kad reguliariai vartoja nereceptinius
vaistus (Masumoto, Sato, Maeno, Ichinohe, Maeno, 2018). Nereceptinių vaistų vartojimas yra
savarankiško gydymosi proceso dalis – savigyda. Farmacijos specialistai turi galimybę konsultuoti
pacientus dėl tinkamo nereceptinių vaistų vartojimo (Sansgiry, Bhansali, Bapat, Xu, 2017).
Tyrimo problema. Kokią įtaką pasirinkimui reklama daro gyventojams?
Tyrimo objektas. Reklamos daroma įtaka gyventojams, renkantis nereceptinius vaistinius preparatus
ir vaistinių prekes.
Tyrimo tikslas. Atskleisti reklamos įtaką gyventojams renkantis nereceptinius vaistinius preparatus
ir vaistinių prekes.
Tyrimo uždaviniai.
1 .Apibrėžti reklamos sampratą ir jos skleidimo priemones teoriniu aspektu; 2. Aprašyti nereceptinių
vaistinių preparatų teisinį reglamentavimą; 3. Nustatyti reklamos įtaką gyventojų apsisprendimui
renkantis nereceptinius vaistinius preparatus ir vaistinių prekes.
Tyrimo metodika. Apklausa buvo patalpinta į Mažeikių savivaldybės internetinį puslapį, naudojant
„Google forms“ programą. Atliekant kiekybinį tyrimą duomenys buvo renkami apklausos metodu.
Gauti duomenys pavaizduoti lentelėse, diagramose. Tyrimo imtis buvo apskaičiuota naudojant
programą „Raosoft sample size calculator“. Nustatyta imties paklaida – 7%, patikimumo lygis – 95%,
rekomenduojamas imties dydis – 195 dalyviai.
Pagrindiniai empirinio tyrimo rezultatai. 1. Reklama tai informuotojas, turintis tikslą – parduoti
prekę, paslaugą, idėją. 2. Skleidžiamoje reklamoje apie nereceptinį vaistinį preparatą informacija turi
būti objektyvi, atitikti reklamuojamą preparatą, skatinti racionalų vartojimą. 3. Nereceptinius
vaistinius preparatus ir vaistinių prekes tyrimo dalyviams padeda išsirinkti farmacijos specialistas,
juos įsigyja kartą per metus. Didžiausia įtaka daroma televizija, internetu skleidžiamose reklamose,
renkantis preparatus nuo skausmo, gripui ir peršalimui.
Description:
Julija Sukurytė‘s Professional Bachelor’s Final Project. Supervisor: lect. Regina Motienė.
Kaunas University of Applied Sciences. Faculty of Medicine.
Project title. Marketing Impact on the Choice of Over-the-counter Medical Preparations in Mažeikiai
town.
Main words. Marketing, Over-the-counter Medical Preparations.
Relevance of the Topic. Due to mild illnesses such as cough, colds, allergy, pain, fever, acidity,
diarrhea, patients consults with a pharmacy specialist. Trend of using over-the-counter medical
preparations has been growing over the past few years. This trend condition to various reasons: easy
accessibility, price and increased patients’ provision of information (Marathe, Kamat, Tripathi, Raut,
Khatri, 2020). One third of patients indicated that they using over-the-counter medical preparations
regularly (Masumoto, Sato, Maeno, Ichinohe, Maeno, 2018). The use of over-the-counter
medications is a part of the self-medication process. Pharmacy specialist have the opportunity to
educate and counsel patients on appropriate over-the-counter medication use (Sansgiry, Bhansali,
Bapat, Xu, 2017).
Research question. What impact does marketing have on the population?
Research aim. Advertisements impact on the choice of over-the-counter medical preparations for the
population and pharmacy goods.
Research objectives. 1. Define the concept of advertising and the means of disseminating it in
theoretical view. 2. Describe the legal regulation of over-the-counter medical preparations. 3.
Determine the impact of advertising on the self-determination of the population when choosing overthe-counter medical preparations and pharmacy goods.
Research Methodology. The survey was posted on the website of Mažeikiai municipality using the
“Google Form” program. In a quantitative research, data were collected using a survey method. The
obtained data are presented in tables and diagrams. The survey sample was calculated using the
program “Rao soft sample size calculator”. Established sample bias – 7%, confidence level – 95%,
recommended sample size – 195 participants.
Main results of empirical research. 1. Advertising is an informant with the purpose - to sell a
product, service, idea. 2. Advertising of noon-prescription medicines must be informative, comply
with the advertised product, promote rational consumption. 3. Participants helps to choose over-thecounter medical preparations and pharmacy goods a pharmacy specialist and they are purchased once
a year. The biggest influences are made on television, in online advertisements, in the choice of
preparations for pains, flu and colds