Santrauka:
Kauno meno mokykla 2022-aisiais metais švęs šimtmečiojubiliejų. Kyla problema, jog
šiai progai įstaiga neturi reklaminės informacinėsmedžiagos. Baigiamojo darbo metu ieškomi
grafiniai sprendimai pagal atliktas analizes ir tyrimus.
Darbo metu, literatūriniu ir istoriniu metodu yraanalizuojama mokyklos pradžia - jos
įkūrimas, pamatai bei iššūkiai, kuriuos perėjo tarpukariometu Lietuvoje, vardan meno ir tautos
dailininkų, bei jos poveikį visuomenei. Tuo pačiunagrinėjama ir dabartis - kuo pasikeitė mokykla,
jos veikla ir savybės. Pagal savo patirtį, bei sukurtąapklausą, skirtą kitiems studentams, svarstoma,
kas yra labiausiai įsimintina apie mokyklą, bei kokįįspūdį ji sukelia. Šių analizių rezultatai padeda
išsiaiškinti mokyklos charakteristiką ir savybes,pagalkurias galima nustatyti simboliką, spalvas ir
stilių, kurie gali būti panaudoti reklaminės medžiagosir vizualinio stiliaus dizaino kūrimo procese.
Vėliau nagrinėjama pati reklamos sąvoka, jos tikslas,funkcija ir savybės. Tuomet, jos
atšaka - jubiliejinė reklama. Kuo tai skiriasi, irkokios yra grafinės tendencijos ir ką reiškia
sėkminga jubiliejinė reklama bei kaip tai pasiekti.Tai padeda mums įsigilinti į užduoties tikslą,
kadangi norint tai padaryti, reikia suprasti kas šiuometu yra populiaru, į ką atkreipia dėmesį galimi
klientai ir kokias įstaigos savybes labiausiai reikiaišryškinti, kad pasiektume didžiausią potencialą.
Tuo pačiu nagrinėjami analoginiai projektai, kurie,kaip pavyzdžiai, parodo darbo eigą, bei į ką
reikia atkreipti dėmesį kuriant vizualinį stilių jubiliejineireklamai. Tai padeda suprasti, kokie
sprendimai turi didžiausią tikimybę sukurti sėkmingąprojektą.
Šios analizės metu nuspręsta, jog tinkamiausi reklaminiaidizaino objektai Kauno meno
mokyklai yra jubiliejinis logotipas, kurio stiliuminaudojantis sukuriami plakatai, lankstinukai ir
kita atributika, kadangi šie objektai yra ne tik sėkmingiausi,pagal analogų bei reklamos analizę,
tačiau taip pat yra tinkami sprendimai pačiai įstaigai,dėl šių objektų prieinamumo.
Pradėjus kūrybinę dalį, eskizų pagalba, eksperimentuojamasu grafika ir komponavimu,
norint surasti tinkamą koncepciją jubiliejiniam logotipui.Pagrindinės detalės, kurios nurodomos
grafikoje yra: skaičius 100, pilnas mokyklos pavadinimas,meno katedra, pelėdos, dailės įrankiai,
tautodailės raštai ir visuomeniškumas. Nustatyti keturilogotipai, kurie turi didžiausią potencialą.
Darbo metu, buvo galimybė pateikti logotipų variantus“Kauno meno mokyklai - 100” logotipo
konkursui, kuriame užėmiau pirmą ir trečią vietas.Pirmos vietos išrinktas logotipas yra ir jau buvo
pagrindinis baigiamojo darbo objektas, iš kurio kuriamasvizualinis stilius ir reklamos objektai:
plakatai, informacinis lankstinukas apie mokyklą irjos šimtmetį, suvenyrai, raštinės reikmenys.
Description:
Kaunas art school will be celebrating it’s 100th yearanniversary in 2022. With this comes
a problem that the establishment does not have a properadvertisement campaign for this event. In
this final year project, using analysis and researchwe will be looking for the appropriate graphic
design decisions.
With literary and historical methods the upbringingof the school is analyzed - it’s creation,
foundations and the challenges it faced during thedifficult time of in between wars in Lithuania, all
in the name of art, the preservation of traditionalfolk art, and it’s influence on the public. At the
same time, the present is examined - what changedabout the school, it’s activities and properties.
Using my experience and a created survey for the currentstudents, we figure out the most
memorable aspects of the school. The results of thisanalysis help us figure out the character of the
school, which can be used to figure out what graphicsymbols, colours and style would work best
with the establishment during the visual design process.
Later, we consider the actual definition of an advertisement,it’s goals, functions and
properties. Then, it’s subcategory - the anniversaryad campaigns. What are the differences between
them, what are the graphic tendencies and what doesa successful anniversary campaign mean and
how to achieve that. This helps us dwell deeper intothe goal of the project, because it helps us
understand what is currently popular and well receivedby the public, what catches attention and
what sort of properties should be shown to reach thehighest potential. At the same time, analogous
projects are analyzed and used as examples to figureout the best course of action and what to pay
close attention to while creating a brand design foran anniversary advertisement. This helps us
figure out what can help us make a successful campaignand style.
During the analysis it’s come to the conclusion thatthe most appropriate design object for
advertising would begin from creating an anniversarylogo, from which comes a style that will be
used to create posters, brochures and souvenirs, becauseaccording to the analog and anniversary
advertisement analysis, these mentioned objects areusually the most successful.
Once the creative chapter has begun, using sketching,possible graphics and compositions
are analyzed in search of the perfect logo for theschool's upcoming anniversary. Some of the main
symbols that should be used in the logo are: the number“100”, the full name of the school, the main
building of the establishment, owls, art symbolism,folk art and community. Four logos are created
in the process. During this project, there was anopportunity to submit some logo options to the
“Kaunas Art School - 100” logo competition, in whichmy designs won first and third places. The
winning logo is and was used as the main object, fromwhich the schools visual identity and
anniversary advertisement objects were created: posters,brochures, souvenirs and stationery.