Santrauka:
Darbo tema. Kompanijos ,,Portxpert Central Norway’’ logotipo ir vizualinio stiliaus dizainas
Baigiamojo darbo tikslas. atnaujinti įmonės „ Portxpert Central Norway’’logotipą bei sukurti
vizualinį stilių papildomiems elementams (vizitinei kortelei, blanknotui, automobiliui, darbinei
aprangai).
Pagrindiniai uždaviniai. Atskleisti užsakovo poreikius, išanalizuoti analogus, apžvelgti
naujausias dizaino tendencijas, sukurti logotipą ir vizualinio stiliaus pasiūlymus.
Baigiamojo darbo objektas. Vartų įmonės ,, Portxpert Central Norway’’ įmonės vizualinio
stiliaus kūrimas (automobiliui, blanknotui, marškinėliams, džemperiams, vizitinėms
kortelėms,darbinei aprangai).
Temos aktualumas/ naujumas.
,, Šiuolaikiniame verslo pasaulyje konkurencinė kova grindžiama ne prekių pasirinkimo
galimybėmis, bet prekių ženklų konkurencija, todėl tinkamo logotipo pasirinkimas ir modifikacija
tampa ypatingai svarbiu kiekvienos šiuolaikinės įmonės aspektu. Oržekauskas ir Krupavičius
(2009) pritaria, jog „kokybės faktorius daugumai kompanijų nebėra išsiskyrimo iš konkurentų
priemonė. Pagrindine kovos su konkurentais priemone tampa prekių ženklai ir logotipai“
(Oržekauskas, Krupavičius 2009, p. 475).
,, Logotipas (angl. logotype < gr. logos – žodis + typos – atspaudas), grafinis prekės ženklo
elementas, stilizuotas įmonės pavadinimo (viso ar sutrumpinto) ar jos gaminamų prekių arba
teikiamų paslaugų grupės pavadinimo užrašas. Pagal logotipą atpažįstamas simbolizuojamas
objektas. Logotipas gali būti simbolis, paveikslas, išskirtinis dizainas, ypatingai pavaizduotos
raidės, spalvų derinys‘‘ ( https://www.vle.lt/straipsnis/logotipas/).
,,Analizuojant logotipo sampratą, būtina paminėti, jog mokslinėje literatūroje organizacijos
logotipas taip pat apibrėžiamas kaip pagrindinis komunikuojamas kompanijos įvaizdžio elementas
(Ewing, 2006). Atsižvelgiant į tai, kad logotipas yra pirmasis kompanijos ir jos klientų sąveikos
taškas, vartotojų mintyse jis sukuria vizualų paveikslą ir padeda atpažinti kompaniją ar su ja asocijuojamą prekės ženklą. Šiuo požiūriu, logotipas yra gerų arba blogų emocijų, siejamų su
kompanija ir jos produktais, katalizatorius. Vadinasi, logotipas yra traktuojamas kaip svarbiausia
kompanijos įvaizdžio planavimo priemonė‘‘ (Banerjee, 2008).
Baigiamojo darbo problema : Ar dabartinis ,, Portxpert Central Norway‘‘ įmonės logotipo
pasirinkimas atitinikas šiuolaikines tendencijas?
Description:
Work theme. Design of the Logo and Visual Identity for the Company “Portxpert Central
Norway”.
The aim of the final work. Update the Portxpert Central Norway logo and create a visual style
for additional elements (business card, notebook, car, workwear).
Main tasks. Reveal the customer's needs, analyze analogues, review the latest design trends,
create a logo and visual style suggestions
The object of the final work. Development of the visual style of the company of the gateway
company Portxpert Central Norway (for car, notebook, T-shirt, sweaters, business cards,
workwear).
Relevance / novelty of the topic.
,, In today’s business world, the competitive struggle is not based on brand choice but on brand
competition, so choosing and modifying the right logo becomes a critical aspect of every modern
business. Oržekauskas and Krupavičius (2009) agree that “the quality factor is no longer a means
of differentiation from competitors for most companies. Trademarks and logos are becoming the
main means of combating competitors ” (Oržekauskas, Krupavičius 2009, p. 475).
,, Logo (logotype <gr. Logos - word + typos - imprint), graphic element of a
trademark, stylized inscription of the name of the company (full or abbreviated) or the name of
the group of goods or services produced by it. The logo identifies the symbolized object. The
logo can be a symbol, a picture, an exclusive design, specially depicted letters, a
combination of colors’’ (https://www.vle.lt/straipsnis/logotipas/).
,, When analyzing the concept of a logo, it is necessary to mention that in
the scientific literature, the logo of an organization is also defined as a key communicated
element of a company image (Ewing, 2006). Given that the logo is the first point of
interaction between a company and its customers, it creates a visual image in the minds of
consumers and helps to identify the company or the brand associated with it. In this respect,
the logo is a catalyst for good or bad emotions associated with the company and its products.
Consequently, the logo is treated as the most important tool for planning a company’s
image’’ (Banerjee, 2008). Thesis problem: Is the current choice of the "Portxpert Central
Norway" company logo in line with modern trends?