Santrauka:
Vienas iš patikimiausių būdų užtikrinti įmonės veiklos rezultatų augimą – tikslingai siūlyti naujas ir inovatyvias prekes ar paslaugas. Šio profesinio baigiamojo bakalauro darbe bus siekiama ištirti ir įvertinti UAB „Interatlas“ galimybes į Lietuvos rinką įvesti naują prekę – išmaniuosius inkasacinius seifus „CIMA SDM504“. Taip pat pasiūlyti marketingo sprendimus, kurie įmonei leistų užtikrinti sėkmingą šios prekės diegimą Lietuvoje. Darbo problema – kokie tinkamai parinkti komercializacijos sprendimai padės įvesti išmaniuosius inkasacinius seifus „CIMA SDM504“ į Lietuvos rinką?; Darbo objektas – naujo produkto įvedimo į rinką sprendimai.; Darbo tikslas – apibendrinti teorinius naujo produkto įvedimo į rinką aspektus ir atlikus kokybinį tyrimą pateikti sprendimus UAB „Interatlas“ naujai įvedamai prekei.; Darbo uždaviniai:
•Apžvelgti naujo produkto įvedimo į rinką teorinius aspektus;
•Atlikti UAB „Interatlas“ situacijos analizę;
•Įvertinti UAB „Interatlas“ galimybes į Lietuvos rinką įvesti išmaniuosius inkasacinius seifus „CIMA SDM504“;
•Pateikti išmaniųjų inkasacinių seifų „CIMA SDM504“ įvedimo į rinką sprendimus;
Darbo metodai – mokslinės literatūros analizė; pusiau - struktūrinis interviu; duomenų analizavimas ir interpretavimas.
Description:
Paulius Kušleika. Professional BA thesis Introduction Solutions of Smart Retail Cash Recycler CIMA SDM504 of UAB INTERATLAS. Supervisor lecturer Jūratė Masčinskienė, Kauno Kolegija/ University of Aplied Sciences, Faculty of Management and Economics, Department of Administration, - Kaunas, 2018. 59 pages.
Regarding constant changes of consumer needs and market situation, also in order to remain competitive, companies face a neccesity to continuously update the range of their offered products. The development of innovation and new goods is associated with increasing market share, sales volume and profit. This final Bachelor thesis analyzes the possibilities and solutions for UAB INTERATLAS to introduce a new product – smart retail cash recycler CIMA SDM504 to the cash retail market. The main problem – what are the proper solutions for commercialization that will help to introduce the smart retail cash recycler CIMA SDM504 into the Lithuanian market? The aim – to summarize theoretical aspects of the introduction of a new product to the market and, after qualitative research, to provide solutions for the newly introduced product. Methods of work – analysis of scientific literature; semi – structured interview survey (qualitative study); data analysis and interpretation. Structure of the thesis – the theoretical part analyzes the essence of the new product, the process of developing a new product and introducing it into the market. Practical part is the assessment of the possibility for introducing smart retail cash recycler CIMA SDM504 into the Lithuanian market and presenting its solutions. The results are based on the data of the empirical research in order to offer solutions for the introduction of a new product into the Lithuanian market. The smart retail cash recycler CIMA SDM504 will successfully enter into the Lithuanian market using the proposed solutions. The work consists of 59 pages, 7 tables, 18 pictures, 22 literature sources, 3 annexes.