DSpace talpykla

Priešmokyklinio amžiaus vaikų kūrybiškumo ugdymas/-is tyrinėjimais, eksperimentais, atradimais.

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Bagdonaitė, Erika
dc.date.accessioned 2019-02-12T10:40:31Z
dc.date.available 2019-02-12T10:40:31Z
dc.date.issued 2018-07
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/830
dc.description Identification of the problem and relevance of the research. It is believed that children are born creative, though over time, if their creativity is not being developed, it is decreasing. Nowadays educators are challenged to create learning process that would encourage the development of children creativity. Children creativity is one of the most important personality features and it is emphasized in pre-primary age. Explorations, experiments, discoveries in pre-primary education are making a significant influence to children creativity and their further development, success in a primary school. There are problematic questions “How children's creativity is being developed in a pre-primary group nowadays?“, „What kind of methods are being used to develop children's creativity?“, „How experiments, explorations are being implemented in pedagogical practise?“. The aim of the paper is to reveal pre-primary children's creativity development using explorations, experiments, discoveries. The objectives of the paper: 1. To present theoretical background of pre-primary children's creativity development using explorations, experiments, discoveries. 2. To reveal pre-primary children's development of creativity by using explorations, experiments, discoveries. 3. To plan and implement an educational project in a pre-primary group of pre-school institution based on the results of a research. The subject of the paper: pre-primary aged children's creativity development using explorations, experiments, discoveries. The methods of the research: • Analysis of scientific literature. • Questionnaire. 8 Conclusion: the research had revealed that pre-primary educators of pre-school institutions are becoming more modern and tend to use experiments, explorations in thei curriculum. Educators realize what are the advantages of explorations, experiments, discoveries for children's creativity development. Nevertheless, there are few educators who has a different opinion and believe that other methods are more efficient. Majority of pre-primary educators had answered that they are using simple experiments in the classrooms and discover nature while being outside, also they usually do the experiments that are suggested in excercise books. Moreover, according to the research some educators feel the lack of materials for explorations, experiments and discoveries, thus they are not using this method for educating children and developing their creativity so often as they would like to. The volume of the paper: summary, list of tables and figures, list of definitions, introduction, three parts (theory, research, educational project), conclusion, list of literature, additions. Number of pages: 45 en
dc.description.abstract Temos aktualumas ir problema. Manoma, jog vaikai iš prigimties yra kūrybingi, tačiau laikui bėgant nepuoselėjamas vaikų kūrybiškumas blėsta. Atsižvelgiant į šią nuostatą, pedagogui keliamas labai svarbus uždavinys - sukurti tokį ugdymo/-si procesą, kuris skatintų vaikų kūrybiškumo ugdymą/-si. Priešmokykliniame amžiuje vaikai išgyvena gana sudėtingą raidos laikotarpį, kuris lemia tolimesnio ugdymo/-si mokykloje sėkmę. Vaikai yra smalsūs - jie nori daug sužinoti, išmokti skaityti, pažinti pasaulį. Šią ugdymo/-si motyvaciją žadina ir palaiko vidinis džiaugsmas, lydintis veiklą, - vaikui patinka tai, ką jis daro (piešia, varto knygas, žaidžia „garsų žaidimus“ ir t.t.), taip pat malonumą teikia pats veiklos procesas. Todėl svarbu, kad vaiko ugdymas/-is priešmokyklinėje grupėje būtų džiugus, kadangi pažinimo ir kūrybos džiaugsmas žadina vidinę motyvaciją veikti. Tyrinėjimais, eksperimentais, atradimais ugdomas vaiko kūrybiškumas, nes jis skatinamas originaliai mąstyti, nedaryti kategoriškų išvadų, išmoksta gerbti gamtą, kultūros ir meno paveldą, taikyti žinias, interpretuoti. Kūrybingiems vaikams būdingas originalumas: jie mėgsta fantazuoti, pateikia neįprastų idėjų, pasiūlymų. Kūrybiškumo ugdymo tikslas – išugdyti nebijantį rizikuoti, atkaklų, smalsų, gebantį veiksmingai realizuoti idėjas, atsakingą kūrėją ir novatorių. Tyrinėjimai, eksperimentai, atradimai priešmokykliniame amžiuje daro didžiulę įtaką tolimesniam vaiko ugdymui/-si. Dažnai keliami probleminiai klausimai: „Kaip šiuolaikinis pedagogas skatina vaikų kūrybiškumo ugdymą/-si?“, „Kokius metodus ugdytojas naudoja, siekdamas ugdyti vaikų kūrybiškumą?“, „Kaip tyrinėjimai, eksperimentai yra taikomi pedagoginėje praktikoje?“. Darbo tikslas - atskleisti priešmokyklinio amžiaus vaikų kūrybiškumo ugdymo/-si tyrinėjimais, eksperimentais, atradimais aktualumą ir svarbą. Uždaviniai: 1. Teoriškai pagrįsti priešmokyklinio amžiaus vaikų kūrybiškumo ugdymą/-si tyrinėjimais, eksperimentais ir atradimais. 2. Atskleisti prešmokyklinio amžiaus vaikų kūrybiškumo ugdymą/-si tyrinėjimais, eksperimentais, atradimais. 3. Tyrimo rezultatų pagrindu suplanuoti ir realizuoti edukacinį projektą ikimokyklinės įstaigos priešmokyklinėje grupėje. Darbo objektas: priešmokyklinio amžiaus vaikų kūrybiškumo ugdymas/-is tyrinėjimais, eksperimentais, atradimais. Darbo metodas: • Mokslinės literatūros ir dokumentų analizė. • Apklausa (žodžiu) - iš dalies struktūruotas interviu. Atliktas tyrimas parodė. Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad priešmokyklinio ugdymo pedagogai tampa vis šiuolaikiškesni, taiko vis daugiau naujovių ugdymo/-si procese. Dauguma ugdytojų suvokia eksperimentų, tyrinėjimų, atradimų svarbą vaikų kūrybiškumo ugdymui/-si, nors pasitaiko tokių pedagogų, kurie vis dar abejoja tyrinėjimų, eksperimentų veiksmingumu ir pirmenybę teikia kitokiems ugdymo/-si metodams. Didžioji dalis apklaustų pedagogų dažniausiai atlieka paprastus eksperimentus su vaikais, būdami gamtoje tyrinėja (stebi kintančią gamtą, tyrinėja augalus ir t.t.) ar atlieka eksperimentus, kai tai yra siūloma pratybų sąsiuvinio užduotyse. Atliktas tyrimas taip pat parodė, kad kai kurie pedagogai vengia atlikti eksperimentus, tyrinėjimus dėl priemonių tokiai veiklai stokos. Darbą sudaro: santrauka lietuvių kalba, lentelių ir paveikslų sąrašas, sąvokos, įvadas, trys dalys (teorinė, tiriamoji, projektinė), išvados, literatūros sąrašas, priedai. Darbo apimtis: keturiasdešimt penki puslapiai. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Kūrybiškumas, tyrinėjimas, eksperimentas, atradimas en_US
dc.title Priešmokyklinio amžiaus vaikų kūrybiškumo ugdymas/-is tyrinėjimais, eksperimentais, atradimais. en_US
dc.title.alternative Pre-primary age children’s creativity development via explorations, experiments, discoveries. en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra