DSpace talpykla

Farmacijos specialistų ir bendrosios praktikos gydytojų patirtys bendradarbiaujant dėl klaidingai išrašytų receptų

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Domarkaitė, Eglė
dc.date.accessioned 2022-07-08T08:03:26Z
dc.date.available 2022-07-08T08:03:26Z
dc.date.issued 2022-06-09
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/5765
dc.description The topic of the professional bachelor: Experiences of Pharmacists and General Practitioners ‘in Cooperation about Incorrect Doctor‘s Prescriptions. Keywords. Pharmacy specialist, doctor, collaboration, prescription. Relevance of the topic: Patient-centred care requires pharmacists to advise that patients directly on drug therapy and to collaborate with physicians and nurses. The slogan "get the right medicine for every patient" is being changed to "tailor the right medicine for each patient", and it is expected that pharmacists, in collaboration with doctors, will increasingly contribute to reducing clinical errors and thus improving the effective use of medicines. Research problem. What is the experience of pharmacists and general practitioners working together on misspelled prescriptions? The object. Experiences of pharmacists and general practitioners collaborating on misspelled prescriptions. Objective. To reveal the experience of pharmacists and general practitioners due to incorrectly written prescriptions. Tasks: 1. Theoretically substantiate the importance of collaboration between a pharmacist and a physician. 2. Identify the factors that affect the collaboration between pharmacists and physicians and their solutions. 3. To determine the reasons for collaboration between pharmacists and general practitioners due to misspelled prescriptions. Research methods: The analysis of scientific literature is performed, Lithuanian legal acts and Lithuanian and foreign research are analysed. The aim of the scientific literature is to reveal the importance of cooperation between a pharmacist and a general practitioner and to identify obstacles to cooperation and ways to solve them. During the empirical research, a qualitative research method was conducted - an interview. An interview plan was developed and a questionnaire was formulated and submitted to pharmacists and general practitioners. 8 Characteristics of the subjects: Two groups of respondents were interviewed during the interview: pharmacists and general practitioners. The data of the respondents will be identified by codes, due to anonymity and the results will be presented in tables. Conclusions: 1. General management of drug therapy, when a pharmacist cooperates with a general practitioner, promotes the proper use of drugs, improves the health status of patients, quality of life, reduces adverse drug events. Pharmacists act as intermediaries between physicians and patients who can expand, enhance, and explain physician instructions or general information about medications. 2. Problems of collaboration between doctors and pharmacists are common and this contributes to treatment errors. The main factors that affect cooperation are: anti-cooperation, attitude towards cooperation, lack of time, previous experiences, derogation of other professions. Solutions: to communicate in a friendly way and not only because of the problems with the prescription, to participate in general educational conferences, not to belittle each other during the conversation, to show professional behaviour, not to be afraid to discuss any patient's worries. 3. The qualitative method of analysis revealed that general practitioners and pharmacists often cooperate due to uncertainties in the prescription. The responses of the respondents showed that the cooperation between them helps to meet the patient's expectations and improve the quality of service. en_US
dc.description.abstract Darbo tema. Farmacijos specialistų ir bendrosios praktikos gydytojų patirtys bendradarbiaujant dėl klaidingai išrašytų receptų. Raktiniai žodžiai. Farmacijos specialistas, gydytojas, bendradarbiavimas, receptas. Temos aktualumas: Į pacientą orientuota priežiūra reikalauja, kad farmacijos specialistai konsultuotų pacientus tiesiogiai dėl vaistų terapijos ir bendradarbiautų su gydytojais ir slaugytojomis. Šūkis „kiekvienam pacientui gauti reikiamą vaistą“, keičiamas į „kiekvienam pacientui pritaikyti tinkamą vaistų terapiją“, todėl tikimasi, kad bendradarbiaujant su gydytojais farmacijos specialistai vis labiau prisidės prie klinikinių klaidų mažinimo ir taip pagerins veiksmingą vaistų vartojimą (Garattini, Padula, Freemantle, 2021). Tyrimo problema. Kokios farmacijos specialistų ir bendrosios praktikos gydytojų patirtys bendradarbiaujant dėl klaidingai išrašytų receptų? Tyrimo objektas. Farmacijos specialistų ir bendrosios praktikos gydytojų patirtys bendradarbiaujant dėl klaidingai išrašytų receptų. Tyrimo tikslas. Atskleisti farmacijos specialistų ir bendrosios praktikos gydytojų patirtis dėl klaidingai išrašytų receptų. Uždaviniai: 1. Teoriškai pagrįsti farmacijos specialisto ir gydytojo bendradarbiavimo svarbą. 2. Identifikuoti veiksnius, turinčius įtakos farmacijos specialistų ir gydytojo bendradarbiavimui, bei jų sprendimo būdus. 3. Nustatyti farmacijos specialistų ir bendrosios praktikos gydytojų priežastis bendradarbiaujant dėl klaidingai išrašytų receptų. Tyrimo metodai: Atlikta mokslinės literatūros analizė, išanalizuoti Lietuvos teisės aktai, Lietuvos ir užsienio šalių tyrimai. Mokslinės literatūros tikslas yra atskleisti farmacijos specialisto ir bendrosios praktikos gydytojo bendradarbiavimo svarbą ir identifikuoti bendradarbiavimo kliūtis, bei jų sprendimo būdus. Empirinio tyrimo metu atliktas kokybinis tyrimo metodas – interviu. Buvo sudarytasinterviu planas, suformuluotas klausimynas, kuris buvo pateiktas farmacijos specialistams ir bendrosios praktikos gydytojams. Tiriamųjų charakteristika: Interviu metu buvo apklaustos dvi tiriamųjų grupės: farmacijos specialistai ir bendrosios praktikos gydytojai. Apklaustųjų duomenys identifikuojami kodais, dėl anonimiškumo ir rezultatai pateikiami lentelėse. 6 Išvados: 1. Bendras vaistų terapijos valdymas, kai farmacijos specialistas bendradarbiauja su bendrosios praktikos gydytoju, skatina tinkamą vaistų vartojimą, pagerina pacientų sveikatos būklę, gyvenimo kokybę, sumažinami nepageidaujami vaistų reiškiniai. Farmacijos specialistai yra kaip tarpininkai tarp gydytojų ir pacientų, kurie gali išplėsti, sustiprinti ir paaiškinti gydytojo nurodymus ar bendrą informaciją apie vaistus. 2. Gydytojų ir farmacijos specialistų, bendradarbiavimo problemos yra paplitusios ir tai prisideda prie gydymo klaidų. Pagrindiniai veiksniai, kurie turi įtakos bendradarbiavimui yra: nusiteikimas prieš bendradarbiavimą, požiūris į bendradarbiavimą, laiko trūkumas, ankstesnio laikotarpio patirtys, kitų profesijų sumenkinimas. Sprendimo būdai: bendrauti draugiškai ir ne tik dėl recepte iškilusių problemų, dalyvauti bendrose švietimo konferencijose, nemenkinti vienas kito pokalbio metu, parodyti profesionalų elgesį, nebijoti aptarti bet kokius paciento rūpesčius. 3. Kokybinis analizės metodas atskleidė, kad bendrosios praktikos gydytojai ir farmacijos specialistai dažniausiai bendradarbiauja dėl recepte iškilusių neaiškumų. Apklaustųjų respondentų atsakymai parodė, kad tarpusavio bendradarbiavimas padeda patenkinti paciento lūkesčius ir pagerinti aptarnavimo kokybę. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Farmacijos specialistas, gydytojas, bendradarbiavimas, receptas en_US
dc.title Farmacijos specialistų ir bendrosios praktikos gydytojų patirtys bendradarbiaujant dėl klaidingai išrašytų receptų en_US
dc.title.alternative Experiences of Pharmacists and General Practitioners‘ in Cooperation about Incorrect Doctor‘s Prescriptions en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra