DSpace talpykla

Moterų kosmetikos rinkimosi ir naudojimo elgsenos ypatumai

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Lažauskienė, Aurelija
dc.date.accessioned 2021-10-27T08:14:33Z
dc.date.available 2021-10-27T08:14:33Z
dc.date.issued 2021-06-15
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/5550
dc.description Aurelia Lažauskienė's professional bachelor's thesis. Supervisor Doc. Dr. Diana Barragan Ferrer; Kaunas College, Faculty of Medicine, Department of Cosmetology – Kaunas, 2021. Title. Peculiarities of behavioral selection and use of women’s cosmetics. Key words. Women, age groups, hygiene products, make-up, behavioral characteristics, selection factors. Relevance of the topic. Cosmetics occupy a particularly important place in the life of a modern person. Even one who doesn’t underestimate their appearance and doesn’t pay too much attention to make-up is in basic hygiene, which requires shampoo, shower gel, toothpaste or cream for dry skin. Thus, cosmetics are used every day not only to create a beautiful appearance, but also to maintain a person's health and well-being (Urbonavičienė, 2017). Investigation problem. What are the peculiarities of women's selection and use of cosmetics? Research object. Peculiarities of Behavioral Selection and Use of Cosmetics in Women. The aim. To reveal the peculiarities of women's selection and use of cosmetics. Work tasks: 1. To describe the legal regulation of cosmetic products and indicators and tendencies of the cosmetics market. 2. Describe the classification and purpose of cosmetic products and distinguish the habits of foreign consumers in the use of cosmetics. 3. To reveal the factors that determine the choice of women's cosmetics. 2. To determine the peculiarities of women's cosmetic use behavior. Research methods. Descriptive and comparative analysis of professional and scientific literature, statistical data and an anonymous, structured survey of cosmetics users. The study involved 768 respondents aged 18 to 66 and older. Conclusions: 1. The European Union cosmetics market is the largest and most strictly regulated. Germany has the largest share of the cosmetics market. Mainly selling skin care products. 2. Cosmetic products according to the possibilities of use are hygienic, decorative and dermacosmetics intended for the care of the eyes, face, body, hands and feet. Younger women are more likely to use nail polish and nail polish remover, while older women are more likely to use hair dye and anti-aging cream. Educated 9 participants are larger users of sunscreens, while participants with secondary education tend to use more decorative cosmetics. 3. The factors determining the choice of cosmetic products are the composition and properties of the cosmetic product, the price and purpose of the product, the smell, the brand and the promotions. 4. Women use up to 5 cosmetics per day to improve appearance and image and to solve problems. Uses liquid hair shampoo and hair conditioner. Hair dyes are used by as many women as they are not used at all. For body care, women use shower gel and liquid soap every day. In the morning, use deodorant, toothpaste, face day cream and lip balm, in the evening - toothpaste, face wash, face night cream and lip balm, body and hand cream. The culture of using sunscreens against UV rays has not been developed. Of the decorative cosmetics, women mostly use mascara, toning cream, eyebrow pencil and lipstick. Women love to smell perfume en_US
dc.description.abstract Aurelijos Lažauskienės profesinio bakalauro baigiamasis darbas. Darbo vadovė Doc. Dr. Diana Barragan Ferrer; Kauno kolegijos, Medicinos fakulteto, Kosmetologijos katedra – Kaunas, 2021. Pavadinimas. Moterų nuomonė apie kosmetinių priemonių rinkimosi ir naudojimo elgsenos ypatumus. Pagrindiniai žodžiai. Moterys, amžiaus grupės, higienos priemonės, dekoratyvinė kosmetika, naudojimo elgsenos ypatumai, pasirinkimą lemiantys veiksniai. Temos aktualumas. Kosmetikos priemonės šiuolaikinio žmogaus gyvenime užima ypatingai svarbią vietą. Netgi tas, kuris nesureikšmina savo išvaizdos ir per daug neskiria dėmesio dekoratyvinei kosmetikai, laikosi elementarios higienos, kuriai reikalingas šampūnas, dušo gelis, dantų pasta ar kremas išsausėjusiai odai. Taigi, kosmetikos priemonės naudojamos kas dieną ne tik gražiai išvaizdai sukurti, tačiau kartu palaikyti asmens sveikatą ir gerą savijautą (Urbonavičienė, 2017). Tyrimo problema. Kokie moterų kosmetinių priemonių rinkimosi ir naudojimo elgsenos ypatumai? Tyrimo objektas. Moterų kosmetinių priemonių rinkimosi ir naudojimo elgsenos ypatumai. Tyrimo tikslas. Atskleisti moterų kosmetikos priemonių rinkimosi ir naudojimo elgsenos ypatumus. Darbo uždaviniai: 1. Aprašyti kosmetikos gaminių teisinį reglamentavimą bei kosmetikos rinkos rodiklius, tendencijas. 2. Aprašyti kosmetikos gaminių klasifikaciją, paskirtį bei išskirti užsienio vartotojų kosmetikos priemonių naudojimo įpročius. 3. Atskleisti veiksnius, lemiančius moterų kosmetikos priemonių pasirinkimą. 4. Nustatyti, kokie moterų kosmetikos priemonių naudojimo elgsenos ypatumai. Tyrimo metodai. Profesinės ir mokslinės literatūros, statistinių duomenų aprašomoji bei lyginamoji analizė ir anoniminė, struktūrizuota apklausa kosmetikos vartotojams. Tyrime dalyvavo 768 respondentės, kurių amžius 18 – 66 ir daugiau metų. Išvados: 1. Europos Sąjungos kosmetikos gaminių rinka pati didžiausia ir griežtai reglamentuojama. Didžiausią kosmetikos rinkos dalį užima Vokietija. Daugiausia parduodama odos priežiūros priemonių. 7 2. Kosmetinės priemonės pagal naudojimo galimybes yra higieninė, dekoratyvinė ir dermakosmetika, skirtos akių, veido, kūno, rankų, kojų priežiūrai. Jaunesnės moterys dažniau naudojasi nagų laku ir nagų lako valikliu, o vyresnio amžiaus moterys – plaukų dažais ir kremu nuo senėjimo. Išsilavinę dalyviai – didesni kremų nuo saulės vartotojai, o vidurinį išsilavinimą turintys dalyviai linkę daugiau naudoti dekoratyvinės kosmetikos. 3. Kosmetikos priemonių pasirinkimą lemiantys veiksniai yra kosmetinio produkto sudėtis bei savybės, gaminio kaina bei paskirtis, kvapas, prekės ženklas ir akcijos. 4. Moterys per dieną naudoja iki 5 kosmetinių priemonių išvaizdos ir įvaizdžio gerinimo tikslais bei problemų sprendimui. Plaukams naudoja skystą plaukų šampūną bei plaukų kondicionierių. Plaukų dažus naudoja tiek pat moterų, kiek jų iš viso nenaudoja. Kūno priežiūrai kasdien moterys naudoja dušo gelį bei skystą muilą. Rytais naudoja dezodorantą, dantų pastą, veido dieninį kremą bei lūpų balzamą, vakarais – dantų pastą, veidui prausiklį, veido naktinį kremą ir lūpų balzamą, kūno bei rankų kremą. Apsauginių kremų nuo UV saulės spindulių naudojimo kultūra nėra išvystyta. Iš dekoratyvinės kosmetikos daugiausiai moterys naudoja blakstienų tušą, toninį kremą, antakių pieštuką bei lūpų dažus. Moterys mėgsta kvėpintis kvepalais. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Moterys, amžiaus grupės, higienos priemonės, dekoratyvinė kosmetika, naudojimo elgsenos ypatumai, pasirinkimą lemiantys veiksniai en_US
dc.title Moterų kosmetikos rinkimosi ir naudojimo elgsenos ypatumai en_US
dc.title.alternative Peculiarities of Behavioral Seection and Use of Women's Cosmetics en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra