DSpace talpykla

Lietuvių kultūrinio identiteto puoselėjimas ikimokykliniame amžiuje užsienyje gyvenančių lietuvių šeimose

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Stankevičiūtė, Laura
dc.date.accessioned 2021-08-25T05:25:26Z
dc.date.available 2021-08-25T05:25:26Z
dc.date.issued 2021-06-17
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/5389
dc.description This work is meant for the researching nurturing of Lithuanian cultural identity in preschool age of Lithuanian families. In order to foster Lithuanian culture, customs and traditions in Lithuanian families living abroad, more efforts are needed not only by parents, but also by teachers. Emigration has a strong psychological impact not only on adults, but also on children travelling together or on Lithuanian children born in another country. For this reason, it is very important that children nurture their language, traditions and culture from an early age. This research main problem - how to maintain / preserve Lithuanian culture in Lithuanian families living abroad and raising pre-school children? The aim of this work – to analyze the efforts of Lithuanian parents living abroad to develop the cultural identity of preschool children. There are formulated some objects to reach the aim: (1) to review the importance of cultural identity in the education of preschool children and the ways and methods used by Lithuanian families living abroad in developing and nurturing children's cultural identity. (2) To make the research “Nurturing of Lithuanian cultural identity in preschool age of Lithuanian families living abroad”. (3) To plan and implement an educational project for preschool children. The research was done on “efforts of Lithuanian families living abroad to develop children's cultural identity”. There were parents of "X" Norwegian Lithuanian school attending this school, in the survey. After a theoretical and empirical research, it was revealed that migrations of cultural identity were described in the following ways: language, culture, customs, traditions, state, religious, ethnic holidays, relatives living in Lithuania, Lithuanian friends who emigrated, pride in their nation. Analyzing the factors of formation and fostering of Lithuanian cultural identity of migrant children in theoretical and empirical research, several factors were singled out - the child's family (parents) and educational institution. Analyzing the theory and empirical research, several methods prove how parents living abroad nurture Lithuanian culture for their children. First of all, attending a Lithuanian school. Respondents evaluate activities as one of the most significant for children in order to nurture Lithuanian culture, traditions, language. Second of all, the commemoration of Lithuanian holidays. The vast majority of respondents in their family mention Lithuanian holidays, nurture various traditions, pass them on to their children and talk with children about the importance of Lithuanian holidays, their significance for our nation. en_US
dc.description.abstract Darbas skirtas ištirti lietuvių kultūrinio identiteto puoselėjimą ikimokykliniame amžiuje užsienyje gyvenančių lietuvių šeimose. Kad užsienyje gyvenančių lietuvių šeimose būtų puoselėjama lietuvių kultūra, papročiai ir tradicijos, tenka labiau pasistengti. Emigracija stipriai psichologiškai veikia ne tik suaugusius, bet ir kartu keliaujančius. Todėl, labai svarbu, kad nuo pat mažens vaikams būtų suteikiamos sąlygos puoselėti lietuvių kalbą, tradicijas ir kultūrą. Darbe keliama problema - kaip išlaikyti/išsaugoti lietuvių kultūrinį identitetą užsienyje gyvenančių lietuvių šeimose, auginančiose ikimokyklinio amžiaus vaikus? Darbo tikslas - išanalizuoti užsienyje gyvenančių lietuvių šeimų pastangas ugdyti ikimokyklinio amžiaus vaikų kultūrinį identitetą. Tikslui pasiekti suformuluoti uždaviniai: (1) Apžvelgti kultūrinio identiteto svarbą ugdant ikimokyklinio amžiaus vaikus ir užsienyje gyvenančių lietuvių šeimų naudojamus būdus ir metodus ugdant bei puoselėjant vaikų kultūrinį identitetą. (2) Atlikti kiekybinį tyrimą, skirtą atskleisti užsienyje gyvenančių lietuvių pastangas, ugdant ikimokyklinio amžiaus vaikus. (3) Suplanuoti ir įgyvendinti edukacinį projektą ikimokyklinio amžiaus vaikams. Atliktas tyrimas „Užsienyje gyvenančių lietuvių šeimų pastangos ugdyti vaikams kultūrinį identitetą“. Tyrime dalyvavo „X“ Norvegijos lituanistinės mokyklos tėvai, lankantys šią mokyklą. Tyrimo metu naudota anketinė apklausa. Atlikus teorinį ir empirinį tyrimus, buvo atskleista, kad kultūrinį identitetą migracijos sąlygomis apibūdina šie požymiai: kalba, kultūra, papročiai, tradicijos, valstybinės, religinės, etninės šventės, artimieji gyvenantys Lietuvoje, emigravę lietuviai draugai, didžiavimasis savo tauta. Analizuojant emigravusių vaikų lietuvių kultūrinio identiteto formavimo ir puoselėjimo veiksnius teoriniame ir empiriniame tyrimuose, išskirti 2 veiksniai – vaiko šeima (tėvai) bei ugdymo įstaiga. Išanalizavus teoriją bei atlikus empirinį tyrimą išryškėja keletas metodų, kokiu būdu lietuvių kultūrą užsienyje gyvenantys tėvai puoselėja savo vaikams. Pirmiausia, lituanistinės mokyklos lankymas. Jos veiklą respondentai įvertina, kaip vieną reikšmingiausių vaikams, norint puoselėti lietuvių kultūrą, tradicijas, kalbą. Antra – lietuvybės puoselėjimas šeimoje. Dauguma respondentų savo šeimoje mini lietuviškas šventes, puoselėja įvairias tradicijas, jas perduoda savo vaikams, kartu su vaikais kalba apie lietuviškų švenčių svarbą, jų reikšmingumą. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject kultūrinis identitetas, puoselėjimas en_US
dc.title Lietuvių kultūrinio identiteto puoselėjimas ikimokykliniame amžiuje užsienyje gyvenančių lietuvių šeimose en_US
dc.title.alternative Nurturing of Lithuanian Cultural Identity in Preschool Age of Lithuanian Families Living Abroad en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra