DSpace talpykla

Ergoterapijos poreikis bendrojo lavinimo mokyklų pradinių klasių moksleivių rašymo įgūdžių lavinimui ir sensorinės integracijos gerinimui

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Bartašiūtė, Ugnė
dc.date.accessioned 2021-08-19T11:55:35Z
dc.date.available 2021-08-19T11:55:35Z
dc.date.issued 2021-07-20
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/5224
dc.description Relevance of the topic. Currently, there is a lack of research in Lithuania to assess the need for occupational therapy in general education schools, although the problems connected with children‘s writing and sensory integration disorders could be professionally solved by occupational therapists, however, so far neither parents nor teachers have sufficient knowledge of occupational therapy‘s possibilities to help primary school students. Research problem. Is occupational therapy neccessary for the development of primary school pupils‘ writing skills and sensory integration in general education schools? Subject of the research. The need for occupational therapy to improve writing skills and sensory integration of primary school students‘ in general education schools. The aim of research is to identify the need for occupational therapy for the development of primary school pupils‘ writing skills and sensory integration in general education schools. Objectives: 1. To identify the evidences of writing disorders among primary school pupils in general education schools. 2. To examine the possibilities to improve primary school pupils‘ writing skills in general education schools. 3. To distinguish changes in sensory integration of primary school pupils in general education schools. 4. To reveal the possibilities of sensory integration of primary school pupils in general education schools. Applied methods and respondents. Analysis of scientific literature and other sources of information, quantitative research method, and an anonymous online questionnaire created by the author was used to collect the data. The study involved 72 primary school teachers, 38 of whom are teachers from Kaunas district and 34 from Kaunas city. Research findings. The study found that primary school students frequently have general writing and fine motor disorders, and evidences of visual-spatial perception disorder are less common. Most teachers have sufficient knowledge of writing disorders students face, but cannot devote extra time to such students. Although such pupils are usually given the help from other specialists in schools, teachers still believe that an additional specialist – an occupational therapist – would be needed. It was stated that in primary school cases when students have sensory modulation disorder, sensory motor disorder and sensory discrimination disorder rarely happen. Majority of teachers neither have sufficient knowledge of sensory integration disorders, nor can they devote extra time to pupils with problems in sensory integration. Such pupils usually provided with the help of other specialists in schools, though the percentage of such pupils is not high compared with the whole number of pupils in the class, but in schools, teachers consider it appropriate to have an additional specialist – an occupational therapist. en_US
dc.description.abstract Temos aktualumas. Šiuo metu Lietuvoje trūksta tyrimų, kurie įvertintų ergoterapijos poreikį bendrojo lavinimo mokyklose, nors vaikų rašymo bei sensorinės integracijos sutrikimų problemas galėtų profesionaliai spręsti ergoterapeutai, tačiau kol kas nei tėvai, nei mokytojai neturi pakankamai žinių apie ergoterapijos galimybes padėti pradinių klasių moksleiviams. Tyrimo problema. Ar ergoterapija yra reikalinga bendrojo lavinimo mokyklų pradinių klasių moksleivių rašymo įgūdžių lavinimui ir sensorinės integracijos gerinimui? Tyrimo objektas. Ergoterapijos poreikis bendrojo lavinimo mokyklų pradinių klasių moksleivių rašymo įgūdžių lavinimui ir sensorinės integracijos gerinimui. Tyrimo tikslas. Nustatyti ergoterapijos poreikį bendrojo lavinimo mokyklų pradinių klasių moksleivių rašymo įgūdžių lavinimui ir sensorinės integracijos gerinimui. Tyrimo uždaviniai: 1. Identifikuoti bendrojo lavinimo mokyklų pradinių klasių mokinių rašymo sutrikimų požymius. 2. Išnagrinėti bendrojo lavinimo mokyklų pradinių klasių mokinių rašymo lavinimo galimybes. 3. Išskirti bendrojo lavinimo mokyklų pradinių klasių mokinių sensorinės integracijos pakitimus. 4. Atskleisti bendrojo lavinimo mokyklų pradinių klasių mokinių sensorinės integracijos lavinimo galimybes. Tyrimo metodika ir tiriamieji. Mokslinės literatūros ir kitų informacijos šaltinių analizė, kiekybinis tyrimo metodas, duomenims surinkti buvo naudojama autorės sukurta anoniminė internetinė anketa. Tyrime dalyvavo 72 pradinių klasių mokytojos, iš kurių 38 – Kauno rajono ir 34 – Kauno miesto mokytojos. Tyrimo rezultatai. Atliktu tyrimu nustatyta, kad pradinių klasių mokiniams dažniausiai pasitaiko bendrieji rašymo ir smulkiosios motorikos sutrikimo požymiai, rečiau pasitaiko vizualinio-erdvinio suvokimo sutrikimo požymiai. Dauguma mokytojų turi pakankamai žinių apie rašymo sutrikimus, tačiau negali tokiems mokiniams skirti papildomo laiko. Nors tokiems mokiniams mokyklose dažniausiai suteikiama kitų specialistų pagalba, tačiau mokyklose, mokytojų nuomone, reikėtų papildomo specialisto – ergoterapeuto. Nustatyta, kad pradinių klasių mokiniams sensorinės moduliacijos sutrikimo, sensorika remto motorinio sutrikimo ir sensorinės diskriminacijos sutrikimo požymiai pasitaiko retai. Didžioji dalis mokytojų neturi pakankamai žinių apie sensorinės integracijos sutrikimus, taip pat negali skirti papildomo laiko mokiniams, turintiems sensorinės integracijos pakitimus. Tokiems mokiniams mokyklose dažniausiai suteikiama kitų specialistų pagalba, nors tokių mokinių pasitaiko retai lyginant visos klasės mastu, tačiau mokyklose, mokytojų nuomone, būtų tikslinga turėti papildomą specialistą – ergoterapeutą. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Ergoterapija, ergoterapija mokyklose, rašymo įgūdžių lavinimas, sensorinės integracijos gerinimas. en_US
dc.title Ergoterapijos poreikis bendrojo lavinimo mokyklų pradinių klasių moksleivių rašymo įgūdžių lavinimui ir sensorinės integracijos gerinimui en_US
dc.title.alternative The Need for Occupational Therapy to Improve Writing Skills and Sensory Integration of Primary School Students’ in General Education Schools en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra