DSpace talpykla

Lingvistiniai atsiribojimo ir artumo kūrimo būdai skaitmeninėje medijoje

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Žvironaitė, Liveta
dc.date.accessioned 2021-08-19T07:25:01Z
dc.date.available 2021-08-19T07:25:01Z
dc.date.issued 2021-06-17
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/5211
dc.description Zvironaite, Liveta “Linguistic Ways of Creating Effects of Distancing and Nearness in Online Media” Professional Bachelor Thesis. Scientific advisor, associate professor R. Jasnauskaite, Kaunas University of Applied Sciences, the Language Centre of the Faculty of Arts and Education. Kaunas, 2021. The paper includes 41 pages, 31 reference and 0 appendices. Purpose of the research. The subject matter of the PBT is actual examples of texts containing cases of distancing and nearness in online written texts of “BBC” news reports and texts performed by influencers on YouTube. The problem question is what ways of creating linguistic distancing and nearness are employed in online media texts. The PBT aims to find out what ways of creating effects of distancing and nearness are employed in online media. The objectives are: 1) to theoretically define the concepts of linguistic distancing and nearness, their linguistic ways and functions; 2) to reveal the ways of linguistic distancing and nearness practically employed in online texts of news reports and texts performed by online media influencers on YouTube. The paper consists of two main parts: theoretical and practical. The theoretical part gives a review of main definitions, usage methods, and the main knowledge about functionality of effects of distancing and nearness. The analytical part provides the analyses of chosen “BBC” news reportages for linguistic ways used to create the effect of distancing, and YouTube influencers’ videos for the linguistic methods to create nearness. Keywords: distancing, nearness, BBC, YouTube, influencers. Research methodology. Having analysed the arguments found in the theoretical works Cotter (2010), Hile, Sachs (1983), the definitions of linguistic nearness and distancing were drawn. The data for the practical linguistic analysis was collected from “BBC” news reports, and YouTube influencers’ videos. The methods used include: 1) analysis of theoretical sources that helped to define linguistic means of creating the effects of distancing and nearness in written and spoken language; 2) descriptive, comparative linguistic analysis that helped to identify practical use of ways to create the effects of distancing and nearness in online discourses. Findings and conclusions. The results of the linguistic study reveal that the ways to create the effect of distancing are: (a) avoiding of personal pronouns; (b) using the passive voice (c) using words of distance (d) detail omission (e) euphemisms, the linguistic ways to create the effect of nearness are: (a) using personal pronouns; (b) using the active voice; (c) using verbs vs nominalizations; (d) assimilating; (e) using jargon. Relevance and practical implications. The research of the PBT is relevant to listeners and presenters of the news reports, users of online media, creators of online content, students of journalism and linguistics, as well as any interested English speakers. en_US
dc.description.abstract Žvironaitės, Livetos profesinio bakalauro baigiamasis darbas „Linguistic Ways of Creating Effects of Distancing and Nearness in Online Media“ (,,Lingvistiniai atsiribojimo ir artumo kūrimo būdai skaitmeninėje medijoje“). Baigiamojo darbo vadovė docentė Rima Jasnauskaitė, Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto Kalbų centras, Kaunas, 2021. Baigiamojo darbo apimtis - 41 psl., darbe panaudoti 31 šaltiniai, yra 0 priedų. Tyrimo paskirtis. Baigiamojo darbo objektas yra tekstų pavyzdžiai iš naujienų reportažų ir influencerių (nuomonės formuotojų) vartojamos kalbos. Pagrindinė šio darbo problema yra kokie lingvistiniai atsiribojimo ir artumo kūrimo būdai yra vartojami skaitmeninės medijos tekstuose. Tyrimo tikslas yra surasti atsiribojimo ir artumo kūrimo būdus, pritaikomus skaitmeninėje medijoje. Baigiamojo darbo uždaviniai: 1) Teoriškai apibrėžti lingvistinio atsiribojimo ir artumo sąvokas; 2) Atskleisti lingvistinio atsiribojimo ir artumo būdus, praktiškai pritaikomus naujienų reportažuose ir „YouTube“ influencerių vartojamuose tekstuose. Darbą sudaro dvi pagrindinės dalys: teorinė ir praktinė. Teorinėje dalyje apžvelgiami lingvistiniai atsiribojimo ir artumo apibrėžimai bei kalbinės priemonės juos kuriant. Praktinėje dalyje analizuojami pasirinkti „BBC“ naujienų reportažai, siekiant išsiaiškinti, kokie pritaikomi atsiribojimo būdai, ir „YouTube“ influencerių vaizdo įrašai. Reikšminiai žodžiai: atsiribojimas, artumas, „BBC“, influenceriai, „YouTube“ Mokslinio tyrimo metodologija. Išanalizavus Cotter (2010), Hile, Sachs (1983), ir kt. teorinius šaltinius, pavyko apibrėžti atsiribojimo ir artumo terminus bei lingvistines priemones jiems sukurti. Duomenys praktinei analizei rinkti iš “BBC” naujienų reportažų, ir taip pat „YouTube“ influencerių vaizdo įrašų. rastus sakinius, kuriuose pritaikyti įvairūs artumo kūrimo būdai. Duomenys praktinei lingvistinei analizei rinkti iš „BBC“ naujienų reportažų ir „YouTube“ influencerių tekstų. Naudojami metodai: teorinių šaltinių analizė, padėjusi apibrėžti atsiribojimą ir artumą, bei jų lingvistinius ypatumus, ir aprašomoji lyginamoji lingvistinė „BBC“ naujienų reportažų ir „YouTube“ influencerių tekstų analizė. Rezultatai ir išvados. Lingvistinio tyrimo rezultatai atskleidžia, atsiribojimo kūrimo būdai yra: (a) asmeninių įvardžių vengimas; (b) neveikiamoji rūšis; (c) žodžių, nurodančių atstumą vartojimas; (d) detalių praleidimas; (e) eufemizmai. Eufemizmai yra reikalingi tik tam tikrose temose. Būdai sukurti artumą yra: (a) asmeninių įvardžių vartojimas; (b) veikiamoji rūšis; (c) paprasta sakinio sandara; (d) asimiliacija; (e) žargonas. Visi artumo kūrimo būdai yra reikšmingi. Aktualumas ir praktinis pritaikomumas. Šis profesinio bakalauro darbas aktualus naujienų reportažų kūrėjams ir klausytojams, skaitmeninės medijos naudotojams, žurnalistikos ir lingvistikos studentams, bei suinteresuotiems anglų kalbos vartotojams. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Atsiribojimas, artumas, „BBC“, influenceriai, „YouTube“ / distancing, nearness, BBC, YouTube, influencers. en_US
dc.title Lingvistiniai atsiribojimo ir artumo kūrimo būdai skaitmeninėje medijoje en_US
dc.title.alternative Linguistic Ways of Creating Effects of Distancing and Nearness in Online Media en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra