DSpace talpykla

Naujadarai naudojami reklaminiuose tekstuose

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Ivaškovaitė, Odeta
dc.date.accessioned 2021-08-19T06:13:33Z
dc.date.available 2021-08-19T06:13:33Z
dc.date.issued 2021-06-17
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/5199
dc.description Ivaškovaitė, Odeta “Neologisms used in advertising texts” Professional Bachelor Thesis. Scientific advisor, lecturer I. Brazauskaitė – Zubavičienė, Kaunas University of Applied Sciences, the Language Centre of the Faculty of Arts and Education. Kaunas, 2021. The paper includes 47 pages, 27 references, and one table in the appendix section with found examples of neologisms and advertising texts. Purpose of the research. The subject matter of the PBT is types of neologisms and their usage in advertising texts. The problem question is what types of neologisms are used in advertising texts. The PBT aims to find and present examples of neologisms used in advertising texts on Instagram. In order to achieve this aim, the following objectives were set: 1) to theoretically review and define the origin and types of neologisms; 2) to define types of advertising texts; 3) to analyse and compare neologisms in advertising texts found on Instagram at a practical level. The paper consists of two main parts: theoretical and practical. The theoretical part presents the analysis of literary sources information about types and of neologisms and existing types of advertising texts. The analytical part provides descriptive linguistic analysis, which is based on academic knowledge. Keywords: neologisms, advertising texts, business branches. Research methodology. Having analysed the arguments found in the theoretical works of Brdar (2017), MacKenzie (2014, p. 91-93), Pearce (2007), Wey & Wenyu (2014, p. 22-30) and Annenkova & Zviagintseva (2020) it was found out that neologism is any new word or phrase. About 19 types of neologisms exist. Advertising texts are the tool that helps business to communicate with their target audience. Advertising texts will not be effective and eye-catching without neologisms. The methods used include: 1) the analysis of theoretical references; 2) the descriptive comparative linguistic analysis. Findings and conclusions. The descriptive linguistic analysis revealed that the most common type of neologisms used in advertising texts are compounding. Of 82 found examples of neologisms, even 32 of them were compounding. Mainly compounding neologisms were used for advertising the business of food and drinks. Relevance and practical implications. The research of the PBT is relevant to the English students and pedagogues interested in the emergence of new words. The paper also could be appropriate for business people who work in writing advertising texts. The information presented in this paper helps to understand how never heard or rarely found words, word combinations, or shortenings are being made. en_US
dc.description.abstract Ivaškovaitė Odeta, profesinio bakalauro baigiamasis darbas “Neologisms Used in Advertising Texts” (“Naujadarai naudojami reklaminiuose tekstuose”). Baigiamojo darbo vadovas, lektorius I. Brazauskaitė – Zubavičienė, Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto Kalbų centras, Kaunas, 2021. Baigiamasis darbas susideda iš 47 psl., darbe panaudoti 27 šaltiniai ir viena lentelė, priedų skiltyje, su nurodytais rastais naujadarų ir reklaminių tekstų pavyzdžiais. Tyrimo paskirtis. Baigiamojo darbo objektas – naujadarų identifikavimas ir jų panaudojimo reklaminiuose tekstuose analizavimas. Pagrindinė šio darbo problematika – kokios rūšies naujadarai yra naudojami reklaminiuose tekstuose. Darbo tikslas – identifikuoti ir nustatyti, kokio tipo naujadarai yra panaudoti reklaminiuose tekstuose Instagram socialiniame tinkle. Baigiamojo darbo uždaviniai: 1) teoriškai apibrėžti bei įvardinti naujadarų tipus; 2) teoriškai pristatyti egzistuojančius reklaminių tekstų tipus; 3) išanalizavus teorinę medžiagą nustatyti ir palyginti Instagram socialiniame tinkle rastus reklaminiuose tekstuose panaudotus naujadarus. Darbas sudarytas iš dviejų pagrindinių dalių: teorinės ir praktinės dalies. Teorinėje dalyje analizuojama įvairių rašytinių šaltinių pateikiama informacija apie naujadarų rūšis bei struktūrą, taip pat egzistuojančius reklaminių tekstų tipus. Praktinėje dalyje analizuojama kokie naujadarų tipai buvo panaudoti kuriant reklaminius tekstus. Reikšminiai žodžiai: naujadarai, reklaminiai tekstai, verslo šakos. Mokslinio tyrimo medotologija. Išanalizavus teorinius šaltinius, buvo nustatyta, jog naujadarais laikomi visi nauji arba seni modifikuoti žodžiai ar frazės. Taip pat buvo nustatyta, jog vyrauja net 19 naujų žodžių sudarymo būdų. Reklaminiai tekstai yra būdas verslams komunikuoti su jų tiksline auditorija bei didinti žinomumą. Reklaminiai tekstai nebūtų tokie patrauklūs ir įsimintini, jei juose nebūtų naudojami naujadarai. Duomenys praktinei lingvistinei analizei rinkti iš socialinio tinklo – “Instagram”. Naudojami metodai: teorinių šaltinių analizė ir aprašomoji lyginamoji lingvistinė analizė. Rezultatai ir išvados. Praktinėje dalyje išanalaizuoti naujadarų pavyzdžiai atskleidė, jog pats populiaurias būdas sugeneruoti naujus žodžius yra sujungiant du žodžius į vieną. Iš pateiktų 82 naujadarų pavyzdžių net 32 yra žodžių junginiai, kurie daugiausiai naudojamai rengiant reklaminius tekstus maisto ir gėrimų gamintojų pramonėje. Aktualumas ir praktinis pritaikomumas. Profesinis baigiamasis darbas yra aktualus Anglų kalbos studentams, pedagogams, kurie domisi naujadarų sudarymu bei jų kilme. Šis darbas taip pat gali būti aktualus žmonėms, kuriantiems reklaminius tekstus. Darbe pateikiama informacija padeda suprasti kokiais būdais gali būti sudaromi iki šiol negirdėti ar retai pasitaikantys žodžiai, žodžių junginiai ar sutrumpinimai, kurie laikui bėgant įsitvirtina žodinėje ar rašytinėje kalboje. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Naujadarai, reklaminiai tekstai, verslo šakos / Neologisms, advertising texts, business branches en_US
dc.title Naujadarai naudojami reklaminiuose tekstuose en_US
dc.title.alternative Neologisms Used in Advertising Texts en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra