DSpace talpykla

Slaugytojo edukacinė veikla žindant naujagimį: moterų patirtys

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Gėrybė, Gintarė
dc.contributor.author Skinulytė, Viktorija
dc.date.accessioned 2021-08-18T11:13:33Z
dc.date.available 2021-08-18T11:13:33Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/5166
dc.description Relevance of work. The WHO stresses the importance of breastfeeding in the first 6 months of a baby’s life and the first two years, and further breastfeeding by adding another meal to the baby’s diet. Breastfeeding contributes to the formation of the immune system, the development of the motor system, the emotional and psychological state, and the more favourable post-natal state of the mother. The modern world offers many alternatives to natural breastfeeding of babies, which often belittles the importance and benefits of breastfeeding for babies. Involvement and educational activities of medical staff, in this case a nurse, are essential to encourage women to breastfeed, as the nurse is the one who can provide the most scientifically proven knowledge of the benefits and impact of breastfeeding on the health of both the infant and the mother Objective of work: To reveal women’s experience/opinion on the nurse’s educational activities in breastfeeding a newborn baby. Tasks of work: 1. Illustrate the importance of breastfeeding for the health of women and infants and the role of nurse in encouraging women to breastfeed; 2. To show women’s experience of nursing activities in encouraging women to breastfeed and what information women receive from the nurse about the importance of breastfeeding for the health of women and infants; 3. Expose women’s knowledge of breastfeeding and the problems encountered in breastfeeding the infant. Research methodology and contingent. Due to the specifics of this empirical study, it was appropriate to use a qualitative method of investigation, an interview. The study included 18 women between the ages of 22 and 44 who gave birth no later than five years ago. Results and findings. 1. Breastfeeding is a natural way of feeding that gives newborns and infants optimal nutritional, immune and emotional benefits. Breastfeeding has a positive effect on a woman’s body after giving birth. It was found that most of the respondents in the study did not receive information from nurses about the benefits of breastfeeding, so the knowledge provided by nurses regarding breastfeeding issues may be considered insufficient. 2. Looking at nurses’ educational activities, it can be said that breastfeeding women have received insufficient information from nurses about possible breastfeeding positions, how to correctly hold the baby to the breast, and the impact of frequent breastfeeding on milk production. The results of the study suggest that the training of pregnant women about nursing specifics and support, post-natal assistance, repeated contacts with a nurse when discussing breastfeeding problems, and the nurse’s educational activities are currently insufficient, but would be very useful and necessary, especially with the arrival of the first baby in the family. 3. The main problems encountered by the study participants in breastfeeding the baby include hollow and damaged nipples, lack of milk, lactostasis with fever, and hyperlactation. Most of 4 the participants in the study were found to have knowledge of breastfeeding because they sought information online and in scientific publications. en_US
dc.description.abstract Darbo aktualumas. PSO pabrėžia žindymo svarbą pirmaisiais 6 kūdikio gyvenimo mėnesiais ir pirmaisiais dvejais metais, toliau maitinant krūtimi, kūdikio mitybą papildant kitu maistu. Žindymas prisideda prie imuninės sistemos susiformavimo, motorinės sistemos vystymosi, emocinės ir psichologinės būsenos, palankesnės pogimdyminės motinos būsenos. Šiuolaikiniame pasaulyje gausu natūralaus kūdikių žindymo alternatyvų, kurios neretai užgožia žindymo svarbą ir naudą kūdikiams. Norint skatinti moteris žindyti, labai svarbus medicinos personalo, šiuo atveju slaugytojo, įsitraukimas ir edukacinė veikla, nes slaugytojas yra asmuo, galintis suteikti daugiausiai moksliškai patvirtintų žinių apie žindymo naudą ir įtaką tiek kūdikio, tiek motinos sveikatai. Darbo tikslas: atskleisti moterų patirtis apie slaugytojo edukacinę veiklą žindant naujagimį. Darbo uždaviniai: 1. Aprašyti žindymo svarbą moters ir kūdikio sveikatai bei slaugytojo vaidmenį skatinant moteris žindyti; 2. Atskleisti moterų patirtis apie slaugytojo veiklą skatinant moteris žindyti ir informacijos suteikimą apie žindymo svarbą moters ir kūdikio sveikatai; 3. Atskleisti moterų žinias apie žindymą ir problemas su kuriomis susidūrė maitinant kūdikį. Tyrimo metodika ir kontingentas. Dėl šio empirinio tyrimo specifikos buvo tikslinga naudoti kokybinį tyrimo metodą – interviu. Tyrime dalyvavo 18 moterų nuo 22 iki 44 metų amžiaus, kurios gimdė ne vėliau kaip prieš vienerius metus. Rezultatai ir įžvalgos. 1. Žindymas teigiamai veikia moters organizmą po gimdymo, padeda greičiau susitraukti gimdai, mažina pogimdyminį kraujavimą, padeda išvengti įvairių ligų. Žindymas – natūralus maitinimo būdas, suteikiantis naujagimiams ir kūdikiams optimaliąją mitybos, imuninę bei emocinę naudą, kuri būtina vaiko augimui bei vystymuisi. Slaugytoja skatinant moteris žindyti, turi informuoti apie žindymo privalumus moters ir kūdikio sveikatai, galimomis problemomis ir jų sprendimo būdais. Mokyti, kaip taisyklingai žindyti naujagimį, parodyti kūdikio maitinimo padėtis ir pieno nutraukimo būdus. 2. Nustatyta, kad dauguma tyrimo dalyvių informacijos iš slaugytojų apie žindymo privalumus negavo. Vertinant slaugytojų edukacinę veiklą, tyrimas atskleidė, kad žindančios moterys iš slaugytojų gavo nepakankamai informacijos apie galimas žindymo padėtis, kūdikio pridėjimą prie krūties, dažno žindymo svarbą. Nors dalis tyrimo dalyvių iš slaugytojų gavo informacijos apie maitinimo svarbą motinos sveikatai, krūtų priežiūrą, laktaciją, spenelio apsaugą žindymo laikotarpiu, taisyklingą krūties įdavimą kūdikiui, žindymo trukmę ir pagalbą kūdikiui atsirūgstant, tačiau informantės šią informaciją įvertino kaip nepakankamą. 3. Tyrimu atskleista, kad dauguma tyrimo dalyvių turėjo žinių apie žindymo naudą, žindymo padėtis, informacijos ieškojo internete ir mokslinėse publikacijose. Problemos, su kuriomis susidūrė informantės maitinant kūdikį – įdubę, pažeisti speneliai, pieno trūkumas, laktostazė su karščiavimu, hiperlaktacija. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.title Slaugytojo edukacinė veikla žindant naujagimį: moterų patirtys en_US
dc.title.alternative Nurse’s Educational Activity during Breastfeeding: Women’s Experiences en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra