DSpace talpykla

Kauno ir Tartu kolegijų kineziterapijos studijų programos studentų fizinių savybių, aktyvumo ir pajėgumo vertinimas

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Šimkutė, Ieva
dc.contributor.author Žaltauskaitė, Justė
dc.date.accessioned 2019-01-30T07:39:33Z
dc.date.available 2019-01-30T07:39:33Z
dc.date.issued 2018-06
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/469
dc.description Relevance of the study. In Lithuania, great attention should be paid to the education and health of young people. Physical activity is necessary for people of all ages: it improves health, emotions, overall activity of the body, quality of sleep, and helps to overcome stress and fatigue. Students in higher education come to the already formed behavior, while research shows that there are few physically active and athletic groups (Dunn et al., 1998; Taylor et al., 2002). With a high study load, students often experience stress, fail to combine learning process with resting mode, which negatively affects health and physical capacity (Karkockienė, 2011). Purpose of the study. To determine physical features, activity and capacity of students of Kaunas and Tartu colleges of physiotherapy study programs. Goals of the study. 1. Evaluate the stamina and strenght, as well as flexibility and balance, of torso muscles in Students of both genders. 2. Evaluate the physical capacity of the heart and cardiovascular system in students of both genders. 3. Evaluate upper body and upper body limbs stamina and strength in students of both genders. 4. Evaluate physical activity of both gender students in daily activities. 5. Compare physical indicators of both genders freshman physiotherapy students between Kaunas and Tartu colleges. Participants of the research. The students of Kaunas and Tartu college physiotherapy study programs. Methods of empirical research. Body mass index score, upper limb force estimation on a dynamometer, Stork test, press up test, Biering – Sorensen test, ACSM curl up test, YMCA sit and reach test, Harvard step test, Physical activity monitors (Polar A300), International Physical Activity Questionnaire – Short Version (IPAQ). en
dc.description.abstract Darbo aktualumas. Lietuvoje didelis dėmesys turėtų būti skiriamas jaunų žmonių švietimui, ugdymui, bei sveikatinimui. Fizinis aktyvumas yra reikalingas bet kokio amžius žmonėms: jis gerina sveikatą, emocijas, bendrą organizmo veiklą, miego kokybę, bei padeda įveikti stresą ir nuovargį. Studentai į aukštąsias mokymo įstaigas ateina jau susiformavusia elgsena, o moksliniai tyrimai byloja, kad fiziškai aktyvių ir sportuojančių yra nedaug (Dunn ir kt., 1998; Taylor ir kt., 2002). Esant dideliam studijų krūviui, studentai dažnai patiria stresą, negeba derinti mokymosi proceso su poilsio rėžimu, o tai neigiamai veikia sveikatą ir fizinį pajėgumą (Karkockienė, 2011). Tyrimo tikslas. Nustatyti Kauno ir Tartu kolegijų kineziterapijos studijų programos studentų fizinių savybių aktyvumą ir pajėgumą. Tyrimo uždaviniai: 1. Įvertinti studentų, vaikinų ir merginų, liemens raumenų jėgą ir ištvermę, paslankumą bei pusiausvyrą. 2. Įvertinti studentų, vaikinų ir merginų, širdies ir kraujagyslių sistemos fizinį pajėgumą. 3. Įvertinti studentų, vaikinų ir merginų, viršutinės kūno dalies ištvermę ir jėgą, bei viršutinių galūnių jėgą. 4. Įvertinti studentų, vaikinų ir merginų, fizinį aktyvumą kasdienėje veikloje. 5. Palyginti fizinius rodiklius tarp Kauno ir Tartu kolegijų, kineziterapijos studijų programos pirmo kurso studentų, vaikinų ir merginų. Tiriamieji. Kauno kolegijos I, II ir III ir Tartu kolegijos I kurso kineziterapijos studijų programos studentai. Empirinio tyrimo metodika. Viršutinių galūnių jėgos vertinimas dinamometru, gandro testas (Stork test) statinei pusiausvyrai įvertinti, atsispaudimų testas (Press up test) viršutinės kūno dalies jėgos ir ištvermės vertinimui, nugaros raumenų statinės ištvermės vertinimas (Biering-Sorensen test), priekinės pilvo sienos jėgos ir ištvermės vertinimas (ACSM curl up test), nugaros tiesiamųjų ir užpakalinių kojų raumenų paslankumo vertinimas (YMCA sit and reach test), žingsnių testas (Harvard step test), fizinio aktyvumo monitoriai (Polar A300), tarptautinis fizinio aktyvumo klausimynas – trumpoji versija (IPAQ). en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Fizinės savybės, aktyvumas, pajėgumas. en_US
dc.title Kauno ir Tartu kolegijų kineziterapijos studijų programos studentų fizinių savybių, aktyvumo ir pajėgumo vertinimas en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra