DSpace talpykla

Factors Influencing Successful Training and Consulting of Patients with Diabetes

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Domeikaitė, Dovilė
dc.date.accessioned 2021-03-10T11:40:31Z
dc.date.available 2021-03-10T11:40:31Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/4382
dc.description Tyrimo aktualumas: cukrinio diabeto mokymai sudaro labai svarbią dalį siekinat pagerinti pacientų gyvenimo kokybę. Mokymų ir konsultacijų metu pateikta informacija padeda išvengti cukrinio diabeto komplikacijų, užtikrina mažesnį susitikimų su gydytojais kiekį. Tai labai sparčiai besiplečianti liga, kuri su kievienais metais tik didina sergančiųjų skaičių ir jis nemažėja. Siekiant užtikrinti geresnę pacientų, sergančių cukriniu diabetu, mokymų ir konsultacijų kokybę reikia suteikti reikiamą informaciją, apmokyti, prisiminti apie naujai įgytas žinias bei įgūdžius, kurie padėtų suvaldyti ligą ir atsiradusias komplikacijas. Paciento mokymas turėtų būti neatsiejama dalis nuo nuolatinės ligos priežiūros. Pacientas turi gerai išmanyti savo ligą ir ją valdyti, nes tik tinkamai prižiūrint, valdant ligą galima tikėtis, kad pacientas turės mažiau komplikacijų. Tyrimo problema: kokie veiksniai turi įtakos sėkmingam pacientui mokymui ir konsultavimui, sergant cukriniu diabetu? Tyrimo tikslas: nustatyti veiksnius, įtakojančius sėkmingą pacientų, sergančių cukriniu diabetu, mokymą bei konsultavimą. Tyrimo uždaviniai: apibūdinti cukrinio diabeto sampratą, jo simptomus, rizikos faktorius, komplikacijas ir paplitimą; atskleisti cukriniu diabetu sergančių pacientų teorinio mokymo modelį; išskirti sėkmingus, diabetu sergančių pacientų, mokymo bei konsultacijų veiksnius; atskleisti kliūtis sėkmingam pacientų mokymui bei konsultavimui. Tyrimo metodika ir tiriamieji: tyrimui atlikti buvo pasirinktas kiekybinio tyrimo tipas, respondentams pateikta autoriaus sudaryta anoniminė anketa. Tiriamieji pasirinkti pacientai, sergantys 1 tipo, 2 tipo cukriniu diabetu bei gestaciniu diabetu. 3 Tyrimo rezultatai: apklausoje dalyvavo respondentai, sergantys 1 tipo cukriniu diabetu (30,77 proc.), 2 tipo cukriniu diabetu (46,15 proc.) ir gestaciniu diabetu (23,08 proc.). Respondentai, sergantys 2 tipo cukriniu diabetu (90 proc.) ir gestaciniu diabetu (100 proc.), daugiausiai dalyvavo grupiniuose mokymuose. Taip pat, respondentų teigimu, svarbiausi dalykai grupinių mokymų metu yra motyvacija, slaugytojos - diabetologės - mokytojos sukauptos žinias ir patirtis, psichologinis pasirengimas, artimųjų įsitraukimas, dabartinės žinios apie ligą ir išankstinis pasirengimas. Taip pat didžiausios diabeto kliūtys, sėkmingam mokymui ir konsultavimui, tai įgytų žinių nepasisavinimas, paciento atsisakymas dalyvauti mokymuose ir konsultacijose, atsisakymas patekti į ligoninę, sveikatos draudimo nebuvimas, paciento motyvacijos stoka, slaugytojos - diabetologės - mokytojos kompetencijos trūkumas. Išvados: respondentų pateiktais atsakymais galima daryti išvadą, kad sėkmingiems pacientų mokymams ir konsultacijoms yra reikalinga motyvacija, respondentų entuziazmas, artimųjų dalyvavimas, iniciatyva, slaugytojos – diabetologės – mokytojos kompetencija, dėmesio atkreipimas į problemas, psichologo konsultacija. en_US
dc.description.abstract Relevance of the study: diabetes training is a very important part of improving patients ’quality of life. The information provided during the training and consultations helps to avoid complications of diabetes and ensures a smaller number of meetings with doctors. It is a very rapidly expanding. disease that only increases the number of patients each year and does not decrease. In order to ensure better quality of training and counseling for patients with diabetes, it is necessary to provide the necessary information, training, remembering the newly acquired knowledge and skills that will help to manage the disease and the complications that have arisen. Patient training should be an integral part of ongoing disease care. The patient needs to have a good understanding of their disease and manage it, because only with proper supervision, can the patient be expected to have fewer complications. Problem of the study: what factors would affect successful patient training and consultations in diabetis? Aim of the study: to identify the factors influencing the successful training and consulting of patients with diabetes. Tasks of bachelor`s thesis: to describe the concept of diabetes mellitus, its symptoms, risk factors, complications, and epidemiology; to reveal a theoretical training model for diabetis patients; to distinguish successful, patient with diabetes, training and consultations factors; to reveal barriers for successful patient training and consultations. Research methology: the type of quantitative research was chosen for the research, the respondents were provided with an anonymous questionnaire created by the author. Patients with type 1, type 2 diabetes and gestational diabetes were selected for the study.5 Results of the study: in the survey participated respondents with type 1 diabetes (30,77%), type 2 diabetes (46,15%) and gestational diabetes (23,08%). Respondents with type 2 diabetes (90%) and gestational diabetes (100%) mainly participated in group trainings. According to the respondents, the most important things during group training are motivation, nurse - diabetologist - teacher accruing knowlegde and experience, psychological preparation, relatives involvement, current knowlegde about disease and pre – preparation. Also, the biggest barriers to diabetes successful training and consulting, are non-absorption of knowledge gained, patient refusal to participate in training and consulting, refusal to get in to the hospital, absence of health insurance, lack of the patient motivation, lack of competence of nurse - diabetologist – teacher. Conclusions: from the answers provided by the respondents it can be concluded that successful patient training and consulting requires motivation, enthusiasm of the respondents, participation of relatives, initiative, competence of the nurse - diabetologist - teacher, attention to problems, consultation of a psychologist. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.title Factors Influencing Successful Training and Consulting of Patients with Diabetes en_US
dc.title.alternative Veiksniai, turintys įtakos sėkmingam pacientų mokymui ir konsultavimui, sergant cukriniu diabetu en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra