DSpace talpykla

Pradinių klasių mokinių tarpusavio psichologinių patyčių ankstyvoji prevencija bendrojo ugdymo mokykloje

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Stepanenko, Ernesta
dc.date.accessioned 2021-02-04T15:27:21Z
dc.date.available 2021-02-04T15:27:21Z
dc.date.issued 2021-01-18
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/4269
dc.description Problem of the work – psychological solution to the problem of bullying. Relevance of the study – bullying at school deprives millions of children of one of their fundamental rights to education, psychological security, mental health, and emotional well-being. According to many authors:(Muzamil, Shah (2016); Dao, Kerbs, Rollin (2006); Zaborskis, Vareikiene (2008); Zaborskis, Žemaitienė (2004) psychological bullying negatively affects students’ personality development, psychological and physical health, this is one of the reasons why in a later age a student can raise his hand against himself. In terms of psychological bullying among primary school pupils, it should be emphasized, that early prevention of psychological bullying in general education school strengthens pupils social skills, teaches tolerance in communication, develops sense of understanding others, recognize and manage emotions. Investigation of the problem - not many reports on the effectiveness of prevention programs and preventive measures are found. Object of the research – early prevention of psychological bullying among primary school pupils in general education school. Aim of the research – to study early prevention of psychological bullying among primary school pupils in general education school. Objectives of the research: 1. To reveal the concept of bullying prevention at school; 2. To analyse the levels of early prevention of bullying in the primary school; 3. To study the opinion of class leaders and school pedagogues about their role in early bullying prevention in general education school. Methods of the research: 1. Analysis of the scientific literature, 2. The questionnaire survey in an online group, 3. Analysis of the statistical data. Theoretical part discusses concept of bullying and prevention, peculiarities of bullying aggression in general education school, role of teachers carrying out prevention programs. The data of the performed empirical research and the opinion of the respondents about the early prevention of psychological bullying among primary school students in the general education school are presented. To achieve the purpose of the study, a quantitative type of study was performed, prevention of psychological bullying among primary school pupils in general education school results. en_US
dc.description.abstract Temos aktualumas – patyčios mokykloje iš milijonų vaikų atima vieną pagrindinių teisių į mokslą, psichologinį saugumą, psichinę sveikatą, emocinę gerovę. Daugelis autorių:(Muzamil, Shah (2016); Dao, Kerbs, Rollin ir kt.,(2006); Zaborskis,Vareikiene (2008); Zaborskis, Žemaitienė (2004) teigia, psichologinės patyčios neigiamai veikia mokinių asmenybės raidą, psichologinę ir fizinę sveikatą, tai viena iš priežasčių, dėl kurios vėliasniame amžiuje mokinys gali pakelti prieš save ranką. Kalbant apie pradinių klasių mokinių tarpusavio psichologines patyčias, reikėtų pabrėžti, kad vykdant ankstyvają psichologinių patyčių prevenciją bendrojo ugdymo mokykloje stiprinami mokinių socialiniai įgūdžiai, išmokstama tolerantiškumo bendraujant, ugdomas jausmas suprasti kitą, atpažinti ir valdyti emocijas. Tyrimo problema - prevencinių programų, prevencinių priemonių veiksmingumo ataskaitų pavyksta rasti tikrai nedaug. Tyrimo objektas – pradinių klasių mokinių tarpusavio psichologinių patyčių ankstyvoji prevencija bendrojo ugdymo mokykloje. Tyrimo tikslas – tirti pradinių klasių mokinių tarpusavio psichologinių patyčių ankstyvają prevenciją bendrojo ugdymo mokykloje. Tyrimo uždaviniai: 1) Atskleisti patyčių prevencijos mokykloje sampratą; 2) Išanalizuoti patyčių ankstyvosios prevencijos lygius bendrojo ugdymo mokykloje; 3) Tirti klasės vadovų, socialinių pedagogų nuomonę apie jų vaidmenį, vykdant ankstyvąją patyčių prevenciją bendrojo ugdymo mokykloje. Tyrimo metodai: 1) Mokslinės literatūros analizė, 2) Anketinė apklausa internetinėje grupėje, 3) Statistinė duomenų analizė. Teorinėje dalyje aptariama psichologinių patyčių ir prevencijos samprata, patyčių agresijos ypatumai bendrojo ugdymo mokykloje, mokytojų vaidmuo vykdant prevencines programas. Atlikto empirinio tyrimo duomenimis pateikiama respondentų nuomonė apie pradinių klasių mokinių tarpusavio psichologinių patyčių ankstyvają prevenciją bendrojo ugdymo mokykloje rezultatai. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject psichologinės pradinių klasių mokinių patyčios en_US
dc.subject patyčių prevencija bendrojo ugdymo mokykloje en_US
dc.title Pradinių klasių mokinių tarpusavio psichologinių patyčių ankstyvoji prevencija bendrojo ugdymo mokykloje en_US
dc.title.alternative Early Prevention of Psychological Bullying among Primary School Pupils in General Education en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra