DSpace talpykla

X, Y ir Z kartų moterų požiūris į dekoratyvinę kosmetiką

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Švelnytė, Milda
dc.date.accessioned 2020-11-25T08:22:53Z
dc.date.available 2020-11-25T08:22:53Z
dc.date.issued 2020-06-23
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/4202
dc.description Relevance of the topic. Since the times of civilization, cosmetics have been devoted to beauty rituals, to take care of one’s body, but it was not until the twentieth century that great progress was made in diversifying the functions of cosmetics and creating a wider choice of instruments (Barel et al., 2014; Buckingham, Willett, 2013). With the rapid growth of the cosmetics market, it is becoming more and more accessible to millions of consumers around the world, changing makeup trends increase the responsibility of makeup prodessionals to know the history, to be interested in the latest trends (Barel et al., 2014). Makeup can become a woman’s main image accent, and sometimes it’s just an everyday beauty ritual (Žuravliova 2016). Goal: reveal X, Y and Z generation women’s approach to makeup Object: X, Y and Z generation women’s approach to makeup Tasks: 1. Describe the concept of generation, differences in consumerism of X, Y and Z generations, to distinguish the tendencies of different generations in the era. 2. Describe the classification on decorative cosmetics tools. The psychological effects of makeup on society. 3. To reveal the habits of X, Y and Z generations of women to use decorative cosmetics. Research methods: 1. Analysis of scientific-professional literature, the aim of which is to describe the concept of X, Y and Z generations, the development of the theory, classification, make-up means and types of make-up, the psychological impact of make-up in society. 2. Quantitative research - a written survey, the aim of which is to reveal the attitudes of X, Y and Z generations of women towards decorative cosmetics. Subjects: The survey included 123 women aged ≤17-72. Women were divided into 3 groups by age. Criteria for selection of subjects: 1. Gender - women. 2. Age - ≤17-72 years. Women were divided into 3 groups by age. Conclusions: All women surveyed use make-up, but have different habits of use. The younger generation uses make-up products to look older, more attractive, an attempt to adapt to the beauty standards set by society. Generation Z pays attention to the prices of make-up when choosing make-up products, and the introduction of make-up has been prompted by social networks. Generation Y representatives use decorative cosmetics to emphasize the advantages of the face and correct the disadvantages. The use of decorative cosmetics was encouraged by the media, the influence of others and their own desire. Generations X use make-up with the goal of changing their age and looking younger. The use of make-up was encouraged by bystanders and friends. The makeup of this generation has become more natural over the years. All women who use make-up feel more confident. en_US
dc.description.abstract Temos aktualumas. Nuo civilizacijos laikų kosmetika buvo skirta grožio ritualams, kvėpintis, rūpintis savo kūnu, bet tik XX amžiuje buvo pasiekta didžiulė pažanga įvairinant kosmetinių priemonių funkcijas ir kuriant platesnį priemonių pasirinkimą. (Buckingham, Willett, 2013). Sparčiai augant kosmetikos rinkai ji tampa vis prienamesnė milijonams vartotojų visame pasaulyje, besikeičiančios makiažo tendencijos didina makiažo specialistų atsakomybę žinoti grožio industrijos istoriją, domėtis naujausiomis tendencijomis (Barel ir kt., 2014). Makiažas gali tapti moters pagrindiniu įvaizdžio akcento, o kartais tai tik kasdieninis grožio ritualas (Žuravliova, 2016). Darbo tikslas: atskleisti X, Y ir Z kartų moterų požiūrį į dekoratyvinę kosmetiką. Tyrimo objektas: X, Y ir Z kartų moterų požiūris į dekoratyvinę kosmetiką Darbo uždaviniai: 1. Aprašyti kartos sampratą, X, Y ir Z kartų vartotojiškumo skirtumus, išskirti skirtingų kartų tendencijas laikmetyje. 2. Aprašyti dekoratyvinės kosmetikos klasifikaciją, priemones. Makiažo sukeliamą psichologinį poveikį visuomenei. 3. Atskleisti X,Y ir Z kartų moterų dekoratyvinės kosmetikos naudojimo įpročius. Tyrimo metodai: 1. Mokslinės – profesinės literatūros analizė, kurios tikslas yra aprašyti X, Y ir Z kartų sąvoką, teorijos raidą, klasifikaciją, makiažo priemones ir makiažo rūšis, makiažo psichologinį poveikį visuomenėje. 2. Kiekybinis tyrimas – apklausa raštu, kurios tikslas atskleisti X, Y ir Z kartų moterų požiūrį į dekoratyvinę kosmetiką. Tiriamieji: Apklausoje dalyvavo 123 moterys, kurių amžius ≤17-72. Moterys pagal amžių buvo suskirstytos į 3 grupes pagal kartas. Tiriamųjų atrankos kriterijai: 1. Lytis – moterys. 2. Amžius – ≤17-72 metai. Moterys pagal amžių buvo suskirstytos į 3 grupes pagal kartas. Išvados: visos apklausoje dalyvavusios moterys naudoja dekoratyvinę kosmetiką, tačiau skiriasi jų naudojimo įpročiai. Jaunesnės kartos atstovės naudodamos makiažo priemones siekia atrodyti vyresnės, patrauklesnės, tai bandymas prisitaikyti prie visuomenės nustatytų grožio standartų. Z kartos atstovės renkantis makiažo priemones dėmesį atkreipia į dekoratyvinės kosmetikos kainas, pradėti naudoti dekoratyvinę kosmetiką paskatino socialiniai tinklai. Y kartos atstovės dekoratyvinės kosmetikos priemonėmis siekia pabrėžti veido privalumus ir pakoreguoti trūkumus. Dekoratyvinę kosmetiką paskatino naudoti masinės informacijos priemonės, aplinkinių įtaka bei pačių noras. X kartos atstovės naudoja dekoratyvinę kosmetiką su tikslu pakeisti savo amžių ir atrodyti jaunesnės. Makiažą naudoti paskatino aplinkiniai ir draugai. Šios kartos atstovių makiažas su metais tapo natūralesnis. Visos moterys naudojančios dekoratyvinę kosmetiką jaučiasi savimi labiau pasitikinčios. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.title X, Y ir Z kartų moterų požiūris į dekoratyvinę kosmetiką en_US
dc.title.alternative X, Y, and Z Generation Women's View on Makeup en_US
dc.type other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra