DSpace talpykla

Aukštųjų mokyklų aplinkos pritaikymo vertinimas studentams, turintiems judėjimo negalią

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Sereikaitė, Justina
dc.date.accessioned 2020-10-23T09:33:46Z
dc.date.available 2020-10-23T09:33:46Z
dc.date.issued 2020-06-18
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/4119
dc.description The aim of the work: to evaluate the adaptation of Šiauliai city higher education environment for students with mobility disabilities. Research problem: Is the high school environment adapted for students with mobility impairments? Relevance of the study: It is stated that most higher education institutions present themselves as suitable for learning for people with mobility impairments, but a disabled student faces a completely different situation in order to study. Students do not always have access to the interior of the building, can not participate in all settlements and ongoing lectures (Budriūtė 2014). There are studies on the adaptation of higher education institutions in Vilnius and Kaunas for students with mobility impairments, but there is a lack of data on the adaptation of higher education institutions in Šiauliai city (Budriūtė, 2014). Very few such studies have been conducted in this city. Therefore, this work aims to clarify and reveal the situation about the adaptation of Šiauliai city higher education institutions for students with mobility disabilities. Four objectives were set for this study: 1. Evaluate high school entrances for students with mobility impairments. 2. Assess the accessibility of audiences for people with reduced mobility. 3. Assess the condition of high school parking lots and roads leading to the school. 4. To evaluate the suitability of sanitary facilities for persons with mobility impairments. Methodology: A quantitative study was conducted to evaluate Šiauliai city higher education institutions. A questionnaire developed by the author with specified environmental adaptation requirements was used to evaluate the schools. Higher education institutions had to meet the requirements specified in the questionnaire. Results: After explaining the study, when one of the two high schools analyzed is better adapted. The biggest disadvantages of the places are the unsuitable auditoriums and sanitary facilities. Some of the parking lots are not adapted for disabled students. en_US
dc.description.abstract Darbo tikslas: įvertinti X miesto aukštųjų mokyklų aplinkos pritaikymą, studentams, turintiems judėjimo negalią. Tyrimo problema: ar aukštųjų mokyklų aplinka pritaikyta studentams, turintiems judėjimo negalią? Tyrimo aktualumas: teigiama, kad dauguma aukštųjų mokymosi įstaigų save pristato kaip tinkamas mokytis žmonėms, turintiems judėjimo negalią, tačiau neįgalus studentas, norėdamas studijuoti, susiduria su visai kita situacija. Studentai ne visada gali patekti į pastato vidų, negali dalyvauti visuose atsiskaitymuose ir vykstančiose paskaitose (Budriūtė, 2014). Yra atliktų tyrimų apie Vilniaus ir Kauno mieste esančių aukštųjų mokyklų pritaikymą studentams, turintiems judėjimo negalią, tačiau pasigendama duomenų apie X miesto aukštųjų mokyklų pritaikymą (Budriūtė, 2014). Šiame mieste tokių tyrimų atliktų nebuvo. Todėl šiuo darbu siekiama išsiaiškinti ir atskleisti situaciją apie X miesto aukštųjų mokyklų pritaikymą studentams, turintiems judėjimo negalią. Šiam tyrimui buvo keliami keturi uždaviniai: 1. Įvertinti aukštųjų mokyklų įėjimus studentams, turintiems judėjimo sutrikimų. 2. Įvertinti auditorijų pritaikomumą asmenims, turintiems judėjimo negalią. 3. Įvertinti aukštųjų mokyklų automobilių stovėjimo aikšteles ir kelių vedančių iki mokyklos būklę. 4. Įvertinti sanitarinių mazgų pritaikomumą asmenims, turintiems judėjimo negalią. Metodika: Buvo atliktas kiekybinis tyrimas įvertinant X miesto aukštąsias mokyklas. Vertinant mokyklas autoriaus buvo sudaryta anketa su nurodytais išorės ir vidaus aplinkos pritaikymo reikalavimais. Aukštosios mokymosi įstaigos turėjo atitikti anketoje nurodytus reikalavimus. Rezultatai: Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad viena iš dviejų analizuotų aukštųjų mokyklų yra pritaikyta geriau. Didžiausi įstaigų trūkumai, tai tinkamai nepritaikytos auditorijos ir sanitariniai mazgai. Vienos iš įstaigų automobilių aikštelės nebuvo pritaikytos neįgaliųjų studentų automobiliams. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Judėjimo negalia, aukštosios mokyklos, studentai, aplinka. en_US
dc.title Aukštųjų mokyklų aplinkos pritaikymo vertinimas studentams, turintiems judėjimo negalią en_US
dc.title.alternative Evaluation of the Adaptation of Higher Education Environment for Students with Mobility Disabilities en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra