Santrauka:
Didėjant globalinės taršos ir pertkeklinės produkcijos problemoms iškilo tvario mados siekis. Jis palietė ir šiuolaikinio biuro erdvę. Čia įsivyravusi ekologijos ir perdirbimo svarba, pakeitė biurų filosofiją, tai privedė prie kitokios, tvarią madą atstovaujančios biuro aprangos poreikio. Dabartinė drabužių rinka siūlo didelį biuro aprangos asortimentą, deje vis dar greitosios mados produktą, nesusietą su ekologišku požiūriu. Pakitus šiuolaikinių žmonių darbo aplinkai ir požiūriui į darbą, greitosios mados produktas visiškai neįprasmina darbovietės skleidžiamos filosofijos, tad persiūti unikalūs, antrą gyvenimą gavę marškiniai idealiai tinka šioje terpėje. Marškinių kolekcija „(Ne)oficialu“ pasižymi „Upcycling“ principo taikymu, kuriant išskirtinio dizaino marškinius, derinant dėvėtus gaminius su naujais audiniais. Jos tikslas yra sukurti marškinių kolekciją, pasitelkiant tvarų gamybos būdą, skirtą šiuolaikinių biurų darbuotojams. Kolekcijoje „(Ne)oficialu“ atliktos istorinės ir šiuolaikinės darbo aplinkos, darbui biure skirtos aprangos, dizainerių darbų analogų ir tvarių mados principų analizės. Atlikus istorinės ir šiuolaikinės darbo aplinkos analizę nustatyta, kad dvidešimtame amžiuje biuro ervės suvokimas išliko beveik vientisas. Čia žmonės buvo skirstomi siauromis zonomis, darbuotojai buvo laikomi tiesiog darbo jėga. Tik šiame tūkstantmetyje stipriai pažengus aukštosioms technologijoms, išsiplėtė jų erdvė, o darbuotojas imtas vertinti kaip daug gebanti ir unikali asmenybė. Išanalizavus darbui biure skirtos aprangos istorinį kontekstą paaiškėjo, kad marškiniai didžiausią svarbą garderobe įgijo aštuntame dešimtmetyje. Anksčiau marškiniai buvo šiek tiek mažiau populiarūs, tačiau dėvimi. Nuolat keitėsi jų siluetai, medžiagiškumai ir dėvėjimo būdai. Atlikus dizainerių kolekcijų analizes buvo nustatyta, kad marškiniai kolekcijose pristatomi kasmet. Čia galima išvysti daugybę dėvėjimo, medžiagiškumų, dekoro ar dekonstrukcijos ypatybių. Išanalizavus tvarios mados principus mados pramonėje išsiaiškinta, kad perdirbimas nebėra tik tendencija, o šiuo metodu dirbančių kūrėjų atsiranda vis daugiau. Vienas populiariausių perdirbimo būdų – upcycle taikomas ne tik Pasaulinėje, bet ir Lietuvos rinkoje. Vienas iš iškeltų uždavinių buvo kolekcijos įgyvendinimas. Įgyvendinant kolekciją buvo susidurta su vienu didžiausių iššūkių - tinkamų dėvėti toliau, išsaugotų marškinių atranka. Taip pat, teisingas persiuvimas, siekiant pritaikyti buvusius vyriškus marškinius moteriškai figūrai. Vis dėlto, visas procesas yra labai įdomus ir kūrybiškas, skatinantis judėti pirmyn ir įžvelgti įvairias dėvėto gaminio galimybes. Atlikus ekonominius skaičiavimus paaiškėjo, kad gaminio kaina yra didesnė nei masinės gamybos produkto, tačiau atitinka autorinių darbų kainas Lietuvos rinkoje.
Description:
With the rise of global pollution and overproduction, the pursuit of sustainable fashion has emerged. It also touched the space of the modern office. The importance of ecology and recycling has changed the philosophy of offices, which has led to the need for different office clothing that represents sustainable fashion. The current clothing market offers a wide range of office clothing, unfortunately still a fast fashion product unrelated to an eco-friendly approach. With the changing work environment and attitudes of modern people to work a fast-fashion product does not make sense of the philosophy of the workplace at all, so upcycled, unique, receiving a second life shirt, are ideal for this environment. The shirt collection „(Un)official“ is characterized by the application of the upcycling principle, creating uniquely designed shirts, combining used garments with new fabrics. Its ame is to create a collection of shirts using a sustainable manufacturing method for modern office workers. Analyses of historical and modern work environments, office clothing, analogues of designers work and sustainable fashion principles were made in the „(Un)official“ collection. The analysis of the historical and modern work environment determined that the perception of the office space remained almost solid in the twentieth century. People were devided into narrow zones and employees were simply considered as labor force. With the strong advancement of high technologies, their space expanded and the employee began to be valued as a highly capable and unique personality only in this millennium. An alanysis of the historical context of clothing for office work revealed that shirts became most important in the wardrobe in the 1970‘s. Shirts were a little less popular but still worn in the past. Silhouettes, materiality and the ways of wearing shirt were constantly changing. Analysis of the deisgner collections revealed that the shirts are presented in designers collectons every year. You can see many features of wear, materiality, decor and deconstruction here. An analysis of the principles of sustainalbe fashion in fashion industry has shown that recycling is no longer only a trend and more and more creators are working on this method. One of the most popular recycling methods – upcycle is applied not only in the global but also in the Lithuanian market. One of the tasks was the realization of the collection. One of the biggest challenges during realization of collection was selection of saved shirts that were suitable to be worn again. Also, the correct sewing in order to fit the former men‘s shirt to the female figure. However, the whole process is very fun and creative, encouraging you to move forward and see the different possibilities of the used garment. Economic calculations revealed that the price of the product is higher than the mass-produced garment, however matches the prices of designers works in Lithuanian market.