Santrauka:
Tyrimo aktualumas/naujumas. Šiuolaikinėje dinamiškoje visuomenėje yra svarbu, kad socialinės atsakomybės idėjos sėkmingai įsitvirtintų įmonėse ir organizacijose, kada galvojama ne vien apie pelną, bet ir apie žmogų. Ši misija deleguojama švietimo sistemoms, kurių uždavinys - ugdyti socialiai atsakingą asmenybę. Todėl svarbiu švietimo tyrimų objektu tampa socialinės atsakomybės vertybių, bruožų, principų raiška įvairios paskirties švietimo įstaigose. O pirmoji įstaiga, kur ugdomas žmogus, yra ikimokyklinio ugdymo įstaiga. Todėl išsamesnės teorinės įžvalgos ir įvairūs duomenys apie ikimokyklinio ugdymo įstaigų funkcionavimą gali atskleisti prielaidas ir sąlygas, leidžiančias šioms įstaigoms įgyti socialiai atsakingai organizacijai būdingų bruožų.
Problema. Pasaulyje ir Lietuvoje daugelis organizacijų plėtoja socialiai atsakingą veiklą, tačiau Lietuvos ikimokyklinio ugdymo įstaigų valdyme ir kultūroje ši strategija nėra plačiai aptariama ir diegiama.
Tyrimo objektas – socialiai atsakingai organizacijai būdingų bruožų raiška ikimokyklinio
ugdymo įstaigoje.
Tyrimo tikslas: nustatyti socialiai atsakingai organizacijai būdingų bruožų raišką
ikimokyklinio ugdymo įstaigoje.
Description:
Relevance / novelty of the research. In a modern dynamic society, it is important that the ideas of social responsibility are successfully established in companies and organizations when it comes not only to profit, but to human as well. This mission is intended for education systems which task is to develop a socially responsible personality. For this reason, the expression of the values, features, and principles of social responsibility in educational institutions with different purposes becomes an important object of educational research. Moreover, the very first institution where a person is educated is a pre-school institution. Therefore, more detailed theoretical insights and different data on the functioning of pre-school education institutions can reveal the assumptions and conditions that allow these institutions to achieve distinctive features of a socially responsible organization. Research problem. Many organizations in the whole world as well as in Lithuania develop socially responsible activities, but in the management and culture of Lithuanian pre-schoool education institutions this strategy is not widely discussed and introduced. Research object – expression of the specific features of a socially responsible organization in a pre-school education institution. Research aim: to determine the expression of the specific features of a socially responsible organization in a pre-school education institution.