dc.contributor.author |
Venckutė, Erika |
|
dc.date.accessioned |
2020-07-16T07:13:03Z |
|
dc.date.available |
2020-07-16T07:13:03Z |
|
dc.date.issued |
2020-06-17 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/3517 |
|
dc.description |
Identification of the problem / relevance of the research: In today's world, Lithuania is no
exception, nationality is not in little danger. Economic emigration, globalization, are phenomena that
promote admiration for cosmopolitanism (cosmopolitanism is an anti-patriotism ideology that
proclaims the whole world, rejects national traditions and national culture) and thus suppress
nationalism (David T. Hansen, 2014).
The problem – the importance of integrating nationality in the process of educating preschool
children.
The object – the opportunities for parents and teachers to develop the nationality of preschool
children.
The goal – to analyze the peculiarities of the integration of nationality in the education of
preschool children |
en_US |
dc.description.abstract |
Temos aktualumas/naujumas: Šiandienos pasaulyje, ne išimtis ir Lietuva, tautiškumui kyla ne
menkas pavojus. Ekonominė emigracija, globalizacija – tai reiškiniai, skatinantys žavėjimąsi
kosmopolitizmu (kosmopolitizmas – priešinga patriotizmui ideologija, skelbianti tėvyne visą pasaulį,
atmetanti nacionalines tradicijas ir nacionalinę kultūrą) ir taip slopinantys tautiškumą (David T.
Hansen, 2014).
Problema – tautiškumo integravimo svarba priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo procese.
Objektas – tėvų ir pedagogų galimybės priešmokyklinio amžiaus vaikų tautiškumo ugdymui.
Tikslas – išanalizuoti tautiškumo integracijos ypatumus priešmokyklinio amžiaus vaikų
ugdyme. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.subject |
Tautiškumas, integracija, priešmokyklinis amžius, ugdymas |
en_US |
dc.title |
Tautiškumo integracija priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdyme |
en_US |
dc.title.alternative |
Integration of Nationality in Education of Pre-school Age Children |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |