DSpace talpykla

Emigrantų diskurso gerinimas internetinėje žiniasklaidoje: Lietuvos atvejis

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Kelminskaitė, Jogailė
dc.date.accessioned 2020-06-30T10:20:28Z
dc.date.available 2020-06-30T10:20:28Z
dc.date.issued 2020-06-26
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/3142
dc.description Description of the term paper – During the last decade the number of economical emigrants has raised dramatically starting new debates and discussions about this issue. There are many efforts put to not only define the reasons and consequences of the emigration but also to outline strategies on how to bring the labor force and lost “brains” back to Lithuania. Because media plays a significant role in our lives it’s very important to analyze how emigration and emigrants themselves are presented in media. The main problem of the term paper – is media, being one of the most influential sources of information, presenting news objectively or subjectively and how it forms the perception of emigrants in the society? The aim of the term paper is to analyze the image of Lithuanian emigrants in Lithuanian e-mediasources. Objectives of the term paper: To define media’s role in a context of emigration and Lithuanian society as whole; And to explain the definition of migration in the context of Lithuanian emigration. Methods of the term paper - the study was undertaken in two phases: the first phase comprised a search of the academic literature on topics of media and emigration. The collected material provided a basis for the research part – analysis of four e-media sources. The structure – The theoretical part discusses phenomenon of emigration and related topics. Meanwhile, the analytical part of the paper introduces quantitative and qualitative analysis of two most popular Lithuanian e-media websites (Delfi.lt and 15min.lt) and following e-journals covering news about Lithuanian communities abroad: “Pasaulio Lietuvis” and “Lietuve”. In the last part of the paper - a communication plan on how e-media could improve emigrant discourse. Results - Analysis shows that in 2019 Delfi.lt focused the most on Brexit, meanwhile 15min.lt on crimes committed by Lithuanians. The information described in the articles was negative, which is why the public spoke out against the emigrants. Meanwhile, the articles published in online magazines “Pasaulio Lietuvis”) and “Lietuve” were positive - focusing on the achievements not only in foreign countries but also work done for Lithuania. Recommendations: To improve the image of emigrants, news portals should focus more on the selection of approved articles and online magazines on their advertising. The work consists of 48 pages, 14 tables, 15 pictures, 40 references and sources of information. en_US
dc.description.abstract Darbo apibūdinimas: Lietuvoje per pastarąjį dešimtmetį vis didėjanti ekonominė emigracija ir išvykstančių žmonių srautai sukelia naujas diskusijas apie šią problemą. Bandoma nagrinėti priežastis, pasekmes ir netgi kurti strategijas, kurios padėtų susigražinti prarastą darbo jėgą ir nutekėjusius „protus“. Todėl labai svarbu tirti, kaip žiniasklaidoje reprezentuojama mirgracija, nes atsižvengiant į tai, galima spręsti ar žiniasklaida skatina, o galbūt mažina emigracijos srautus. Darbo problema: Žiniasklaida formuoja visuomenės nuomonę, o joje pateikiamas emigrantų įvaizdis yra neigiamas. Dėl šios priežasties pagrindinis tyrimo klausimas yra - ar žiniasklaida, būdama viena iš pagrindinių informacijos šaltinių, naujienas pateikia objektyviai ar subjektyviai ir ar tai turi įtakos formuojant visuomenės nuomonę apie emigrantus. Darbo tikslas: yra atliekant tyrimą išanalizuoti kaip formuojamas emigrantų diskursas Lietuvos internetinėje žiniasklaidoje ir parengti įvaizdžio gerinimo komunikacijos planą. Darbo metodai: Buvo atlikta turinio analizė bei kokybinis ir kiekybinis tyrimas. Darbo struktūra: Įvade aptariamas baigiamojo darbo temos aktualumas. Teorinėje dalyje analizuojamas emigracijos reiškinys ir su juo susijusios sąvokos, tokios kaip – emigrantų įvaizdis, žiniasklaidos samprata ir emigracijos srautai Lietuvoje. Analitinėje darbo dalyje atliekami kiekybinis ir kokybinis tyrimai, analizuojami du internetiniai naujienų portalai (Delfi.lt ir 15min.lt) bei du internetiniai žurnalai (Pasaulio lietuvis ir Lietuvė) bei aptariami tyrimo rezultatai. O projektinėje dalyje pateikiamas komunikacijos planas internetinei žiniasklaidai padedantis formuoti labiau teigiamą nuomonę apie emigrantus bei preliminarios plano įgyvendinimo išlaidos. Darbo rezultatai: Atliekant tyrimą paaiškėjo, kad 2019 metais Delfi.lt didžiausią dėmesį skyrė Didžioje Britanijoje vykstančiam „Brexit“, o 15min.lt emigrantų padarytiems nusikaltimams. Straipsniuose aprašyta informacija buvo neigiama, todėl ir visuomenė pasisakė prieš emigrantus komentuodama, kad jie yra tikri nusikaltėliai ir daro Lietuvai gėdą. Na, o internetiniuose žurnaluose publikuoti straipsniai buvo teigiamos tematikos, juose buvo rašoma apie emigravusių lietuvių pasiekimus ne tik užsienio šalyse, bet ir nuopelnus Lietuvai. Rekomendacijos: Norint pagerinti emigrantų įvaizdį naujienų portalai turėtų daugiau dėmesio skirti patvirtintų straipsnių atrankai, o internetiniai žurnalai – savo reklamavimui. Darbą sudaro 48 puslapiai, 14 lentelių, 15 paveikslų bei 40 literatūros ir informacijos šaltinių. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Emigrantai, emigrantų diskursas, žiniasklaida, internetinė žiniasklaida, Lietuva, komunikacija en_US
dc.title Emigrantų diskurso gerinimas internetinėje žiniasklaidoje: Lietuvos atvejis en_US
dc.title.alternative Improving the Emigrant Discourse on the Online Media: Lithuanian Case en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra