DSpace talpykla

Pratimų ant stabilaus ir nestabilaus pagrindo poveikis statinei ir dinaminei pusiausvyrai 4 –5 metų amžiaus vaikams

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Požerskaitė, Rasa
dc.date.accessioned 2020-06-19T10:58:44Z
dc.date.available 2020-06-19T10:58:44Z
dc.date.issued 2020-06-17
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/2965
dc.description Introduction. Statistics show that every other child in Lithuania has one or another posture or imbalance problem, and young teenagers are found to have even more defective posture and the numbers are growing dramatically every year. Postural and imbalance disorders observed at an early stage are easily corrected, but if left unaddressed they can develop into serious illnesses that can have a negative impact on a child’s further health. Movement is the most important factor in a child’s development, especially significant in the formation of a child’s movements and motor skills in preschool age. According to D. L. Gallahue and J. C. Ozmun (1995), speed, dexterity, strength, coordination (general motor skills, eyes and hands), static and dynamic balance are the main physical characteristics that determine the level of physical fitness of children. These scientists believe that balance and coordination of movement is identified as control factors. The tendencies of changes in the balance of Lithuanian preschool children have not been sufficiently studied. Therefore, it is important to research and find out what methods are best for developing children's balance. Aim of the study. The aim of this study is to evaluate the exercises on a stable and an unstable basis in terms of static and dynamic balance. Exploratory tasks: 1. Assess static and dynamic balance before and after exercises on a stable foundation. 2. Assess static and dynamic balance before and after applying exercises on an unstable base. 3. Compare the obtained results between the groups. Methods. The study involved 30 children aged 4 to 5 years. Study participants were divided into groups: Group I (n = 15) children who would perform exercises on a stable base, and Group II (n = 15), children who would perform exercises on an unstable base. Subjects' balance was assessed before and after exercise programs. Static and dynamic equilibrium are assessed by the following tests: “Stok ir eik”, “Flamingo”, “Medžio” and dynamic gait index and modified Berg scale. Results and conclusions. 1. Exercises applied on a stable basis improve the static and dynamic balance of children 4-5 years old. 2. Exercises applied on an unstable base improve the static and dynamic balance of children 4-5 years old. 3. Exercises performed on an unstable base have a greater effect on static and dynamic balance in children aged 4-5 years than exercises performed on a stable base. en_US
dc.description.abstract Darbo aktualumas. Statistika rodo, kad kas antras Lietuvos vaikas turi vienokių ar kitokių laikysenos ir pusiausvyros sutrikimų, o paaugliams ydinga laikysena nustatoma dar dažniau ir skaičiai kasmet dramatiškai auga. Ankstyvojoje stadijoje pastebėti laikysenos ir pusiausvyros sutrikimai yra lengvai ištaisomi, tačiau nekoreguojami jie gali išsivystyti į rimtas ligas, galinčias turėti neigiamą poveikį tolimesnei vaiko sveikatai. Judėjimas yra svarbiausias vaiko raidos veiksnys, ypač reikšmingas vaiko judesių ir motorikos formavimuisi ikimokykliniame amžiuje. D. L. Gallahue ir J. C. Ozmun (1995) teigia, kad pagrindinės fizinės ypatybės, lemiančios vaiko fizinį parengtumo lygį susideda iš greitumo, vikrumo, jėgos, koordinacijos, statinės ir dinaminės pusiausvyrų. Būtent jie ir mini pusiausvyrą ir koordinaciją kaip judesių kontrolės veiksnius. Mūsų šalyje nėra pakankamai ištyrinėta 4 – 5 metų amžiaus vaikų pusiausvyra ir jos kaitos tendencijos. Todėl svarbu ištirti ir išsiaiškinti, kokiais metodais geriausia lavinti vaikų pusiausvyrą. Šio darbo tikslas. Šio tyrimo tikslas yra įvertinti pratimų ant stabilaus ir nestabilaus pagrindo poveikį statinei ir dinaminei pusiausvyrai. Tikslui pasiekti išsikelti šie uždaviniai: 1. Įvertinti statinę ir dinaminę pusiausvyrą prieš ir po pratimų taikymo ant stabilaus pagrindo. 2. Įvertinti statinę ir dinaminę pusiausvyrą prieš ir po pratimų taikymo ant nestabilaus pagrindo. 3. Palyginti gautus rezultatus tarp grupių. Tyrimo metodai. Tyrime dalyvavo 30 vaikų nuo 4 iki 5 metų amžiaus. Tyrimo dalyviai suskirstyti į grupes: I grupė (n=15) vaikai, kurie atliks pratimus ant stabilaus pagrindo, ir II grupė (n=15), vaikai kurie atliks pratimus ant nestabilaus pagrindo. Tiriamųjų pusiausvyra buvo įvertinta prieš ir po atliktų pratimų programų. Statinė ir dinaminė pusiausvyra vertinama šiais testais: „Stok ir eik“, „Flamingo“, „Medžio“ bei dinaminės eisenos indeksu ir modifikuota Berg skale. Apibendrinus rezultatus pateikiamos išvados: 1. Pratimai taikomi ant stabilaus pagrindo gerina 4-5 metų amžiaus vaikų statinę ir dinaminę pusiausvyras. 2. Pratimai taikomi ant nestabilaus pagrindo gerina 4-5 metų amžiaus vaikų statinę ir dinaminę pusiausvyras. 3. Pratimai, atliekami ant nestabilaus pagrindo daro didesnį poveikį 4-5 metų amžiaus vaikams statinei ir dinaminei pusiausvyrai nei pratimai, atliekami ant stabilaus pagrindo. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Pusiausvyra, statinė pusiausvyra, dinaminė pusiausvyra, pratimai ant stabilaus pagrondo, pratimai ant nestabilaus pagrindo. en_US
dc.title Pratimų ant stabilaus ir nestabilaus pagrindo poveikis statinei ir dinaminei pusiausvyrai 4 –5 metų amžiaus vaikams en_US
dc.title.alternative The Influence of Exercise on Stable and Unstable Basis for Static and Dynamic Balance for 4 - 5 Years Old Children en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra