DSpace talpykla

Socialinio turizmo plėtojimo prielaidos Kauno mieste

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Valytė, Renata
dc.date.accessioned 2019-09-06T05:54:50Z
dc.date.available 2019-09-06T05:54:50Z
dc.date.issued 2019-06-10
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/2684
dc.description In Lithuania, according to 2017 Eurostat data, 63% (of the population) could not allow themselves to take even one week of holidays per year. Based on 2017 Republic of Lithuania Department of Statistics data, we can ascertain the most important reasons why people cannot take holidays. Insufficient income and health issues comprise 36% of those responding. Individuals experiencing financial difficulties, not being able to independently integrate into society and having problems with health form part of the social tourism users group. Project Issue: the development of social tourism is a very important aspect of tourism that does not receive enough attention in Lithuania. Project Objective: to analyze the potential for the development of social tourism. Project Methodology: analysis of scientific literature, questionnaire, interviews, SWOT analysis. Project Structure: In the theoretical section - discussion of the evolution and concept of social tourism, consideration of the development preconditions and models. In the practical section - analysis of the social tourism situation in the city of Kaunas. With the help of interviews and a questionnaire, study the preconditions for social tourism in the city of Kaunas and present SWOT analysis. To conduct the research, a combined survey, using a questionnaire along with interviews, was selected. The use of the above-mentioned methodology and matching (the questionnaire and interviews) with one another helped to identify the possibilities for social tourism in the city of Kaunas and identify the basic issues when summarizing them using SWOT analysis. The questionnaire was conducted in a direct manner and the interviews with the help of a voice recorder. Thirty-nine seniors participated in the research. The manager of Kaunas Malta and the manager of the Palemono Children's Day Center participated in the interview. The results of the research were processed and generalized, and the conclusions were presented. en
dc.description.abstract Turizmo sektorius yra laikomas vienu iš perspektyviausių ir dinamiškiausių ūkio sektorių pasaulyje. Jungtinių Tautų pasaulio turizmo organizacijos (PTO) duomenimis, 2016 m. turizmo verslas sudarė beveik 8 % visų investicijų pasaulyje ir apie 7 % pasaulio BNP bei sukūrė beveik 400 mln. darbo vietų visame pasaulyje. Labai svarbu plėtoti turizmo verslą darniai ir derinti aplinkosauginius, socialinius bei ekonominius visuomenės tikslus. Turizmo veiklos, kaip rodo pastarojo dešimtmečio statistika, tampa vis svaresne tarptautinės ekonomikos dalimi. Ekonominė nauda nėra vienintelis turizmo tikslas, ne mažiau svarbus ir sociokultūrinis turizmo poveikis. Turizmas skatina socialinę integraciją, naujų darbo vietų kūrimąsi, daro įtaką bendruomenių gyvenimo kokybei, ugdo pilietines vertybes, toleranciją, stiprina tapatumo ir kultūrinio savitumo raišką, gyvina kultūrinį gyvenimą (Ščiglienė, 2014). Naujausia apklausa dėl Europos požiūrio į turizmą, kurią paskelbė Eurostat nurodo, kad 62 % Europos piliečių 2017 m. keliavo dėl privačių priežasčių. Tačiau tik 54 % atostogavo (4 iš eilės naktys už savo namų ribų). Tai patvirtina, kad šiandien 46 % Europos piliečių nenori arba negali atostogauti. 31 % europiečių negalėjo sau leisti vienos savaitės atostogų per metus (lyginant su 2010 m. rezultatas pagerėjo 7%). Kiekvienoje šalyje situacija yra labai skirtinga. Jei Rumunijoje 78% gyventojų negali sau leisti atostogų, tai tuo tarpu Skandinavijoje, ypač Norvegijoje, tėra tik 5%. Lietuvoje, pagal Eurostat duomenis 2017 m. net 63 % negalėjo sau leisti vienos savaitės atostogas per metus. Remiantis 2017 m. LR statistikos departamento duomenimis, galima išskirti svarbiausias priežastis, dėl kurių asmenys negali atostogauti – tai yra nepakankamos pajamos 25 %, sveikatos problemos 11%, didelis užimtumas 30% ir šeiminiai įsipareigojimai 4%. Asmenys, patiriantys finansinius sunkumus ir turintys sveikatos problemų įeina į socialinio turizmo vartotojų grupę. Socialinio turizmo plėtra yra labai svarbi turizmo aktualija, kuriai Lietuvoje skiriamas per mažas dėmesys. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject socialinis turizmas, plėtojimo prielaidos, galimybių analizė en_US
dc.title Socialinio turizmo plėtojimo prielaidos Kauno mieste en_US
dc.title.alternative Preconditions for Social Tourism Development in Kaunas City en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra