DSpace talpykla

UAB „Finansinių Sprendimų Agentūra“ prekės ženklo žinomumo didinimas komunikacijos priemonėmis

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Novakovaitė, Vitalija
dc.date.accessioned 2019-01-21T07:09:50Z
dc.date.available 2019-01-21T07:09:50Z
dc.date.issued 2018-06
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/266
dc.description Vitalija Novakovaitė. Professional BA thesis. Enhancing the Brand Awareness of FINANSINIŲ SPRENDIMŲ AGENTŪRA through Communication Tools. Supervisor Lecturer Jūratė Maščinskienė. Kauno kolegija/University of Applied Sciences, Faculty of Management and Economics, Department of Administration. - Kaunas, 2018. 52 pages. In order to get a brand noticeable, the company is taking various measures to increase brand awareness. Marketing communications is a commonly used method. By using this communication tool, companies create specific plans and information about a particular brand by presenting some of their features and benefits. As there are many financial services companies on the market, it is becoming increasingly difficult for consumers to choose a company that meets their needs. It is difficult for people to distinguish advertising from real conditions, therefore, there are financial specialists who help people to get acquainted with the financial system of the Republic of Lithuania and the state benefits granted to working people. FINANSINIŲ SPRENDIMŲ AGENTŪRA provides such services, but for only a small part of the people the company’s brand is known. Therefore, this work provides recommendations for increasing brand awareness of the company based on certain communication tools. The main problem – how to increase the brand awareness of the FINANSINIŲ SPRENDIMŲ AGENTŪRA through marketing communication tools? The aim – to provide solutions for the brand awareness of the FINANSINIŲ SPRENDIMŲ AGENTŪRA by tools of communication Methods – literary analysis, company situation analysis, empirical research The structure – the theoretical part discusses what is a brand and what elements can it have, what makes the value of the brand and through what communication tools the awareness can be of it can be increased. The analytical part of the work introduces the activities of the company and presents the results of the research. The third part provides the recommendations. The results of the empirical study revealed that 47% respondents do not know the brand FINANSINIŲ SPRENDIMŲ AGENTŪRA. It was found out which communication tools are most suitable for both men and women. Thus, based on the results of this study, four recommendations have been made to increase brand awareness. Increasing the brand awareness of the FINANSINIŲ SPRENDIMŲ AGENTŪRA is recommended: to keep the Facebook account more relevant to existing and potential clients, to use advertising on the radio and on the Internet, and ask for guidance from the customers. The work consists of 52 pages, 10 tables, 23 pictures, 26 references and sources of information, 1 appendice. en
dc.description.abstract Kad prekės ženklas būtų pastebimas įmonės imasi įvairių priemonių prekės ženklo žinomumui didinti. Marketingo komunikacijos yra dažniausiai naudojamas būdas. Naudojant šią komunikacijos priemonę, įmonės sudaro konkrečius planus ir informuoja apie konkretų prekės ženklą, pristatydami tam tikras jų savybes bei teikiamą naudą. Kadangi rinkoje yra daug finansinių paslaugų teikiančių įmonių, vartotojams yra vis sunkiau išsirinkti jų poreikius atitinkančią bendrovę. UAB „Finansinių Sprendimų Agentūra“ teikia tokias paslaugas, tačiau mažai daliai žmonių „Finansinių Sprendimų Agentūra“ prekės ženklas yra žinomas. Todėl šiame darbe yra pateikiamos rekomendacijos įmonės prekės ženklo žinomumo didinimui, remiantis tam tikromis komunikacijos priemonėmis. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Prekės ženklas, žinomumas, komunikacijos priemonės en_US
dc.title UAB „Finansinių Sprendimų Agentūra“ prekės ženklo žinomumo didinimas komunikacijos priemonėmis en_US
dc.title.alternative Enhancing the Brand Awareness of FINANSINIŲ SPRENDIMŲ AGENTŪRA through Communication Tools en
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra