dc.contributor.author |
Macaitytė, Skaistė |
|
dc.date.accessioned |
2019-08-23T06:38:40Z |
|
dc.date.available |
2019-08-23T06:38:40Z |
|
dc.date.issued |
2019-06-11 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/2431 |
|
dc.description |
The professional BA introduce theoretical and practical analysis about consumer of tour operator service expectations and factors, which create expectations. Referred to research of company “Alfa” consumers and workers opinion. Consumer‘s expectations is important in selling service of tour operator. When the service matches with consumer‘s expectations, service quality becomes better. Finding consumer expectations helps company to win competitive struggle. The main problem of the (professional BA thesis) – consumers are different and it is hard to find expectations.
The aim of the (professional BA thesis) – to find consumer of tour operator services expectations and factors, which create expectations.
Objectives of the (professional BA thesis): tour operator service consumer’s expectations.
Methods of the (professional BA thesis) – analysis of scientific literature, analysis of statistical data, questionnaire, interview, SSGG analysis. The structure – the theoretical part discusses travel arrangement service types of consumer’s, internal and external factors of consumer’s behaviour, consumer’s expectations and factors, which create expectations. The practical part of the work introduces the results of the company “Alfa” workers interviews and consumer’s expectations research. The projectical part of the work presents recommendations referred to theoretical and practical parts of work. The conclusions of the work presents that company „Alfa“ custumer‘s expectations are related to price and quality ratio. Friends, acquaintances, relatives opinion is the main factor, which create expectations. Recommendations are based on finding of customer‘s expectations and main factors which create customer‘s expectation. To solve the problem need to manage factors that determine customer expectations. |
en |
dc.description.abstract |
Remiantis valstybinio turizmo departamento duomenimis (2018)
Lietuvoje veikia 253 kelionių organizatoriai. Lietuvoje kelionių organizatorių skaičius yra gan
didelis, o vartotojų skaičius auga nežymiai, todėl atsiranda didėjanti konkurencija. Kelionių paslaugų
teikėjai taiko įvairias priemones, kad pritrauktų vartotojų dėmesį: akcijos, reklamos, nuolaidos,
naujos kryptys, paskutinės minutės pasiūlymai, individualių kelionių idėjos. Tačiau norint pritraukti
tam tikrą žmonių grupę reikia suvokti, kokie yra vartotojų poreikiai. „Vartotojų pasitenkinimas
reiškia vartotojų vertinimą produktui ar paslaugai, remiantis, ar jis patenkino jų poreikius ir lūkesčius“
(Zeithaml 2012). Dėl šios priežasties svarbu išsiaiškinti, kaip būtų galima realizuoti vartotojų
lūkesčius. Tačiau tai nėra taip paprasta: pagal tyrėjus, kurių darbai bus aptariami šiame darbe,
vartotojai yra labai skirtingi ir yra daug vartotojų klasifikavimo būdų. Taip pat vartotojų lūkesčius
lemia tam tikri veiksniai, kurie turi didelę įtaką paslaugų teikimui. Tai reiškia, kad kiekviena įmonė,
teikianti paslaugas ar produktus, turi suvokti vartotojo lūkesčius bei juos lemiančius veiksnius. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.subject |
kelionių organizavimas, vartotojų lūkesčiai, turizmas, analizė |
en_US |
dc.title |
Kelionių organizavimo paslaugų vartotojų lūkesčiai UAB "Alfa" pavyzdžiu |
en_US |
dc.title.alternative |
Consumer Expectations of Tour Operator Services (based on example of UAB Alfa) |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |