dc.description |
In the modern world, innovation and tourism are inseparable, and are extremely dynamic processes that require careful research, monitoring, trend tracking, to meet the needs of tourists. Innovative objects and services are implementedin a variety of ways, innovation can be asancillary services or objects, concrete and technological advancement, or those that aim not only at material profit, but also at lasting value – fornature, local population, fostering traditions. There are a number of innovative tourism objects and servicesin Anykščiai district, but not all innovative objects and services are justifiable. The aim – to evaluate Anykščiai district innovative tourism objects and services consumers and experts view. Methods of work: scientific literature analysis, qualitative and quantitative research, SSGG results analysis. The structure – In the theoretical part of the thesis scientific articles and other sources are analyzed, which analyze the concept of innovation, distribution, implementation process. Also, descriptions of innovative tourism objects and services, examples of innovative tourism objects and services not only in Lithuania. The analytical part provides ananalysis of innovative objects and services available in Anykščiai district. The results of research are presented by SWOT analysis method. The third – project part suggest and recommends improvement of innovative tourism and services in Anykščiai district. The results – after analyzing the scientific literature, it can be stated that innovative objects and services are inseparable from tourism in order to achieve competitive and successful business and paying visitors. After quantitative, qualitative research and analysis research was made, the result was a suggestion to improve the innovative objects and services in the Anykščiai district, more training of employees, cooperation between tourism providers, dissemination of information. The main suggestion for identifying the lack of visitor interest in the Anykščiai Art Incubator is the introduction of an interactive exhibition to attracttourists to the art of sensory cognition. |
en |
dc.description.abstract |
Šiandieninis gyvenimo tempas yra spartus, didelė technologijų,
gamybos procesų, paslaugų, produktų pasiūla, todėl pakankamai sudėtinga sukurti naują produktą,
paslaugą ar jų patobulinimą. Esminis ekonominio, socialinio ir ţmonių gyvenimo lygio kėlimo
poreikis – inovacijų diegimas ir inovacijų kūrimo skatinimas. Inovacijos – tai kūrybiškas,
dinamiškas ir nesibaigiantis procesas, į kurį yra įtraukta daug skirtingų dalyvių (vartotojai,
darbuotojai, verslų savininkai, politinės ir teisinės įstaigos, mokslininkai ir kt.), darančių įtaką vieni
kitiems. Inovacijos kuriamos reaguojant į rinkoje susiformavusius arba galimus vartotojų poreikius,
organizacijose priimant pokyčius, kurie vykdomi siekiant produktyvumo, augimo, pripaţinimo,
tobulėjimo ir pelningumo. Inovacijų diegimas yra brangus ir reikalauja greito, bet itin apgalvoto
sprendimo. Vienas svarbiausių veiksnių – nuolatinis tendencijų ir rinkos poreikių stebėjimas ir
greitas reagavimas. Šiuolaikinėje ekonomikoje inovacijos – svarbiausias plėtros veiksnys.
Organizacijoms, kurios jas diegia, tai galimybė didinti našumą, pelningumą. Tai ir sparčiai
populiarėjanti mokslinių tyrimų tema, ne tik pasaulyje, bet ir Lietuvoje, kurią nagrinėja Munirovich
ir kt. (2018), Petkovska, Mirchevska, Angelova (2017),Ţuperkienė, Ţuperka, Austienė, (2016),Elg
(2014), Pisan (2015), Domarkas, Juknevičiūtė (2010) ir daugelis kitų, nes inovacijos padeda sukurti
arba gerinti konkurencinius pranašumus ir yra garantuotas veiklos ar produkto modernizavimas.
Remiantis Lietuvos statistikos departamento duomenimis turizmas ‒ viena labiausiai
augančių Lietuvos ūkio sričių. Vienas iš svarbiausių faktorių, lemiančių turizmo augimą, yra
inovacijų diegimas, todėl svarbu ţinoti, kaip inovacijų kūrimas ir diegimas veikia turizmo sektorių.
Sėkmingos inovacijos turizmo sektoriuje, konkrečioje vietoje didina visą turizmo populiarumą ir
vertę, kelia turizmo ekonomikos lygį. Turizmo inovacijos rinkai teikia naujas idėjas, paslaugas ir
produktus. Inovatyvus turizmas reiškia turizmo industrijos prisitaikymą prie nuolat besikeičiančių
verslo vadybos strategijų, naujų turizmo tipų bei skatina naujų inovatyvių idėjų kūrimąsi. Tačiau
inovacijos paslaugų sektoriuje nesukuria ilgalaikio konkurencinio pranašumo, jos yra lengvai
kopijuojamos ir daţnai suinteresuotumas būna trumpalaikis, todėl labai svarbu ne tik inovacijų
diegimas, bet ir esamų puoselėjimas, stengiantis išlaikyti susidomėjimą.
Lietuvoje yra 4 kurortai ir 4 miestai turintys kurortines teritorijas – Anykščiai vienas iš jų.
Tai palyginus nedidelis rajonas –1 765 km² ploto, turintis apie 24 tūkstančius gyventojų. Tai
mėgiamas turistinis miestas Lietuvoje, ne tik vietinių turistų, bet ir uţsieniečių iš Latvijos, Rusijos,
Vokietijos, Nyderlandų, Prancūzijos ir kitų valstybių. Didţiausias turistų augimas buvo 2015 metais
atidarius Medţių Lajų taką, kada Jungtinių Tautų Pasaulio turizmo organizacija šią vietą įvardijo
kaip inovatyviausią Baltijos šalių ir Rytų Europos objektą. Anykščių turizmo ir verslo informacijos6
centro sėkmingumas apibūdinamas gebėjimu sujungti įvairias turizmo ir poilsio rūšis: aktyvų,
švietimo, sveikatos ir kultūros turizmą. |
en_US |